  • 21. Data: 2004-06-03 07:16:05
    Temat: Re: to kwestia historyczna
    Od: "Jaca" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Pulemiot" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:0b00.00000854.40be3524@newsgate.onet.pl...

> [...]
    przeciez w

    > Mnie się wydaje, że u podstaw leżała chęć niektórych bankowców, aby w
    numerze
    > rachunku zawrzeć systematykę konta, czyli ,żeby (tak jak po staremu) był
    tam
    > numer klienta, typ konta, typ subkonta, numer subkonta i tak dalej.

    Nie masz racji. W numerze rachunku w formacie IBAN nie ma zawartej tych
    informacji. IBAN to po prostu nr porządkowy o jakiejś tam strukturze +
    liczba kontrolna.

    A co do ilości ludzi w kraju - przecież nawet jesli jest nas 40 mln to
    ponumerowanych rachunków musi być iles tam razy więcej, no nie :)

    Jaca

  • 22. Data: 2004-06-03 07:25:47
    Od: "Paweł" <n...@n...pl>

    > Nie masz racji. W numerze rachunku w formacie IBAN nie ma zawartej tych
    > informacji. IBAN to po prostu nr porządkowy o jakiejś tam strukturze +
    > liczba kontrolna.

    nie mówimy o 2-ch cyfrach kontrolnych - ale o pozostałych 24 cyfrach
    stanowiących numer rachunku z czego 8 cyfr to numer rozliczeniowy oddziału
    banku - a pozostałe aż 16 cyfr to właściwy numer rachunku klienta w danym
    banku

    > A co do ilości ludzi w kraju - przecież nawet jesli jest nas 40 mln to
    > ponumerowanych rachunków musi być iles tam razy więcej, no nie :)

    no bez jaj, cyfrę 99 999 999 można zapisać raptem 8-ma cyframi, a w jakim
    celu każdy bank ma do dyspozycji 16 cyfr na swój numer rachunku to naprawdę
    nie mam pojęcia

    zresztą i tak widać to w samych numerach - większość banków uzupełnia
    zerami - w niektórych bankach tych zer jest bardzo dużo

  • 23. Data: 2004-06-03 08:08:56
    Od: "Jaca" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > banku - a pozostałe aż 16 cyfr to właściwy numer rachunku klienta w danym
    Też mam na mysli te 16 cyferek :) To po prostu kolejny numer.
    Choc jak się zastanawiam teraz to banki wewnętrznie mogły ustalić jakieś
    przedziały numerów dla danego produktu lub przyjąć jeszcze inne kryterium.

    > no bez jaj, cyfrę 99 999 999 można zapisać raptem 8-ma cyframi, a w jakim
    > celu każdy bank ma do dyspozycji 16 cyfr na swój numer rachunku to
    naprawdę
    > nie mam pojęcia
    A ile masz rachunków?
    Bo gdyby nr rach ograniczyć do 8 cyfr to mógłbys mieć tylko 2 rachunki. No
    może 2 i pół ;)
    (zakładając że jest 40 mln ludzi) w jednym banku. Tak, to tylko teoria ale
    A gdzie jeszcze rachunki pomocnicze do obsługi np. kredytu, lokaty, kart,
    inwestycyjne, rachunki własne banku. Cholera wie co jeszcze.
    Zrobiono to jak widac z duzym zapasem ale to chyba lepiej niz gdyby za 5 lat
    znowu zachodziłaby koniecznośc przenumerowania wszystkiego od nowa.

    > zresztą i tak widać to w samych numerach - większość banków uzupełnia
    > zerami - w niektórych bankach tych zer jest bardzo dużo
    Pewnie że mnie to tez wkurza wypełniać te zera ale da się z tym żyć.

    Jaca

  • 24. Data: 2004-06-03 11:53:30
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 3 Jun 2004 09:25:47 +0200, w <c9mkc8$9pb$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Paweł"
    <n...@n...pl> napisał(-a):

    > no bez jaj, cyfrę 99 999 999 można zapisać raptem 8-ma cyframi, a w jakim
    > celu każdy bank ma do dyspozycji 16 cyfr na swój numer rachunku to naprawdę

    A co z osobnymi kontami dla każdego klienta w firmach takich tak PTC,
    Polkomtelm, TPSA, gazownictwo, energetyka etc etc etc... ?

