    From: "Filip Lach" <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Alior vs Multibank
    Date: Tue, 10 Feb 2009 09:02:30 +0000 (UTC)

    Witam,
    myślę, że po ostatnim pochwalnym wątku na temat Aliora czas na jakieś
    podsumowanie. Ponieważ wkurzyła mnie postawa Multi ws kredytów hipotecznych
    starego portfela, mimo że, nie jestem posiadaczem takiego trefnego kredytu
    rozważam "przejście" do Aliora. Rozważana zmiana to Multikonto Aquarius,
    taryfa intensiwe na Aliorowe konto z lokatą nocną.
    Koszty prowadzenia są zbliżone - konta są bezpłatne, w Multi karta to 1,50, w
    Aliorze 3,00.
    Założeniem jest, że wszelkie operacje wykonywane są przez internet.
    Największe zalety Multibanku to:
    - dobry interfejs
    - wszystkie operacje "online", przelewy między rachunkami natychmiastowe,
    dostępność 24/7
    - szybkie księgowanie przelewów przychodzących
    - możliwość definiowania dowolnej daty przyszłej przelewu.
    - bardzo wygodny rachunek maklerski powiązany z kontem podstawowym (nie trzeba
    dokonywać dodatkowych przelewów, środki automatycznie pobierane są i zwracane
    na konto podstawowe)
    - krótki czas oczekiwania na połączenie z operatorem, multilinia czynna 24/7
    - autoryzacja bezpłatnym SMSem
    - dość sprawne rozpatrywanie reklamacji

    A jak powyższe ma w Aliorze? Czy bank już się "dotarł?" Czy ktoś przenosił już
    rachunek podstawowy? Czy bank jakoś to ułatwia? Chodzi o PZ i jakieś
    ułatwienia w definiowaniu przelewów - jest tego kilkadziesiąt i nie bardzo mi
    się chce to "przeklepywać"