    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: 3 pytanka
    Date: Mon, 04 Apr 2011 16:44:06 +0200

    Delfino Delphis wrote:

> [...]
    > możliwość jest jedna - kontrakt terminowy na WIG20. Działa to podobnie do
    > Forexa (z lewarem ok. 1 do 10), ale są pewne różnice - składasz zlecenia
    > jak na akcje (nie ma poziomów stoploss, take profit itp., lecz trzeba to
    > robić dodatkowymi zleceniami z tzw. aktywacją), do tego kontrakty wygasają
    > 4 razy w roku i wtedy jeśli chcesz dalej trzymać pozycję, to musisz samemu
    > sobie rolować, tj. nabyć kontrakt nowej serii.

    > Tu się nie wypowiadam, ale generalnie łapanie spadających noży jest
    > kiepskim pomysłem. Poczekaj raczej na sygnały odwrócenia trendu,

    Przepraszam, że się wtrącę. Czy te sygnały to są telefoniczne czy mogą być
    sms'em? I jak długo trzeba na nie czekać?

    > poziomów wsparcia używaj do ustawiania stoplossów.

    > Giełda jest instytucją centralną, a Forex rozproszoną. Ale chyba
    > podstawowa praktyczna różnica, to fakt, że giełda pracuje w konkretnych
    > godzinach, poza którymi mamy fajrant :)

    Na giełdzie mamy związki NSZZ Solidarność na przykład, a na foreksie dziki
    kapitalizm i wykorzystywanie człowieka przez człowieka. Na foreksie nie ma
    zmiłuj się, robi się na trzy zmiany. Wiadocha to wymysł amerykańskich
    imperialistów.