-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!not-for-mail
From: Tomasz <t...@p...fm>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: A teraz: UOKiK: Bank Millennium w umowach narusza interesy klienta
Date: Mon, 21 Feb 2005 15:33:56 +0100
Organization: http://news.icm.edu.pl/
Lines: 37
Message-ID: <cvcrgj$9ls$1@achot.icm.edu.pl>
References: <cv1l9k$6p0$1@sunflower.man.poznan.pl>
NNTP-Posting-Host: chello081018222083.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: achot.icm.edu.pl 1108996436 9916 81.18.222.83 (21 Feb 2005 14:33:56 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 21 Feb 2005 14:33:56 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <cv1l9k$6p0$1@sunflower.man.poznan.pl>
X-Enigmail-Supports: pgp-inline, pgp-mime
X-Enigmail-Version: 0.90.0.0
X-Accept-Language: en-us, en
User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:337766
[ ukryj nagłówki ]http://info.onet.pl/1056272,10,item.html
Tomek
PS.
Zapisy stosowane przez Bank Millennium we wzorcach umownych naruszają
interesy konsumentów - poinformował w piątek Urząd Ochrony Konkurencji i
Konsumenta (UOKiK). W czwartek Sąd Najwyższy oddalił dwie kasacje banku
w tej sprawie.
Chodzi o zastrzeganie przez bank w umowie z klientem, że w sprawach
nieuregulowanych regulaminem zastosowanie mają ogólne przepisy systemu
kart Visa International. Klient nie ma bowiem możliwości zapoznania się
z tymi regulacjami w momencie podpisywania umowy, czyli nie wie, na co
się godzi.
Jak podał UOKiK, druga klauzula dotyczy prawa, które przyznaje sobie
bank w umowie z klientem do informowania o zmianie w cenniku
telefonicznie bądź przez wywieszenie stosownej wiadomości w banku.
Według UOKiK, zgodnie z kodeksem cywilnym, nowy cennik wydany w czasie
trwania umowy wiąże konsumenta, jeżeli został mu doręczony i nie
wypowiedział on kontraktu w najbliższym terminie. Dotyczy to również
zmian w cenniku oraz tabeli opłat i prowizji. Bank, nie informując
konsumentów o prawie do wypowiedzenia umowy, nie zachowuje zatem
przewidzianego prawem trybu.
Obydwie klauzule - jak podał Urząd - zostaną umieszczone w rejestrze
niedozwolonych postanowień umownych. Od tej pory zakazane będzie ich
stosowanie w obrocie prawnym z udziałem konsumentów, a część umowy je
zawierająca będzie nieważna.
Jednocześnie Sąd Najwyższy odesłał do ponownego rozpatrzenia przez sąd
niższej instancji sprawę trzeciej kwestionowanej przez UOKiK klauzuli, w
której bank zobowiązuje konsumenta do uiszczenia opłat za czynności
związane z zastrzeżeniem karty.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Velo częściowo ugiął się...
- że co?
- I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- Jak to kupić?
- Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- Zabawny epizod z Santander Consumerem
- Zapamiętana karta w aplikacji
- Velo -- zgłoszenie incydentu
- Velo -- kradzież czy bałagan?...
- Velo bank nie odpuszcza?...
- Velo jak zwykle bredzi...
- Od setki do setki...
- Velo ostrzega przed sobą?
- Nest -- polecenie
Najnowsze wątki
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...
- 2024-09-22 że co?
- 2024-09-22 I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- 2024-09-20 Jak to kupić?
- 2024-09-17 Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- 2024-09-17 Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- 2024-09-12 Zabawny epizod z Santander Consumerem
- 2024-09-12 Zapamiętana karta w aplikacji
- 2024-09-11 Velo -- zgłoszenie incydentu
- 2024-09-10 Velo -- kradzież czy bałagan?...
- 2024-09-10 Velo bank nie odpuszcza?...
- 2024-09-05 Velo jak zwykle bredzi...
- 2024-09-01 Od setki do setki...
- 2024-08-30 Velo ostrzega przed sobą?
- 2024-08-29 Nest -- polecenie