  • 11. Data: 2011-04-04 12:13:50
    Temat: Re: 3 pytanka
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:incaib$h8i$1@inews.gazeta.pl...

    > A masz licencję na stosowanie poziomów wsparcia i oporu?

    mam, ale ona nieraz nie działa

  • 12. Data: 2011-04-04 12:15:41
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Dante wrote:

    > 1. Czy na gieldzie tez mozna zarobic na spadkach i czy jest opcja jak sell
    > na fx.

    Na akcjach ciężko, niby weszła możliwość krótkiej sprzedaży, ale jest w
    powijakach. Możesz grać na kontraktach terminowych i na opcjach na akcje,
    indeksy, a także walutowych, przy czym ze względu na płynność tak naprawdę
    możliwość jest jedna - kontrakt terminowy na WIG20. Działa to podobnie do
    Forexa (z lewarem ok. 1 do 10), ale są pewne różnice - składasz zlecenia jak
    na akcje (nie ma poziomów stoploss, take profit itp., lecz trzeba to robić
    dodatkowymi zleceniami z tzw. aktywacją), do tego kontrakty wygasają 4 razy
    w roku i wtedy jeśli chcesz dalej trzymać pozycję, to musisz samemu sobie
    rolować, tj. nabyć kontrakt nowej serii.

    > 2. Patrzac na wykres Farmacolu od 23.04.1999 do dzis mozna zauwazyc
    > poziom wsparcia na poziomie ok. 20-21 zl.
    > Czy wy tez uwazacie, ze warto kupic akcje gdy cena zejdzie do tego
    > poziomu? Czy uwazacie ten poziom za wsparcia?

    Tu się nie wypowiadam, ale generalnie łapanie spadających noży jest kiepskim
    pomysłem. Poczekaj raczej na sygnały odwrócenia trendu, a poziomów wsparcia
    używaj do ustawiania stoplossów.

    > 3. Czym rozni sie GPW od FXa?

    Giełda jest instytucją centralną, a Forex rozproszoną. Ale chyba podstawowa
    praktyczna różnica, to fakt, że giełda pracuje w konkretnych godzinach, poza
    którymi mamy fajrant :)

  • 13. Data: 2011-04-04 12:16:57
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Dante wrote:

    > Dzieki, ale czy na gpw stosujemy tez analize techniczna i poziomy
    > wsparcia i oporu?

    Chyba nie do końca rozumiesz czym jest inwestowanie. To taki specyficzny
    rodzaj magii, a swoje racje można udowadniać fundamentami, wykresami, a
    nawet fazami Księżyca, jeśli ktoś ma taką ochotę :D

  • 14. Data: 2011-04-04 12:23:46
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 4 Apr 2011 13:09:50 +0200, skippy napisał(a):

> [...]
    > mówi co dalej z danym walorem
    > nacisnalem guzik dla tej spoleczki i mi napisalo: "padaczka"
    nie oszukuj. ten program mam tylko ja ;)

  • 15. Data: 2011-04-04 12:33:39
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "root"

    > nie oszukuj. ten program mam tylko ja ;)

    nie dałeś się nabrać;)

  • 16. Data: 2011-04-04 14:38:29
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > mam, ale ona nieraz nie działa

    Eeee Ty to gościu jesteś. Ja takiej licencji nie mam. My nie stosujemy
    poziomów wsparć i oporu. Musimy zdać Państwowy Egzamin Wsparć i Oporów w
    Państwowym Ośrodku Egzaminacyjnym KNF. To nie jest prosta sprawa. Nie jest.
    Wiesz o tym, że ostatnia rekomendacja pana Kluzy rekomendacja SL sugeruje by
    nie ryzykować więcej niż niezbędne? No. Pamiętaj o tym. Bo Ci odbiorą numer
    uprawniający do handlu kontraktami.

  • 17. Data: 2011-04-04 14:44:06
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Delfino Delphis wrote:

> [...]
    >
    > Tu się nie wypowiadam, ale generalnie łapanie spadających noży jest
    > kiepskim pomysłem. Poczekaj raczej na sygnały odwrócenia trendu,

    Przepraszam, że się wtrącę. Czy te sygnały to są telefoniczne czy mogą być
    sms'em? I jak długo trzeba na nie czekać?

> [...]
    >>
    > Giełda jest instytucją centralną, a Forex rozproszoną. Ale chyba
    > podstawowa praktyczna różnica, to fakt, że giełda pracuje w konkretnych

    Na giełdzie mamy związki NSZZ Solidarność na przykład, a na foreksie dziki
    kapitalizm i wykorzystywanie człowieka przez człowieka. Na foreksie nie ma
    zmiłuj się, robi się na trzy zmiany. Wiadocha to wymysł amerykańskich
    imperialistów.

  • 18. Data: 2011-04-04 15:27:03
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 04 Apr 2011 16:44:06 +0200, totus napisał(a):

> [...]
    > kapitalizm i wykorzystywanie człowieka przez człowieka. Na foreksie nie ma
    > zmiłuj się, robi się na trzy zmiany. Wiadocha to wymysł amerykańskich

    A coś ty taki wesolutki dzisiaj Totusie?

  • 19. Data: 2011-04-04 15:45:13
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > A coś ty taki wesolutki dzisiaj Totusie?

    Odkryliśmy V kolumnę w Polsce to się cieszę, że w końcu się szpiegów
    wygnicie. Trzeba się cieszyć z sukcesów Polski. I jeszcze jeden i jeszcze
    raz ..

  • 20. Data: 2011-04-04 15:53:08
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 04 Apr 2011 17:45:13 +0200, totus napisał(a):

    > Odkryliśmy V kolumnę w Polsce to się cieszę, że w końcu się szpiegów
    > wygnicie. Trzeba się cieszyć z sukcesów Polski. I jeszcze jeden i jeszcze
    > raz ..

    Jezusicku a gdzie ta kolumna?! Znowu cos przegapiłem czy jak?