  • 1. Data: 2010-11-19 12:53:40
    Temat: 5,8% w Paribas to pic
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    W regulaminie jest zastrzeżenie że odsetki sa naliczane tylko za dni
    robocze.
    W innym miejscu podają że nominalne roczne oprocentowanie konta
    oszczednościowego "Więcej" jest 4%

    W roku jest około 252 dni roboczych i to dobrze pasuje do w/w.
    252/365*5,8%= ~4%

    IMO - marketingowa sciema.

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 2. Data: 2010-11-19 13:45:23
    Temat: Re: 5,8% w Paribas to pic
    Od: gkafel <g...@g...com>

    On 19 Lis, 13:53, "sTav" <m...@b...o2.pl> wrote:
    > W regulaminie jest zastrzeżenie że odsetki sa naliczane tylko za dni
    > robocze.

    Wg. mnie w regulaminie jest napisane, ze odsetki sa dopisywane w
    dniach roboczych. W pkt. 8.2 czytam za to ze "oprocentowanie naliczane
    jest za rzeczywista ilosc dni"... Zatem Twoje wyliczenia nie sa
    prawdziwe...
    Dla 10k oprocentowanie bedzie 5,28%, dla 5,2k 5,78% - 5,81%, dla 5,5 -
    "tylko" 4,83.

    Br,
    gk

  • 3. Data: 2010-11-19 14:24:00
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-11-19 13:53, sTav pisze:
> [...]
    > oszczednościowego "Więcej" jest 4%
    >
    > W roku jest około 252 dni roboczych i to dobrze pasuje do w/w.

    IMO - nie wiesz o czym piszesz.

    Primo - piszac o nominalnych 4% zapominasz, ze 5,8% to jest PROMOCJA
    TRWAJACA ROK DLA NOWYCH KLIENTÓW.
    Secundo - Nie umiesz czytac regulaminu. Juz kiedys wklejalem tutaj fragment:
    "Odsetki naliczone od srodkow zgromadzonych na Rachunku Oszczednosciowym
    - produkt Konto oszczednosciowe, Konto BARDZO oszczednosciowe oraz Konto
    WIECEJ oszczednosciowe (wskazane w Umowie Rachunku) w PLN dopisywane sa
    do tych srodkow (kapitalizowane) po upływie jednego Dnia Roboczego."
    Czyli wytlumacze ci prosto, zebys zrozumial - wplacasz pieniadze w
    poniedzialek, odsetki bedziesz widzial na koncie w srode rano (chociaz z
    data z poprzedniego dnia). Z wtorku, w czwartek, ze srody w piatek, z
    czwartku w sobote. Jesli gdzies wypadaja dni nierobocze to odsetki
    podlegaja juz pod podatek belki.
    Tertio - skoro nie ma 5,8% to jakim cudem przybywa mi od 13000zl
    codziennie 2,07zl za poniedzialek, wtorek, srode, czwartek? Za piatek,
    sobote i niedziele jest lacznie 5,20zl, czyli 3x2,07-BELKA.

  • 4. Data: 2010-11-19 15:57:23
    Od: knrdz <p...@v...cy>

    neoniusz pisze:

    > Tertio - skoro nie ma 5,8% to jakim cudem przybywa mi od 13000zl
    > codziennie 2,07zl za poniedzialek, wtorek, srode, czwartek? Za piatek,
    > sobote i niedziele jest lacznie 5,20zl, czyli 3x2,07-BELKA.

    Tak czy inaczej jego wersja (4%) jest bliższa prawdy (4,5% dla Twoich
    13k) niż obiecywane 5,8%. Chyba, że ktoś "oszczędza" 5200 zł, choć
    analogicznie Eurobank mógłby się chwalić rekordowym na rynku
    oprocentowaniem oszczędności - 8,1%*

    *(pod warunkiem trzymania na jednym koncie oszczędnościowym 45,07zł,
    czyli dla oszczędności nie większych niż 675,05 zł rozbitych na
    piętnaście kont).

  • 5. Data: 2010-11-19 16:16:19
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-11-19 16:57, knrdz pisze:

> [...]
    > 13k) niż obiecywane 5,8%. Chyba, że ktoś "oszczędza" 5200 zł, choć
    > analogicznie Eurobank mógłby się chwalić rekordowym na rynku

    4,5%? Jak to policzyles?

  • 6. Data: 2010-11-19 17:36:15
    Od: knrdz <p...@v...cy>

    neoniusz pisze:

    > 4,5%? Jak to policzyles?

    Odszczekuję. Policzyłem 3*2,07+5,20. 5,4%.

  • 7. Data: 2010-11-19 18:36:55
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "knrdz" <p...@v...cy> wrote in message

> [...]
    > niż obiecywane 5,8%. Chyba, że ktoś "oszczędza" 5200 zł, choć analogicznie
    > Eurobank mógłby się chwalić rekordowym na rynku oprocentowaniem

    dyskusja juz byla, wklejam swoj post z 14-11

    Troche upraszczajac, np przyjmujac, ze co tydzien placimy 1zl podatku za
    odsetki z 3-dni oraz, ze dodatkowo jest 10 dni wolnych rocznie co powoduje
    10zl podatku, wychodzi netto ok. 5.3% z tych 5.8%.
    PS
    trzeba zakladac konto, w wersji podstawowej chyba bezplatne, ale przelewy
    kosztuja po 50gr.

  • 8. Data: 2010-11-19 21:25:22
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-11-19 18:36, knrdz pisze:

    > Odszczekuję. Policzyłem 3*2,07+5,20. 5,4%.

    No wlasnie, a jak jeszcze dostane ipoda o wartosci allegrowej 230zl, to
    wyjdzie niezle ;)