    From: Michal <m...@n...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Alior- kilka konkretnych pytań
    Date: Sun, 19 Jul 2009 13:20:23 +0200

    Witam

    Jako iż oferta Aliora wydaje mi się lepsza (dla mnie) niż mbankowa
    (gdzie dotychczas skupiałem swoje finanse), stwierdziłem, że spróbuję
    tam szczęścia, zwłaszcza w kontekście trwającego konkursu promocyjnego ;)

    Mam kilka wątpliwości, które chciałbym wyjaśnić tutaj na grupie, z
    klientami Aliora (ależ skąd, nie podejrzewam pracowników o
    nieobiektywność ;) )

    - Jak wygląda sprawa niezawodwności działania kart (zamierzam korzystać
    z kredytowej MC Silver oraz debetowej)? W mbanku praktycznie 100% owa,
    przy około 100 transakcjach miesięcznie w ciągu ostatnich 1,5 roku nic
    złego się nigdy nie zdarzyło. Czy Alior lubi płatać figle? Czy (i jak)
    informuje o planowanych przerwach w autoryzacji kart (jeśli takie są)?
    Co mi po 1% cashbacku, jak karta czasem sobie po prostu nie zadziała...

    Słyszałem, że system transakcyjny wyłaczają regularnie w piątki, to mi
    jednak nie przeszkadza.

    - Jak przedstawia się niezawodność całego systemu transakcyjnego? Dużo
    bug'ów i niedopracowań? Czy można już edytować limity transakcji? Wyciąg
    z karty jest dobrze posortowany czy nadal losowo? Jakieś inne
    niespodziewane problemy na które można się natknąć?

    - Cóż to takiego (w demie) jak "zabezpieczanie transakcji" w szczegółach
    karty kredytowej?

    - Czy ktoś narzeka na to, że Alior przetrzymuje niektóre przelewy z
    sesji KIR?

    - Czy sprawy takie jak założenie rachunku oszczędnościowego, walutowego,
    lokat, można zrobić klikając w systemie transakcyjnym, czy trzeba biegać
    do oddziału? Nie jest to (poza ilokatą) jasno sprecyzowane na stronie?

    - Ostatnie pytanie: kursy walut. Czy płatności za granicą wypadają dużo
    gorzej niż w mbanku (może ma ktoś takie doświadczenia)? Czym różni się
    (w transakcjach kartowych) kurs "dewiz" od kursu "pieniędzy"?

    Dziękuję za pomoc. Odpowiedzi powinny rozwiać moje wątpliwości co do
    tego, czy faktycznie warto przenieść się z m do Aliora...

    --
    Michał