  • 31. Data: 2019-12-31 19:51:25
    Temat: Re: 150 PLN w promocji BNP Paribas
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 19:34:37 UTC+1 użytkownik z napisał:

    > Ale właśnie 200 zł mnie zadowala. 230 mnie nie zadowala ;-)

    W ST albo apce milka mógłbyś od razu 200zł wyklikać.
    Kasa na konto - no chyba że i tak po gotówkę musiałbyś iść, ale 10k to można w jeden
    dzień z bankomatu wypłacić (tzn. max. 10k, bo na tyle milek pozwala ustawić max.
    limit).

    > Odsetki 2030/5 lat = (406 / 10000 kwota kredytu którą dostałem do ręki)=
    > = (4,06 / 100) = 4,06% w stosunku rocznym.
    >
    > Coś źle kombinuję?

    Razy 2 - bo kazdego miesiąca spłacasz część pożyczonej sumy.
    Np. po 2,5 roku będziesz miał już pożyczone tylko nieco ponad 5k - a rata nadal taka
    sama.

    > A jakie tam sobie policzą RRSO i od tego podatki banku to mnie g...
    > obchodzi

    Bank nie płaci pidatku od RRSO tylko od dochodu (podlegającego opodatkowaniu).

  • 32. Data: 2019-12-31 19:53:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 19:47:17 UTC+1 użytkownik z napisał:
> [...]
    pozostanie ten sam to już chyba wymyśliła.

    > Skoro twierdzisz że rata spadnie z 230 do 200 zł to jebać oprocentowanie
    > ;-) które sobie bank wpisuje w kwitach.

    Ale coś Ci obiecali - a wychodzi 1,5 raty mniej, więc jest się o co upomnieć.

  • 33. Data: 2019-12-31 20:06:27
    Od: z <...@...pl>

    > Razy 2 - bo kazdego miesiąca spłacasz część pożyczonej sumy.
    > Np. po 2,5 roku będziesz miał już pożyczone tylko nieco ponad 5k - a rata nadal
    taka sama.

    Ale skoro się umówiłem na stałą ratę 200 zł to godzę się na to że
    kapitał jest ciągle mniejszy.

    Mam się wykłócać o raty zmienne którego składnikami są raty stałe
    kapitału + zmienne odsetki od zmniejszającego się ciągle kapitału.

    Dla mnie sprawa jest jasna i finansowo stabilna. Przy zmiennej musiałbym
    ich sprawdzać czy dobrze policzyli. Szkoda życia ;-)

    Odsetki 2030/5 lat = (406 / 10000 kwota kredytu którą dostałem do ręki)=
    = (4,06 / 100) = 4,06% w "stosunku rocznym".

    Dobra to jest moje prywatne określenie. "w stosunku rocznym"

    Jestem prostym matematykiem po porządnej komunistycznej maturze z matmy.

    Zagrywki/nazewnictwo bankowości usiłują zrujnować mi oblicze świata ;-)

  • 34. Data: 2019-12-31 21:02:57
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Ale tak - co? ;)

    150 zł premii w ostatniej transzy. 2 × tak.

    --
    Grzexs

  • 35. Data: 2020-01-01 15:50:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > Odsetki 2030/5 lat = (406 / 10000 kwota kredytu którą dostałem do
    > ręki)= = (4,06 / 100) = 4,06% w stosunku rocznym.

    Niedawno pisałem, że tak ludzie liczą :-(((
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 36. Data: 2020-01-01 16:30:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > Dziwne to wszystko ;-)
    > Przykład:
    > Kwota kredytu: 10 000
    > Rata: 230
    > Okres: 5 lat
    > Suma rat: 13800
    > Prowizja: 0%
    > Hmmm....
    >
    > (13800 / 10000 -1) * 100% = 0,1444

    Wątpię. Szczerze mówiąc, nie widzę nawet jak doszedłeś do tego wyniku.

    (13800 / 10000 - 1) * 100% =
    (1.38 - 1) * 100% =
    0.38 * 100% =
    38%.

    Z tym, że przykład dotyczył jednego roku, więc taki wynik ludzie typowo
    podzieliliby przez 5 (aczkolwiek gwarancji nie daję). I druga uwaga, nie
    mniej ważna, to absolutnie NIE JEST prawidłowy wzór na oprocentowanie.
    To był przykład bardzo wadliwych obliczeń, niestety także bardzo
    popularnych.

