  • 1. Data: 2005-12-11 19:01:03
    Temat: Allekarta
    Od: anom <a...@v...pl>

    Allekarta. Czy warto? Korzysta może ktoś z tego? Mam konto w mBanku, ale
    nie jestem pewien czy chce płacic 25 PLN za ichniejszą e-karte.

  • 2. Data: 2005-12-11 19:14:16
    Temat: Re: Allekarta
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    anom napisał(a):

    > Allekarta. Czy warto?

    Warto

    >Korzysta może ktoś z tego?

    Ktoś korzysta

    >Mam konto w mBanku, ale
    > nie jestem pewien czy chce płacic 25 PLN za ichniejszą e-karte.

    To my też nie jesteśmy pewni czy Ty chcesz płacić 25 złotych za ichniejszą
    e-kartę

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 3. Data: 2005-12-11 19:31:21
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    anom napisał(a):
    > Allekarta. Czy warto? Korzysta może ktoś z tego? Mam konto w mBanku, ale
    > nie jestem pewien czy chce płacic 25 PLN za ichniejszą e-karte.

    Nie warto. Lepiej uzywac zwyklej KK.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2005-12-11 22:08:30
    Od: "lysiejacy" <l...@s...gazeta.pl>

    > Nie warto. Lepiej uzywac zwyklej KK.

    dlaczego?
    przecie allekarta nie drozsza od ekarty a rownie bezpieczna, nalicza pkty
    payback i istnieje fizycznie (mozna uzyc w sklepie)

    z pozdrowieniami

  • 5. Data: 2005-12-11 22:16:54
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    lysiejacy napisał(a):

    > przecie allekarta nie drozsza od ekarty a rownie bezpieczna, nalicza pkty
    > payback i istnieje fizycznie (mozna uzyc w sklepie)

    Ja nie pisze o eKarcie tylko o jakiejs KK.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-12-11 22:38:21
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Dec 2005 23:16:54 +0100,
    osoba podpisana: Mithos <f...@a...pl>
    napisała:

    > Ja nie pisze o eKarcie tylko o jakiejs KK.

    1. Nie KK a wypukła
    2. Nie każdy moze dostac KK

    KJ

    COBOL:
    Completely Over and Beyond reason Or Logic.

  • 7. Data: 2005-12-11 22:47:34
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > 1. Nie KK a wypukła

    KK. Ale wypukla.

    > 2. Nie każdy moze dostac KK

    Nie kazdy moze dostac Allekarte. Co to za argument? Obecnie PRAKTYCZNIE
    kazdy moze dostac wypukla KK (vide karty pod zastaw).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2005-12-11 23:00:41
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > KK.

    A wg mnie debetowa lepsza - wiem ile mam, mogę wydać ile mam na koncie,
    mogę trzymać konto z kartą puste dla bezpieczeństwa a przed transakcją
    przelewać na nie tyle ile chcę wydać - z kk tego nie zrobie. Nie zapłacę
    nią więcej niż mam limit nawet jak mam tyle na koncie. Trudniej
    kontrolować stan konta.

    > Ale wypukla.

    A wg mnie płaska lepsza. Ja na przykład nie wcisnąłbym swoich kart
    wszystkich w portfel gdyby były jakieś wypukłe, a tak to wciskam. A
    prawdopodobieństwo że będę chciałi potrzebował użyć jakiegoś żelazka w
    okresie ważności karty jest bliskie zeru. A za to złodziej jak mi
    ukradnie kartę może akurat poszukać jakiegoś żelazka i natrzaskać
    transakcji.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 9. Data: 2005-12-11 23:25:28
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Miernik napisał(a):

> [...]
    > przelewać na nie tyle ile chcę wydać - z kk tego nie zrobie. Nie zapłacę
    > nią więcej niż mam limit nawet jak mam tyle na koncie. Trudniej

    No to fajnie masz. A jednak wole aby moje pieniadze procentowaly w innym
    miejscu lub tez byly do dyspozycji w jakims awaryjnym przypadku, bo ja w
    tym czasie bede za darmo obracal pieniedzmi banku i wygodnie sobie
    splaca zadluzenie po 50 dniach od zakupu.

> [...]
    > okresie ważności karty jest bliskie zeru. A za to złodziej jak mi
    > ukradnie kartę może akurat poszukać jakiegoś żelazka i natrzaskać

    Dlatego tez istnieje mozliwosc zareklamowania zakupu, ktorego ja nie
    podpisalem. A ze PINu do swojej karty nie mam nawet ustanowionego to i
    tak pieniadze z ewentualnego oszustwa zwroci mi bank (dobrowolnie lub na
    mocy orzeczenia sadu).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 10. Data: 2005-12-11 23:43:41
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Mithos <f...@a...pl> wrote:
> [...]
    > bo ja w tym czasie bede za darmo obracal pieniedzmi banku i wygodnie
    > sobie splaca zadluzenie po 50 dniach od zakupu.

    Oprocentowanie środków jest teraz pomijalnie małe, a na KK co prawda
    masz 50 dni za darmo, ale jak zapomnisz w terminie spłacić to dużo
    stracisz, a ja wolę mieć jak najmniej rzeczy do pamiętania i martwienia
    się żeby zostawić sobie środki na spłatę KK danego dnia, dla mnie koszty
    pamiętania o tym i martwienia się aby mieć środki tego dnia byłyby dużo
    większe niż korzyści z 50 dni darmowego kredytu.

    > Dlatego tez istnieje mozliwosc zareklamowania zakupu, ktorego ja nie
    > podpisalem.

    Tak ale to kosztuje mój czas reklamacji i użerania się z bankiem aby
    udowodnić że to nie ja, oraz to że przez czas reklamacji mogę nie móc
    korzystać z reklamowanej kwoty co może być dużym kłopotem, także wolę
    być zabezpieczony przed tym technicznie nieposiadając wypukłej karty niż
    prawnie możliwością późniejszej reklamacji.

    > A ze PINu do swojej karty nie mam nawet ustanowionego to i tak
    > pieniadze z ewentualnego oszustwa zwroci mi bank (dobrowolnie lub na
    > mocy orzeczenia sadu).

    Jak wyżej - reklamacje kosztują czas i nerwy, dużo bardziej wolę
    zabezpieczenie PINem. Poza tym za uznane a nieściągnięte od złodzieja
    reklamacje często koszty ponosi mój bank, czyli tak naprawdę ich klienci
    w prowizjach czyli ja. Nie mam zamiaru płacić złodziejom wyższymi
    prowizjami, technika powinna zabezpieczać przed możliwością oszustwa -
    najlepiej karty wyłącznie chipowe, płaskie z PINem.

    Save Europe from Software Patents
    http://www.gnu.org/philosophy/savingeurope.html