  • 25. Data: 2004-06-03 20:34:40
    Od: quwert <q...@g...pl>

    > A co z osobnymi kontami dla każdego klienta w firmach takich tak PTC,
    > Polkomtelm, TPSA, gazownictwo, energetyka etc etc etc... ?
    zaraz zaraz sugerujesz ze kazdy klient bedzie mial inny numer na rachunku z
    gazowni czy tez od operatora telekomunikacyjnego!!! Gdzie tu sens i czy w
    zwiazku z tym pole "tytul wplaty" moze pozostac puste?

  • 26. Data: 2004-06-03 20:56:15
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    quwert wrote:

    > zaraz zaraz sugerujesz ze kazdy klient bedzie mial inny numer na rachunku z
    > gazowni czy tez od operatora telekomunikacyjnego!!! Gdzie tu sens i czy w
    > zwiazku z tym pole "tytul wplaty" moze pozostac puste?

    On sugeruje, że już tak jest. Widzę, że jesteś totalnie niezorientowany
    w temacie. Myślisz, że gazownia zatrudnia 100 osób po to, by kojarzyły
    wpłaty z osobami na podstawie tytułu wpłaty? Nie - po prostu sprawdza,
    czy saldo na rachunku każdego klienta jest prawidłowe, co jest
    zdecydowanie szybsze.

    Tytułu wpłaty nie zostawiaj pustego, na wypadek, gdyby kasa poszła na
    niewłaściwy rachunek - wtedy byłoby to ciężko odkręcić.

    reik.

  • 27. Data: 2004-06-03 21:12:55
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    rThu, 3 Jun 2004 22:34:40 +0200, w <g...@4...net>,
    quwert <q...@g...pl> napisał(-a):

    > zaraz zaraz sugerujesz ze kazdy klient bedzie mial inny numer na rachunku z
    > gazowni czy tez od operatora telekomunikacyjnego!!! Gdzie tu sens i czy w
    > zwiazku z tym pole "tytul wplaty" moze pozostac puste?

    Nie, każdy klient posiada swój oddzielny rachunek w gazownik, TPSA, energetyce
    Plusie/Erze, TVK itp itd. Czyli tak na oko każdy z nas posiada założonych
    conajmniej parę takich rachunków.

  • 28. Data: 2004-06-03 21:19:17
    Od: quwert <q...@g...pl>

    Thu, 03 Jun 2004 22:56:15 +0200, na pl.biznes.banki, Remigiusz Babicz
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Tytułu wpłaty nie zostawiaj pustego, na wypadek, gdyby kasa poszła na
    > niewłaściwy rachunek - wtedy byłoby to ciężko odkręcić.

    Dzieki za info ale fakt jakoś tego nie zauwazyłem.
    Ale w sumie kwarenda sprawdzajaca saldo na indywidualnych kontach w gazowni
    tez zrobi to samo tylko trzeba najpierw zaksiegowac te pieniadze na tych
    kontach czyli podwojna praca (ksieguje bank plus gazownia)
    Czyli proste inaczej.

  • 29. Data: 2004-06-03 21:55:34
    Od: quwert <q...@h...gazeta.pl>

    Thu, 03 Jun 2004 23:12:55 +0200, na pl.biznes.banki, Radosław Popławski
    napisał(a):

> [...]
    > Plusie/Erze, TVK itp itd. Czyli tak na oko każdy z nas posiada założonych

    tak sobie mysle ze ktos (dajmy na to ABW) ma dostep do numerow kont i
    przpozadkowanym im nazwa lub nazwiską wysyla zapytanie :kowalski AND marian
    AND warszawa AND Lopuszanska i wie ile gostek buli za media bez laski ze
    strony dostawców
    matrix to ci juz czy moze wstep

  • 30. Data: 2004-06-03 22:24:31
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 3 Jun 2004 23:55:34 +0200, w <dfmc0vj8p1ov.1ccrvcki7vz54$.dlg@40tude.net>,
    quwert <q...@h...gazeta.pl> napisał(-a):

> [...]
    > AND warszawa AND Lopuszanska i wie ile gostek buli za media bez laski ze

    Raczej US :)