  • 1. Data: 2007-08-17 16:33:13
    Temat: Aegon - oplata za zarzadzanie?
    Od: Michal Kolodziejczyk <m...@w...pl>

    Witam,
    mam pytanie odnosnie Aegona. Otoz sprzedawca, ktory probowal mnie
    namowic do wejscia w to, twierdzil, ze pobierana przez nich oplata 1.95%
    rocznie (rozlozona na 12 miesiecznych oplat) zastepuje oplate za
    zarzadzanie, ktora pobieraja TFI (bo niby Aegon kupuje hurtowe ilosci
    jednostek, wiec dostaje je taniej). Czyli np. jesli kupie przez nich
    jednoski akcyjnego FI, w ktorym oplata za zarzadzanie jest np. 4%, to
    bede ponad 2% "do przodu".
    Moim zdaniem ta oplata Aegonu jest dodawana do kosztow zarzadzania przez
    TFI, ale teraz nie jestem juz taki pewien, bo znalazlem taka informacje:
    http://www.izfa.pl/pl/fakty.php?number=4
    "Prawda: Fundusz inwestycyjny może mieć różne kategorie jednostek
    uczestnictwa.
    Mit: Każdy klient kupuje fundusz na tych samych zasadach po tej samej
    cenie. "
    (i dalsze wyjasnienie).

    Czy to mozliwe, ze kupujac jednostki FI w Aegonie i w SFI mBanku (za ta
    sama cene tego samego dnia), na koniec roku bede mial wiecej pieniedzy w
    Aegonie (jak mnie przekonywal sprzedawca)?
    Czy to mozna gdzies sprawdzic?

    Pozdrawiam,
    miko

  • 2. Data: 2007-08-17 17:04:05
    Temat: Re: Aegon - oplata za zarzadzanie?
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Fri, 17 Aug 2007 18:33:13 +0200, w <fa4ike$2pe$1@news2.task.gda.pl>, Michal
    Kolodziejczyk <m...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > sama cene tego samego dnia), na koniec roku bede mial wiecej pieniedzy w
    > Aegonie (jak mnie przekonywal sprzedawca)?

    A nie wystarczy sprawdzić wyceny ich jednostek?

  • 3. Data: 2007-08-17 18:15:21
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Michal Kolodziejczyk* wrote in <news:fa4ike$2pe$1@news2.task.gda.pl>
    :

> [...]
    > rocznie (rozlozona na 12 miesiecznych oplat) zastepuje oplate za
    > zarzadzanie, ktora pobieraja TFI (bo niby Aegon kupuje hurtowe ilosci

    chyba faktycznie jednostki funduszy są własnością Aegon a ile komu
    przypada jest rozliczane wewnętrznym systemem - wiec wnioskuje ze
    opłata za zarzadanie jest przez TFI pobierana bo dlaczego maja cos
    robic za darmo skoro bodajże placą Aegonowi prowizję za sprzedaz ich
    jednostek.

    *Jeśli sprzedawca namawiał Cie na produkt ze skladką regularną to
    najpierw poczytaj o opłatach likwidacyjnych (podpowiedź: przez 2 lata
    100%...).*

    zaleta jest taka że jest wiele TFI miedzy ktorymi przenosisz srodki
    bez belkowego i poniewaz jest to "ubezpieczenie" to mozesz uposazyc
    dowolną osobę i nie jest to wliczane do masy spadkowej - jesli
    zejdziesz...

    --
    Miłość to chemia, a sex to fizyka

  • 4. Data: 2007-08-17 18:24:33
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Fri, 17 Aug 2007 18:33:13 +0200, name: Michal Kolodziejczyk:

> [...]
    > jednostek, wiec dostaje je taniej). Czyli np. jesli kupie przez nich
    > jednoski akcyjnego FI, w ktorym oplata za zarzadzanie jest np. 4%, to

    Jakoś nie bardzo w to wierzę - powodowałoby to różnice w wycenie
    na oficjalnej stronie funduszu względem wyceny w Aegonie, a to
    pachnie bałaganem..
    Czy nie chodziło przypadkiem o opłaty za zakup/zbycie?

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 5. Data: 2007-08-17 20:58:05
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Miroo wrote:
> [...]

    IMO np. dla Arki stabilnego wzrostu podana jest na aegon.pl wycena jednostek
    typu T (wartość inwestycji minimum 1 mln zł). Na opłacie za zarządzanie to
    jest oszczędność 1% (1,9% dla jednostek T, a 2,9% dla jednostek typu A).
    Trzeba zobaczyć inne fundusze, ale te 1,95% raczej się nie zwróci.

  • 6. Data: 2007-08-20 12:05:30
    Od: Michal Kolodziejczyk <m...@w...pl>

    Bogdan B. wrote:

    > IMO np. dla Arki stabilnego wzrostu podana jest na aegon.pl wycena jednostek
    > typu T (warto?ae inwestycji minimum 1 mln z?). Na op?acie za zarz?dzanie to
    > jest oszcz?dno?ae 1% (1,9% dla jednostek T, a 2,9% dla jednostek typu A).
    > Trzeba zobaczyae inne fundusze, ale te 1,95% raczej si? nie zwróci.

    No wlasnie, nie przygladalem sie blizej funduszom Arki, ale widze ze sa
    rozne wyceny dla typow A, S i T (dotychczas nie wiedzialem ze sa takie
    podzialy, i co one znacza). Widac to np. tu:

    http://fundusze.wp.pl/POD,5,a,2,b,2,typ,1,wid,779082
    7,index.html

    Natomiast taki podzial wystepuje TYLKO dla funduszy Arki. Czy to
    oznacza, ze inne fundusze nie maja takich podzialow, i w zwiazku z czym
    sprzedaja Aegonowi jednostki po "zwyklej" cenie? Czy moze inne fundusze
    nie publikuja wycen jednostek innych typow?

    miko