  • 1. Data: 2011-03-23 20:30:59
    Temat: Amibroker strzałki - explore.
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    Jest system który daje sygnały. Sygnały systemu wizualizowane są za pomocą
    strzałek - jak na rysunku:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6766159539
    2fc089.html

    Syganły na rysunku wywoływane sa za pomocą polecenia:

    "[...]

    PlotShapes(IIf(.....

    [...]".

    Teraz ja chciałby ułożyć zapytanie do polecenia "Explore" mniej więcej
    takiego typu:

    Filter = Jeżeli w wczorajszym barze występowało PlotShapes ;
    AddColumn(Close, "Close");

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 2. Data: 2011-03-24 19:16:25
    Temat: Re: Amibroker strzałki - explore.
    Od: Architekt <wojciech.filipek*wytnij*@mm.pl>

    Dnia Wed, 23 Mar 2011 21:30:59 +0100, Endriu napisał(a):

> [...]
    > takiego typu:
    >
    > Filter = Jeżeli w wczorajszym barze występowało PlotShapes ;

    ech, Endriu Endriu, kiedy zerkniesz w Samouczka?
    http://www.amibroker.com/guide/h_exploration.html
    Znowu opuszczone podstawy: funkcja REF
    I nie "jeżeli wczoraj występowało Plotshapes" tylko "jeżeli wczoraj
    występował warunek z którego korzysta także plotshape"
    Odzywiście nie trzeba używać tu IIF, bo będziemy badać wynik True lub
    False.
    Powodzenia i kolejny raz radzę nie zabierać się od, sorry, dupy strony do
    programowania :)

    Pozdrawiam, Wojciech Filipek

  • 3. Data: 2011-03-24 19:40:15
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > I nie "jeżeli wczoraj występowało Plotshapes" tylko "jeżeli wczoraj
    > występował warunek z którego korzysta także plotshape"

    Właśnie po to zadałem o pytanie, by automatycznie obejść warunek na który
    składa się dosyć ciężki (jak na mnie) kod. Chciałbym zadać proste pytanie -
    zwróć wszystkie indeksy w których wczoraj występowało plotshapes, bez
    wnikania do kodu .....

    Rozumiem, że może być to niemożliwe ....

    P.S. Sory za jeszcze jedno trywilne pytanie, ale co oznacza == ?.

    Zlitował by się Janeczko nat takimi nieborakami jak ja i poniższą stronę:

    http://www.amibroker.com/guide/afl/afl_index.php?m=1

    przetłumaczył by wreszcie na swój język ojczysty.....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 4. Data: 2011-03-24 20:17:45
    Od: Architekt <wojciech.filipek*wytnij*@mm.pl>

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 20:40:15 +0100, Endriu napisał(a):

> [...]
    >
    > http://www.amibroker.com/guide/afl/afl_index.php?m=1
    >
    > przetłumaczył by wreszcie na swój język ojczysty.....

    Plotshape rysuje znaczek tam gdzie występował jakiś warunek.
    To ten warunek, zapewne zapisany pod jakąś zmienną nas interesuje.

    Nie można przeskoczyć podstaw jeżeli bawisz się analizę techniczną
    połączoną z programowaniem.
    Zdania nie zmienię, zacznij od podstaw.
    http://www.amibroker.com/guide/a_language.html

    == operator porównania

    Przetłumaczenie funkcji, nic nie da. W instrukcji pojawiają się hasła,
    których polskie objaśniania znajdziesz w google, całą część podstaw
    znajdziesz w przetłumaczonej instrukcji do Metastocka.

    Ludzią nie podoba się ta postawa roszczeniowa i dlatego wcześniej czy
    później przestaną pomagać. Ja niestety nie widzę efektów Twojej pracy. W
    Twoich pytaniach pojawiają się ciągle te same elementy programowania.
    Rusz głową, zacznij mocno pracować nad podstawami. Być może będzie ciążko
    na początku, ale potem poleci z górki.

    Powodzenia
    Wojciech Filipek

  • 5. Data: 2011-03-24 20:26:17
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > == operator porównania

    A mógłbyś wyjaśnić ...

    IIf(a==1, shapeUpArrow , shapeNone), colorGreen, 0,

    czym to się różni od ....

  • 6. Data: 2011-03-24 20:34:27
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Ja niestety nie widzę efektów Twojej pracy.

    ?????

    Do tej pory prawie wszytskie interesujące mnie tematy które miałem na
    tapecie zostały rozwiązane.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 7. Data: 2011-03-24 20:39:15
    Od: Architekt <wojciech.filipek*wytnij*@mm.pl>

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 21:26:17 +0100, Endriu napisał(a):

    > A mógłbyś wyjaśnić ...
    >
    > IIf(a==1, shapeUpArrow , shapeNone), colorGreen, 0,
    >
    > czym to się różni od ....
    >
    > IIf(a=1, shapeUpArrow , shapeNone), colorGreen, 0,

    Przede wszystkim tym, że drugie jest błędne ( zmiennaj A przypisane zostało
    1 w połączeniu z IIF, w ten sposób)

    Pierwsze: jeżeli ( A jest równe 1, to shapeUpArrow, a jeżeli nie równe to
    shapeNone)...reszta dotyczy czegoś innego.

    Martwi mnie to, że tak opornie przychodzi Ci zobaczenie opisu IIF
    http://www.amibroker.com/guide/afl/afl_view.php?id=7
    2

  • 8. Data: 2011-03-24 20:42:34
    Od: Architekt <wojciech.filipek*wytnij*@mm.pl>

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 21:34:27 +0100, Endriu napisał(a):

    > ?????
    >
    > Do tej pory prawie wszytskie interesujące mnie tematy które miałem na
    > tapecie zostały rozwiązane.

    Nie, to ktoś za Ciebie je rozwiązał.
    Nie wyobrażam sobie, aby możliwe było samodzielne rozwiązywanie tego typu
    problemów bez wiedzy czym jest "==", "REF", "CROSS", "IIF"....

  • 9. Data: 2011-03-24 20:55:52
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    Bardzo mi przykro Wojtku, że nie jesteś ze mnie zadowolny. Obiecuję się
    poprawić....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 10. Data: 2011-03-24 21:16:28
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Bardzo mi przykro Wojtku, że nie jesteś ze mnie zadowolny. Obiecuję się
    > poprawić....

    Nadmieniam rówież, że też nie jestem z siebie tak do końca zadowolony :).

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/