  • 51. Data: 2011-09-10 14:12:33
    Temat: Re: Alior to sie na kit nawet nie nadaje
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    napisał w wiadomości news:j4fmn6$f1v$1@inews.gazeta.pl...

    > Wiesz... Teraz są już silniki wysokoprężne z ,,funkcją'' start-stop. :)

    Wiesz, teraz to juz nawet sa hybrydy albo 100% elektryki ;)
    Ciekawa hybryda jest np.Volt GM gdzie silnik spalinowy
    w razie potrzeby napedza generator ktory doladowuje akumulatory
    (zwiekszenie zasiegu)
    podobne rozwiazanie stosowane jest np. w lokomotywach spalinowych
    tyle ze tam moc el. nie jest magazynowana ale latwiej nia sterowac

    > Zatem możesz już myśleć o zmianie samochodu na taki, który jest napędzany
    > Dieslem. :)

    W moim przypadku nie bardzo sie to kalkuluje ze wzgledu
    na niezbyt duze przebiegi (sa 2 auta w domu)
    cena wyjsciowa odpowiednio wyzsza a i koszty serwisowe wyzsze
    /nizsze spalanie dlugo musialo by mi sie zwracac /

    > [myślenie niewiele kosztuje, a gdy Chińczycy zawalą Europę swoimi
    > samochodami, zapewne cena tych samochodów będzie przystępna także
    > dla zwykłych ludzi]

    Jakos nie bierze mnie na "tata mobil" ;)

  • 52. Data: 2011-09-10 14:23:12
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    napisał w wiadomości news:j4fn92$gdo$1@inews.gazeta.pl...

    > "Waldek" j4e3mm$86p$...@n...onet.pl

    > Dlaczego? :)

    Szczegolow tej "oferty" nie pamietam, ale była wrecz zbójecka ;)

    > B -- I jeszcze chamidło wyzywa nas od żebraków!!!

    Kiedys jak bylem maly .... maszerowalem z ojcem za reke
    i nagle facio oklada kobite na ulicy ile wlezie, ta wrzeszy ratunku itd itp
    Ojczulek jako ze ulomkiem nie byl, przycelowal gostkowi tak ze padl
    nieprzytomny
    i co ? kobitka rzucila sie na ojczulka z piesciami ze jej chlopa zabil :)
    Od tamtej pory staram sie ludziom pomagac ale... rozsadnie

    > IMO to niepoważne -- serdeczny uśmiech w zamian za zdeponowaną makulaturę.
    > :)

    A czego bys wiecej oczekiwal ?

    > A paliwo z tego Shellu uwzględnili? Gdzieś komuś Mille
    > nie uwzględnił zakupu paliwa w Shellu.

    Uwzglednili zarowno Shella jak i Orlen, natomiast transakcja z 30.08
    zostala zaksiegowana 2.09 stad nie zalapala sie na cofke
    wczoraj nie zdazylem sprawdzic dokladnie bo pare minut po polnocy odcieli
    dostep

  • 53. Data: 2011-09-10 20:15:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" j4frsg$tac$...@n...onet.pl

    > Szczegolow tej "oferty" nie pamietam, ale była wrecz zbójecka ;)

    Miałeś nadzieję na prokreacyjną? ;)
    A poważniej -- jaka była? :)

> [...]
    > gostkowi tak ze padl nieprzytomny i co ? kobitka rzucila sie na ojczulka z
    piesciami ze jej chlopa zabil :) Od tamtej pory staram

    Uczyłeś się na cudzych błędach...
    Ja -- na swoich a pomagałem duchownym. :)

    > A czego bys wiecej oczekiwal ?

    Farby drukarskiej na nośniku zwanym kartką papieru? ;)

> [...]
    zaksiegowana 2.09 stad nie zalapala sie na cofke
    > wczoraj nie zdazylem sprawdzic dokladnie bo pare minut po polnocy

    [Hm... Czyli meritum go lepiej traktuje, bo go odcinają?...]

    Więc za miesiąc będziemy wiedzieli, czy cofka dotyczy
    także używek kupionych na stacjach benzynowych? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 54. Data: 2011-09-10 20:42:55
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    napisał w wiadomości news:j4ggia$nce$1@inews.gazeta.pl...