    > A może:
    >
    > Odsetki 3800/5 lat = (760 / 10000 kwota kredytu) = (7,6 / 100) = 7,6%
    > w stosunku rocznym

    Jeden diabeł. Jest teoretycznie coś takiego, jak "koszt kredytu",
    i chociaż zwykle jest to synonim oprocentowania efektywnego
    (utożsamianego u nas z RRSO, z tym że jest tu kilka szczegółów*), to
    niektórzy kosztem kredytu określają sumę rocznych odsetek. To ostatnie
    pewnie ma jakieś SENSOWNE zastosowanie - np. księgowe/bilansowe - ale
    raczej nie dla Kowalskiego.

    BTW wbrew także dość powszechnym opiniom, poziomy szkolnej matematyki
    w PRL i obecnie nie różnią się jakoś szczególnie. Większe różnice są
    po porównaniu konkretnych np. szkół (wydaje się jednak "na czuja", że to
    się poprawiło w ciągu ostatnich XX lat - moje dane na ten temat są
    raczej ubogie). Spore różnice są nawet między klasami (po)gimnazjalnymi
    i odpowiadającymi im "obecnymi" klasami (np. w tej samej szkole). Uwaga
    o próbce statystycznej jak zwykle.

    * owe szczegóły to np. jak traktować takie ubezpieczenie - jeśli jest
    możliwość wybrania każdej z wersji (z i bez ubezpieczenia), to
    traktowałbym to niezależnie i nie wliczałbym tego do oprocentowania.
    W przeciwnym przypadku, (obowiązkowe) ubezpieczenie uznawałbym po
    prostu za część raty.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 37. Data: 2020-01-01 17:34:35
    Od: z <...@...pl>

    Czytaj dokładniej. Właśnie obaliłem ten podany przez poprzednika wzór.

    > BTW wbrew także dość powszechnym opiniom, poziomy szkolnej matematyki
    > w PRL i obecnie nie różnią się jakoś szczególnie.

    Weź nie pierdol. Skup się. Enuel czy co?

    Ja bym liczył tak i zawsze wtedy mam miarodajne porównanie:

    Odsetki 3800/5 lat = 760 zł

    (760 / 10000 kwota kredytu) = (7,6 / 100) = 7,6% w stosunku rocznym

  • 38. Data: 2020-01-01 17:36:12
    Od: z <...@...pl>

    > Niedawno pisałem, że tak ludzie liczą :-(((

    To źle czy dobrze?

    Moim zdaniem to bardzo dobre liczenie. Dzięki niemu można dokładnie
    porównać kredyty.

  • 39. Data: 2020-01-01 18:06:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Hmm, chyba raczej zmniejsza dwukrotnie - więc wynik trzeba pomnożyć
    > przez 2.

    To właśnie miałem na myśli pisząc o podwojeniu stawki.

    > I wychodzi nie taki zły wzór na RRSO - przybliżony, ale z bardzo
    > niewielkim błędem. Bo "prawdziwy" wzór na RRSO jest ciężki...

    Nie tyle ciężki, co ma (potencjalnie) wiele części (odpowiadających
    wielu ratom) - sama idea jest raczej prosta.

    > - milek bez ubezpieczenia: raty 200zł, wynik 8%, bankowe RRSO 7,68%
    > - milek z ubezpieczeniem: raty 230zł, wynik 15,2%, bankowe RRSO 14,35%

    Swoją drogą, nie wiem po j*ch* komu takie "ubezpieczenie". Przecież to
    jest porażka jakaś.

    > I wniosek - tańszy kredyt ma mniejszą ratę, a nie jakieś tam pierdy
    > jak ten czy inny %.

    Oczywiście. Zakładając te same terminy (i liczbę) rat oczywiście, i że
    każda odpowiednia rata jest mniejsza (a nie tylko niektóre).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 40. Data: 2020-01-01 18:48:27
    Od: z <...@...pl>

    > Oczywiście. Zakładając te same terminy (i liczbę) rat oczywiście, i że
    > każda odpowiednia rata jest mniejsza (a nie tylko niektóre).

    Ciągle o tych ratach.

    A jak dojdziemy do procentu liczonego za 1 miesiąc?

    Myślę że liczenie które podałem obliczający procent który trzeba oddać
    za jeden rok oddaje sens tego kredytu.

    Rozbijanie i comiesięczne obliczenie jaka teraz będzie rata w kontekście
    przekrętów jakimi nas uszczęśliwiają banki ;-) może tylko ułatwiać
    nadużycia. Sorry ale taką mam opinię. Trudne podatki są złe tak samo jak
    trudne raty ;-)

    Umowa jest taka:
    Dostaję 10000 a będę oddawał 200 zł co miesiąc przez 60 mies.
    KROPKA