  • 1. Data: 2011-03-23 23:24:05
    Temat: Rozkoszne długi PIIGS a USA
    Od: "jap" <j...@g...pl>

    Nic

    Naprawdę

    NIC

    NIE JEST TAK DUŻE

    BY NIE MOGŁO UPAŚĆ LUB ZBANKRUTOWAĆ

    Proszę sobie to zapisać i zapamiętać!!! Jeśli ktoś będzie jeszcze raz
    opowiadał takie bzdury wikłając w czyjeś prywatne długi podatników&#8230;

    A teraz małe porównanie w Eurolandzie:

    Kraj l.ludności PKB mld usd
    Austria 8356707 366,26
    Belgia 10827519 461,33
    Finlandia 5374781 240,14
    Francja 65821885 2 555,00
    Hiszpania 46030109 1 374,00
    Holandia 16656600 770,31
    Irlandia 4470700 204,14
    Luksembrg 502202 52,43
    Niemcy 81757600 3 305,00
    Portugalia 10647763 225,97
    Włochy 60418711 2 036,00
    Grecja 11305118 325,08
    Słowenia 2048951 46,44
    Cypr 803147 23,29
    Malta 412966 7,97
    Słowacja 5429763 86,26
    Estonia 1340021 19,12

    RAZEM 332204543 12 098,76

    Obecne problemy mają:

    Kraj l.ludności PKB mld usd
    Irlandia 4470700 204,14
    Grecja 11305118 325,08
    Portugalia 10647763 225,97

    RAZEM 26423581 755,20

    Co stanowi odpowiednio:

    0,07954 całej ludności EUROLANDU i 0,06242 całości PKB EUROLANDU&#8230;

    należy panikować?

    Sprawa jest poważna, ale należy poważnie się zastanowić, czy aby czasem
    propaganda USA nas nie straszy odwracając od siebie uwagi..

    Kraj l.ludności PKB
    USA 311041016 14 631,47
    Zadłużenie federalne: 14 252,12
    O zadłużeniu poszczególnych stanów pozwolę sobie dyskretnie przemilczeć -
    jeśli ktoś jest zainteresowany odsyłam:

    http://usdebtclock.org/

    Istotnym problemem będzie dla Unii jeśli dołączą wszystkie świnki (PIIGS) do
    ferajny :

    Kraj l.ludności PKB mld usd
    Irlandia 4470700 204,14
    Grecja 11305118 325,08
    Portugalia 10647763 225,97
    Hiszpania 46030109 1 374,00
    Włochy 60418711 2 036,00

    RAZEM 132872401 4 165,20

    Co stanowi 0,39997 ludności Eurolandu i 0,3443 PKB Eurolandu.

    To jest czysta statystyka, bez komentarza

  • 2. Data: 2011-03-24 07:17:31
    Temat: Re: Rozkoszne długi PIIGS a USA
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 23 Mar 2011 23:24:05 +0000 (UTC), jap napisał(a):

> [...]
    > jeśli ktoś jest zainteresowany odsyłam:
    >
    > http://usdebtclock.org/
    >
    > Istotnym problemem będzie dla Unii jeśli dołączą wszystkie świnki (PIIGS) do
    > ferajny :
    >
    > Kraj l.ludności PKB mld usd
    > Irlandia 4470700 204,14
    > Grecja 11305118 325,08
    > Portugalia 10647763 225,97
    > Hiszpania 46030109 1 374,00
    > Włochy 60418711 2 036,00
    >
    > RAZEM 132872401 4 165,20
    >

    > Co stanowi 0,39997 ludności Eurolandu i 0,3443 PKB Eurolandu.
    >
    > To jest czysta statystyka, bez komentarza

    FX wlasnie dokladnie wycenia te statystki (eur/usd, usd/jpy).
    Dobrze by bylo jeszcze uzupelnic te staystyke dla krajów UE o wielkośc
    "problemów", czyli długu wew. i całkowitego. Wtedy sytuacja nie wygladałaby
    tak różowo. Rzady (marionetki finansiery) niczego sie nie nauczyły od
    2008r. Polityka: "po trupach do celu a po nas choćby potop" jest juz w
    praktyce normą. Jedynym wyjątkiem są kraje kulturowo rozsądne: Niemcy i
    kraje Skandynawskie.

  • 3. Data: 2011-03-24 07:59:43
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > 2008r. Polityka: "po trupach do celu a po nas choćby potop" jest juz w
    > praktyce normą. Jedynym wyjątkiem są kraje kulturowo rozsądne: Niemcy i

    Kraje UE cierpią bo samo UE jest niejednorodne pod względem gospodarczym, nie
    ma jednego systemu podatkowego jak i jednego systemu zaciągania długów.

