eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKaszana w Millennium !!A teraz: UOKiK: Bank Millennium w umowach narusza interesy klienta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!not-for-mail
    From: Tomasz <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: A teraz: UOKiK: Bank Millennium w umowach narusza interesy klienta
    Date: Mon, 21 Feb 2005 15:33:56 +0100
    Organization: http://news.icm.edu.pl/
    Lines: 37
    Message-ID: <cvcrgj$9ls$1@achot.icm.edu.pl>
    References: <cv1l9k$6p0$1@sunflower.man.poznan.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello081018222083.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: achot.icm.edu.pl 1108996436 9916 81.18.222.83 (21 Feb 2005 14:33:56 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 21 Feb 2005 14:33:56 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <cv1l9k$6p0$1@sunflower.man.poznan.pl>
    X-Enigmail-Supports: pgp-inline, pgp-mime
    X-Enigmail-Version: 0.90.0.0
    X-Accept-Language: en-us, en
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:337766
    [ ukryj nagłówki ]

    http://info.onet.pl/1056272,10,item.html

    Tomek

    PS.

    Zapisy stosowane przez Bank Millennium we wzorcach umownych naruszają
    interesy konsumentów - poinformował w piątek Urząd Ochrony Konkurencji i
    Konsumenta (UOKiK). W czwartek Sąd Najwyższy oddalił dwie kasacje banku
    w tej sprawie.

    Chodzi o zastrzeganie przez bank w umowie z klientem, że w sprawach
    nieuregulowanych regulaminem zastosowanie mają ogólne przepisy systemu
    kart Visa International. Klient nie ma bowiem możliwości zapoznania się
    z tymi regulacjami w momencie podpisywania umowy, czyli nie wie, na co
    się godzi.

    Jak podał UOKiK, druga klauzula dotyczy prawa, które przyznaje sobie
    bank w umowie z klientem do informowania o zmianie w cenniku
    telefonicznie bądź przez wywieszenie stosownej wiadomości w banku.

    Według UOKiK, zgodnie z kodeksem cywilnym, nowy cennik wydany w czasie
    trwania umowy wiąże konsumenta, jeżeli został mu doręczony i nie
    wypowiedział on kontraktu w najbliższym terminie. Dotyczy to również
    zmian w cenniku oraz tabeli opłat i prowizji. Bank, nie informując
    konsumentów o prawie do wypowiedzenia umowy, nie zachowuje zatem
    przewidzianego prawem trybu.

    Obydwie klauzule - jak podał Urząd - zostaną umieszczone w rejestrze
    niedozwolonych postanowień umownych. Od tej pory zakazane będzie ich
    stosowanie w obrocie prawnym z udziałem konsumentów, a część umowy je
    zawierająca będzie nieważna.

    Jednocześnie Sąd Najwyższy odesłał do ponownego rozpatrzenia przez sąd
    niższej instancji sprawę trzeciej kwestionowanej przez UOKiK klauzuli, w
    której bank zobowiązuje konsumenta do uiszczenia opłat za czynności
    związane z zastrzeżeniem karty.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1