    > A poważniej -- jaka była? :)

    No przeciez napisalem ze zbójecka :)
    Spytaj gugla o odwrocona hipoteke, a sam wyciagniesz wnioski
    Imc "Samcik" tez cos na ten temat skrobal
    http://samcik.blox.pl/2010/09/Subtelne-robienie-seni
    ora-w-bambuko-czyli-zglos.html

    > Farby drukarskiej na nośniku zwanym kartką papieru? ;)

    Widocznie na slowie Wyzszej Bankowosci mozna polegac jak na Zawiszy ;)

    > Więc za miesiąc będziemy wiedzieli, czy cofka dotyczy
    > także używek kupionych na stacjach benzynowych? :)

    Dotyczy - byly tez w tych wczesniejszych transakcjach

  • 55. Data: 2011-09-10 21:35:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" j4gi4f$mhe$...@n...onet.pl

    > No przeciez napisalem ze zbójecka :)
    > Spytaj gugla o odwrocona hipoteke, a sam wyciagniesz wnioski
    > Imc "Samcik" tez cos na ten temat skrobal
> [...]

    Dużo czytania, sporo czasu... A jest tam coś ciekawego? :)

    > Widocznie na slowie Wyzszej Bankowosci mozna polegac jak na Zawiszy ;)

    Zawszy Czarnym? Ja mam złe zdanie o Czarnych. ;)
    [a miało być bez polityki... co ten Obama o mnie
    pomyśli.. -- że złamałem daną obietnicę?...]

    > Dotyczy - byly tez w tych wczesniejszych transakcjach

    Dzięki. :) Szkoda, że ceny na stacjach wysokie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 56. Data: 2011-09-16 11:14:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" j4fr8h$r0p$...@n...onet.pl

    > Wiesz, teraz to juz nawet sa hybrydy albo 100% elektryki ;)

    Te są od ponad stu lat. :)

> [...]
    > podobne rozwiazanie stosowane jest np. w lokomotywach spalinowych
    > tyle ze tam moc el. nie jest magazynowana ale latwiej nia sterowac

    Łatwiej odzyskać w trakcie hamowania. :)

> [...]

    > /nizsze spalanie dlugo musialo by mi sie zwracac /

    > Jakos nie bierze mnie na "tata mobil" ;)

    Nie chcesz jeździć samochodem takim jak Volvo czy Mercedes?...
    Volvo jest chyba całkowicie chińskie -- Mercedes produkuje w Chinach
    na pewno (oficjalnie od około 4 lat) tak zwaną klasę B a w ogóle wiele
    produktów Made in USA to produkty chińskie.

    Ja nie jestem rasistą. :)

    Wolę Forda Mondeo za 40 tysięcy dzisiejszych złotych a Focusa
    (i Volvo S40) za 30 takich tysięcy niż rasizm. :) Oczywiście
    z automagiczną skrzynią biegów i silnikiem Diesla mocy około
    150 KM. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 57. Data: 2011-09-16 21:29:08
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    napisał w wiadomości news:j4vb3f$7og$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie chcesz jeździć samochodem takim jak Volvo czy Mercedes?...

    Chce, jednak ze wszystkich najbardziej odpowiada mi auto ....
    sluzbowe z kierowcą , w wiekszosci z segmentu C juz zadowalajace.
    Jak wiec widzisz, nie mam zbyt wygorowanych wymagan :D

  • 58. Data: 2011-09-19 12:02:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" j50f34$3ml$...@n...onet.pl

    > Chce, jednak ze wszystkich najbardziej odpowiada mi auto ....
    > sluzbowe z kierowcą , w wiekszosci z segmentu C juz zadowalajace.
    > Jak wiec widzisz, nie mam zbyt wygorowanych wymagan :D

    Jednym z moich marzeń jest brak mego osobistego kierowcy. :)

    Volvo produkuje samochody z różnych segmentów -- także C,
    choć nie dzieli swych wyrobów na segmenty tego ABCDEFG...
    Ot, po prostu tymi dużymi można łatwej dostać się do
    punktu G niż małymi, gdzie nawet po rozłożeniu siedzeń
    jest mało miejsca na wygodny seks...

    Ale ja miałem swoich kierowców -- i stąd moje marzenia. :) Jak marzą
    inni? Raczej wolą automagi -- na przykład parkujące czy hamujące w korku.

    Jeśli miałeś swego kierowcę -- OK, a jeśli nie miałeś -- uwierz mi na
    słowo, że osobiste prowadzenie samochodu jest przyjemnością... ;) A że
    po spacerze trzeba odszukać samochód -- to już inna sprawa. Najlepiej
    spacerować do zmroku -- mrugające nocą światła widać z bardzo dużej
    odległości... A i innych samochodów wówczas mniej na parkingach...
    Ponadto można kupić nawigację i zwejpontować sobie położenie samochodu.

    -=-

    Widząc pociąg (zwłaszcza chiński, pędzący z ogromną szybkością) mam
    chętkę na przejażdżkę, ale zawsze mnie odstrasza widok poskręcanych
    wagonów, zgniecionych ciał itd... Niby głupie, bo wypadki samochodowe
    zdarzają się częściej, ale jazda pociągiem ma to do siebie, że pasażer
    mam niewielki wpływ na przebieg wydarzeń -- co najwyżej może wybrać
    miejsce w pociągu, ale nie mając pojęcia o pociągach, nie może
    wiedzieć tego, gdzie w pociągu jest bezpiecznie, a gdzie nie jest.

