  • 41. Data: 2020-01-01 21:08:05
    Temat: Re: 150 PLN w promocji BNP Paribas
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 Jan 2020 18:48:27 +0100, z napisał(a):

    > Ciągle o tych ratach.
    >
    > A jak dojdziemy do procentu liczonego za 1 miesiąc?
    >
    > Myślę że liczenie które podałem obliczający procent który trzeba oddać
    > za jeden rok oddaje sens tego kredytu.

    Nie o to chodzi. Liczysz po swojemu i wychodzi Ci 7.8%.
    Dobra oferta - myslisz sobie.

    Tymczasem co miesiac splacasz tez czesc kapitalu, wiec te odsetki w
    ratach trzeba podzielic przez coraz mniejsza kwote pozostalego
    kredytu. Z grubsza mozna by rzec, ze bank srednio pozycza Ci polowe
    kwoty. I wtedy nie wychodzi 7.8%, tylko 15.6, a to juz jest kiepska
    oferta :-)

    > Rozbijanie i comiesięczne obliczenie jaka teraz będzie rata w kontekście
    > przekrętów jakimi nas uszczęśliwiają banki ;-)

    Wiec patrzysz na RRSO i juz wiesz :-)

    > Umowa jest taka:
    > Dostaję 10000 a będę oddawał 200 zł co miesiąc przez 60 mies.
    > KROPKA

    Pytajnik, bo na razie to 230 :-)

    Jesli kalkulator nie klamie, to RRSO wychodzi ~7.5% (dla raty 200zl).
    I to jest dobra oferta, tzn taka sobie, ale gdzie dzis w Polsce mozna
    lepsza ?

    J.

  • 42. Data: 2020-01-01 21:17:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Dec 2019 19:34:31 +0100, z napisał(a):

    > Ale właśnie 200 zł mnie zadowala. 230 mnie nie zadowala ;-)
    >
    > Odsetki 2030/5 lat = (406 / 10000 kwota kredytu którą dostałem do ręki)=
    > = (4,06 / 100) = 4,06% w stosunku rocznym.
    >
    > Coś źle kombinuję?
    >
    > A jakie tam sobie policzą RRSO i od tego podatki banku to mnie g...
    > obchodzi

    O tyle zle kombinujesz, ze RRSO dla tego wychodzi ~7.5%,
    a takie oferty juz sie w bankach pojawiaja.

    Inaczej trudno porownac, bo musialbys pojsc do banku, poczekac na
    oferte, i zobaczyc ile wyszlo.

    J.

  • 43. Data: 2020-01-01 22:23:57
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-01-01 o 21:08, J.F. pisze:
> [...]
    > kredytu. Z grubsza mozna by rzec, ze bank srednio pozycza Ci polowe
    > kwoty. I wtedy nie wychodzi 7.8%, tylko 15.6, a to juz jest kiepska

    No to dalej się nie rozumiemy.

    Kredyt wypłaciłem 10000 zł
    60 rat po 200 zł. Jak byk w umowie napisane.

    po 5 latach zapłacę w sumie 12000 zł

    Nadpłatę 2000 zł dzielę przez ilość lat czyli 5

    Wychodzi 400 zł rocznie

    Coby policzyć w stosunku ;-) rocznym dzielę 400/10000 czyli to co
    pobrałem z banku
    Po skróceniu przez 100 wychodzi 4/100 czyli 4%

    Dokładnie w ten sam sposób przeliczam konkurencyjne oferty i wybieram
    najlepszą.

    Nie wiem co banki mają na myśli pisząc x% czy RRSO

    Wiem natomiast że na pewno mają w tym interes żeby zamieszać mi w głowie.

    Mam syna w 6 klasie podstawówki. On to ogarnia. Jebać bankowe
    propagandowe procenty.
    Licz na siebie przy obliczaniu procentu ;-)

    > Wiec patrzysz na RRSO i juz wiesz :-)

    Gówno wiem. dopiero można porównywać jak się podliczy fizyczne raty bo
    banki podają z ubepieczeniem bez ubezpieczenia, z ubezpieczeniem
    włączonym w kwotę kredytu albo nie ...........

    Za stary jestem żeby to ŁYKAĆ ;-)

  • 44. Data: 2020-01-01 22:27:41
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-01-01 o 21:17, J.F. pisze:
    > Inaczej trudno porownac, bo musialbys pojsc do banku, poczekac na
    > oferte, i zobaczyc ile wyszlo.

    Dlatego można tylko porównywać konkretne kwoty rat ich ilość i
    wypłaconego kredytu .
    Reszta to porównywanie cyferek jednego banku który kombinuje tak z
    drugimi cyferkami innego banku który kombinuje inaczej.
    Tak się nie dowiesz ile faktycznie nadpłacisz.

    A to się liczy jeśli chcesz faktycznie porównać kredyty
    KROPKA

  • 45. Data: 2020-01-01 22:51:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > To źle czy dobrze?

    Dobrze. Nawet bardzo dobrze. Niestety tylko dla kredytodawcy.

    > Moim zdaniem to bardzo dobre liczenie. Dzięki niemu można dokładnie
    > porównać kredyty.

    To porównaj taki:
    - wypłata kredytu 10000 zł
    - po miesiącu rata w wysokości 9000 zł
    - po kolejnych miesiącach 59 rat po 70 zł

    Lepszy? Gorszy?

