eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[Alior] KK - blokada w błędnej walucie[Alior] KK - blokada w błędnej walucie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " " <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: [Alior] KK - blokada w błędnej walucie
    Date: Thu, 2 Aug 2012 11:36:59 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 46
    Message-ID: <jvdoor$8qn$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1343907419 9047 172.20.26.241 (2 Aug 2012 11:36:59 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 2 Aug 2012 11:36:59 +0000 (UTC)
    X-User: newspool
    X-Forwarded-For: 59.160.59.3
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:576840
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam grupowiczów!

    W dniu dzisiejszym spotkała mnie nieprzyjemna sytuacja podczas próby opłacenia
    rachunku hotelowego przy pomocy karty kredytowej (Alior Mastercard).

    Rachunek opiewał na kwotę +- 60000 INR (rupii indyjskich) co odpowiada +-
    kwocie 3700 zł. Dostępny limit na karcie (ponad 5000 zł) pozwalał na
    uiszczenie tej opłaty.

    Ku mojemu zdziwieniu, transakcja na kwotę 60000 INR była odrzucana na kilku
    hotelowych terminalach. Wpierw myślałem że jest to kwestia jakiś limitów per
    operację, więc poprosiłem o próbę rozbicia na mniejsze kwoty co też uczyniono:

    1) transakcja na kwotę 30000 INR - zaakceptowana

    2) kolejna transakcja na kwotę 30000 INR - odrzucona

    3) transakcja na kowtę 15000 INR - zaakceptowana

    4) kolejna transakcja na kwotę 15000 INR - odrzucona

    Miałem ze sobą laptopa, także po zalogowaniu się na stronę internetową banku
    okazało się, że te transakcje które zostały zaakceptowane mieściły się w
    dostępnych środkach i trafiają do blokad, ALE są interpretowane w innej
    walucie (THB zamiast INR - czyli tajskich bathach zamiast rupii indyjskich).

    Musiałem więc w trybie pilnym spłacić kartę kredytową ażeby móc zapłacić za hotel.

    Aktualnie w blokadach widzę, że zapłacona kwota 60000 (interpretowana jako
    waluta THB) wymagała blokad na sumę ponad 6000 zł (czyli dużo więcej niż
    wymagane 3700 zł)

    Oczywiście posiadam fakturę z hotelu oraz wydruki z terminali potwierdzające
    zawarcie transakcjii w indyjskich rupiach.

    Jaki następny krok? Kto zawinił?
    a) Hotel? (terminal pytał się o kwotę w INR, ta także jest na wydruku
    potwierdzenia)?
    b) Mastercard?
    c) Alior w swoim systemie? Dodam, że kartą płaciłem w dwóch miejscach poza
    hotelem i wtedy interpretacja waluty była poprawna.

    Gdzie reklamować? Może ktoś spotkał się z podobną sytuacją?

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1