    -=-

    Ja chcę tanich samochodów -- oczywiście tanich i dobrych, nie tanich i złych.
    Projekt kosztuje, testowanie kosztuje itd... Im więcej egzempli -- tym mniejsze
    koszty pojedynczego autka. Stąd właśnie mogą pochodzić oszczędności, które nie
    poskutkują obniżeniem przydatności samochodu. Kolejnym miejscem obniżania kosztów
    produkcji jest automatyzacja -- automag potrafi produkować zarazem znacznie
    staranniej
    niż człowiek, i znacznie taniej niż człowiek. No i recykling też ma sporo do
    powiedzenia
    w kwestii obniżania cen.

    Czy wiesz, dlaczego klimatyzacja jest obecnie montowana niemal w każdym nowym
    samochodzie?
    Proste -- postęp. :) Podobnie z ESP/ABS itd... W istocie jednak wcale nie chodzi o
    żaden
    postęp, bo w mieszkaniach nadal nie montuje się klimatyzacji seryjnie, że tak to
    ujmę.
    Po prostu takie samochody stanowią mniejsze zagrożenie. Idąc za ciosem, wyeliminować
    należy stare samochody, źle serwisowane (lub wcale) -- a to można uzyskać skracając
    czas życia samochodu i obniżając jego cenę na samym starcie. :)

    Być może kolejną okazją do obniżenie ceny będzie brak asistanców, brak marmurów
    (są banki internetowe -- mogą być internetowi sprzedawcy samochodów) i całego
    splendoru towarzyszącego zakupowi NOEWEG AUTA.

    Ja znam wielu takich, którzy by dopłacili, aby pozbyć się tego całego splendoru.
    Obniżenie ceny nowego samochodu oczywiście poskutkuje obniżeniem kosztów
    związanych z ochroną przed kradzieżami -- przez co obniży się RSO, co
    będzie kolejną przyczyna obniżenia ceny nowego samochodu -- CNS.

    -=-

    Skutki uboczne obniżenia CNS? Do tej pory niejedna laska wychodziła za mąż
    nie za mężczyznę, lecz za samochód. Teraz to może ulec radykalnej zmianie?
    Ulega od wielu lat -- ulega stale, od samego początku istnienia samochodu.

    Panienki będą wychodziła za mąż nie za mężczyznę, nie za samochód,
    ale dopiero za mieszkanie, a za jakiś czas -- za dom czy rezydencję.

    -=-

    A ja (raczej tacy jak ja -- ja wówczas być może będę podglądał ,,,od dołu''
    kwiatki na cmentarzu) odetchną z ulgą i będą mogli spokojnie pojechać na
    wakacje. :) Być może jadąc nie będę budził podziwu i zazdrości, ale mnie
    na tych dodatkach (to się chyba nazywa gadżetami?) nie zależy.

    BTW... Jakoś tak wczoraj opowiadałem matce o swoich przygodach z Panną Mercedes. :)
    I moście (tym prowizorycznym, nie dzisiejszym) Syreny, po którym jechałem ze szwagrem
    (i jego kumplami z szybkością) około (raczej ponad) 120 km/h (ze 3 razy szybciej niż
    konkurencja) i o wyczynach nad stawami (rybnymi, nie tymi kolanowymi...) gdzie drobny
    błąd mógł zakończyć się trudnościami, a nawet nie mieliśmy telefonów komórkowych...
    (ale mieliśmy za to dach ręcznie :) odsuwany -- jakże potrzebny w czasie wodowania...
    to już nie te czasy, gdy zamoknięta elektronika nie pozwala na szybkie wydostanie
    się z tonącego samochodu...)

    -=-

    Dla mnie tanie (ale bardzo dobre) samochody będą atrakcją. :)
    A że nie będę jakoś szczególnie wyróżniony ,,majątkiem'' wśród
    ludzi -- to i bardzo dobrze. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 59. Data: 2011-09-25 10:50:20
    Temat: Re: Alior to si? na kit nawet nie nadaje
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości

    > To znaczy , że odsetki nie są codziennie dopisywane do salda lokaty? Odsetki

    > naliczane są codziennie  od kwoty początkowej lokaty, a nie od kwoty

    > powiększonej o odsetki z dni poprzednich?

    > wiatrak

    Ty byś chciał procent składany, tak dobrze to nawet w Erze nie było a po
    przejęciu przez T-Mobile jeszcze się pogorszyło.