    Możesz też porównać z lokatą. Żeby było łatwiej, "lokata a vista"
    z wypłatą równej kwoty 230 zł po każdym miesiącu (standardowy "produkt"
    w wielu bankach), 5 lat (60 wypłat = rat), oprocentowanie efektywne
    (aka RRSO) 7.6%. Żeby to się udało, tzn. żeby wystarczyło na te 60 rat,
    potrzebujesz na początku wpłacić ok. 11520 zł.

    Albo inaczej, kwota początkowo 10 tys. zł, zobaczymy na ile wypłat
    wystarczy? Otóż na ... 50 wypłat, 51-sza spowodowałaby już debet.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 46. Data: 2020-01-01 23:20:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 Jan 2020 22:27:41 +0100, z napisał(a):

    > Dlatego można tylko porównywać konkretne kwoty rat ich ilość i
    > wypłaconego kredytu .

    Ale ich nie znasz, dopoki nie pojdziesz i poprosisz o oferte.

    Tymczasem przychodza mi jakies reklamy, i tam RRSO jest podane.
    Ot chocby
    https://www.mbank.pl/indywidualny/kredyty/kredyty-go
    towkowe/kredyt-gotowkowy-promocja/

    Promocyjny, bez prowizji, a RRSO 14.5%

    A jak jeszcze raty nie sa rowne, czy inna ilosc, to porownac dwa
    kredyty bez RRSO trudno.

    > Reszta to porównywanie cyferek jednego banku który kombinuje tak z
    > drugimi cyferkami innego banku który kombinuje inaczej.

    I dlatego przepis wymaga podania RRSO.
    I w zasadzie wiecej nie trzeba.

    Chociaz lepszy kredyt na 5 lat z RRSO 8% czy 4 lat z RRSO 9% ?

    > Tak się nie dowiesz ile faktycznie nadpłacisz.
    > A to się liczy jeśli chcesz faktycznie porównać kredyty
    > KROPKA

    No, jeszcze jest kwestia odsuniecia tej splaty w czasie, a w
    miedzyczasie zlotowka traci na wartosci.
    Wiec ta "nadplata" jest trudna do okreslenia w wartosci realnej.

    No ale jesli masz dwa kredyty z rowna iloscia rat, to je porownac
    latwo.

    P.S. czy mi dobrze kalkulator pokazuje, ze dla kredytu 10k na 5 lat,
    to o 1% (1 p.p.) wieksze odsetki daja ~5zl wieksza rate.

    Niby niewele ... ale po co przeplacac :-)

    J.

  • 47. Data: 2020-01-01 23:27:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A to ubezpieczenie od czego jest?
    Np. jak wtargniesz na pasy to pomoże, czy trzeba będzie zrzutkę publiczną robić?

    -----

  • 48. Data: 2020-01-01 23:31:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 Jan 2020 22:23:57 +0100, z napisał(a):

> [...]
    > najlepszą.
    > Nie wiem co banki mają na myśli pisząc x% czy RRSO

    No i o to chodzi - Ty sobie wyliczyles 4%, inny bank sobie/tobie
    wyliczyl np 6% RRSO, i to jest lepsza oferta niz te twoje 4% :-)

    Oczywiscie jakbys znal wysokosc raty, to by Ci wyszlo ktora lepsza,
    ale to juz wymaga wysilku - trzeba pojsc, poprosic o kalkulacje ...

    > Wiem natomiast że na pewno mają w tym interes żeby zamieszać mi w głowie.

    Akurat podawanie RRSO to jest wymog ustawowy, wlasnie po to, zeby Ci
    nie mieszac w glowie.
    Tylko liczy sie troche bardziej skomplikowanie niz sobie policzyles.

    Przy rownych ratach porownac kredyty jest w miare prosto, gorzej, jak
    beda bardziej skomplikowane umowy.

    > Mam syna w 6 klasie podstawówki. On to ogarnia.

    RRSO ? Raczej nie.

    >Jebać bankowe propagandowe procenty.
    >Licz na siebie przy obliczaniu procentu ;-)

    Od wielu lat juz nie trzeba. Tylko patrzysz na RRSO ...
    i wychodzisz :-)

    > Gówno wiem. dopiero można porównywać jak się podliczy fizyczne raty bo
    > banki podają z ubepieczeniem bez ubezpieczenia, z ubezpieczeniem
    > włączonym w kwotę kredytu albo nie ...........
    > Za stary jestem żeby to ŁYKAĆ ;-)

    Powinno byc to wszystko w wyliczeniu RRSO ujete.
    Choc czy ubezpeczeniem nie probuja omijac ... no coz, sporo ryzykuja.
    O ile ktos potrafi obliczyc czy go nie oszukuja :-)

    J.

  • 49. Data: 2020-01-01 23:31:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak ten kredyt się spłaca?
    Dostajesz jakiś numer rachunku technicznego (do niczego innego niż ten konkretny
    kredyt nieprzydatnego), czy przy okazji masz
    rachunek który możesz używać i do innych celów (np. do przelewów itp.)?

    -----

  • 50. Data: 2020-01-02 08:01:58

    Wed, 1 Jan 2020 22:23:57 +0100, w <5e0d0dee$0$517$65785112@news.neostrada.pl>,
    z <...@...pl> napisał(-a):

    > RRSO
    >
    > Za stary jestem żeby to ŁYKAĆ ;-)

    No proszę, a mówią że z wiem inteligencja rośnie.
    Jak widać -- niekoniecznie...