    Niemniej taka konstrukcja ułatwia rynkowi wycenę poszczególnych obligacji i
    ryzyka z tym związanego a zatem kraje te poddają się weryfikacji rynku a
    zagrożenia są dyskontowane wcześniej. Jakie jest prawdziwe ryzyko
    niewypłacalności USA tego nikt faktycznie nie wie poza ślepą wiarą w USD...

    PS. na wierze w ŚW. DOLARA AMERYKAŃSKIEGO już dziś przejechało się paru
    dyktatorów w arabskiej części globu.

  • 4. Data: 2011-03-24 08:21:17
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 07:59:43 +0000 (UTC), j...@g...SKASUJ-TO.pl
    napisał(a):

> [...]
    >
    > PS. na wierze w ŚW. DOLARA AMERYKAŃSKIEGO już dziś przejechało się paru

    Takie wypowiedzi nt. dolara slyszalem jeszcze jako szczyl w epoce Reagana,
    a pewnie wczesniej tez wieszczono rychły upadek. Pewnie tak sie stanie, bo
    nic nie trwa wiecznie, ale jedno jest pewne wszyscy beda ZASKOCZENI. Na
    razie nikt nie wyobraża sobie sytuacji o ktorej piszesz i co gorsza nikt
    nie chce sobie tego wyobrazac. Jesteśmy z tym szczesliwi:-).
    God bless America.

  • 5. Data: 2011-03-24 08:29:30
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > razie nikt nie wyobraża sobie sytuacji o ktorej piszesz i co gorsza nikt
    > nie chce sobie tego wyobrazac. Jesteśmy z tym szczesliwi:-).

    Ja nie wieszcze upadku DULARA HAMERYKANSKIEGO, ja tylko zwracam uwagę, że
    wiara w tą walutę jest niezachwiana mimo gigantycznych problemów. Ja rozumiem,
    że cały kapitał światowy nie może się zmieścić w CHFie bo to stanowczo za mały
    kraj. Jednak traktowanie USD jako waluty bezpieczeństwa, podczas gdy Bernanke
    i ekipa kpią z podstawowych praw ekonomicznych jest w pewnym sensie HARDCORE -
    grą obliczoną na "jakoś to będzie" lub "przecież rynek jest płynny, zawsze
    zdążę uciec" albo "zawsze wieszczyli upadek dolara a nigdy to się nie stanie -
    wiec i teraz jestem b. bezpieczny"

  • 6. Data: 2011-03-24 08:32:06
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    >"zawsze wieszczyli upadek dolara a nigdy to się nie stanie -
    > wiec i teraz jestem b. bezpieczny"

    NIESTANIE - celowo w cytacie uwzględniono błąd jako przykład totalnego
    ignoranctwa.

  • 7. Data: 2011-03-24 08:37:20
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Ja nie wieszcze upadku DULARA HAMERYKANSKIEGO, ja tylko zwracam uwagę, że
    > wiara w tą walutę jest niezachwiana mimo gigantycznych problemów.

    troche lat już trwa ta waluta, jakby na to nie patrzeć
    pokaż drugą taką, gdzie banknot z dowolną datą produkcji jest ważnym
    środkiem płatniczym
    co prawda nie ma to sensu ze wzgledu na inflację, ale jednak o czymś
    świadczy

  • 8. Data: 2011-03-24 08:56:20
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    skippy <m...@t...moon> napisał(a):

> [...]
    > środkiem płatniczym
    > co prawda nie ma to sensu ze wzgledu na inflację, ale jednak o czymś

    To są właśnie argumenty ignorantów - przepraszam skippy, nie chce Cię obrazić.

    Żerowanie przez nieudolne rządy na legendzie DOLARA wypracowanej w pocie czoła
    przez poprzedników nie jest argumentem prorozwojowym, ani też zwiększającym
    bezpieczeństwo.

    od 2000 roku w USA dług federalny wzrósł o 7 bln USD - nasze bln bo ichni
    trylion ;-)
    od 2000 roku PKB USA wzrósł o 5 bln USD, to gdzie te pieniądze się podziały???
    nie wspominając teoretycznie o akceleratorze - wyglądałoby, że w USA jest on
    ujemny ;-)))))

  • 9. Data: 2011-03-24 09:00:18
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > od 2000 roku w USA dług federalny wzrósł o 7 bln USD - nasze bln bo ichni
    > trylion ;-)

    o 8,5 praktycznie nie o 7 przepraszam za pomyłke

  • 10. Data: 2011-03-24 09:12:55
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 08:29:30 +0000 (UTC), j...@g...SKASUJ-TO.pl
    napisał(a):

> [...]
    > zdążę uciec" albo "zawsze wieszczyli upadek dolara a nigdy to się nie stanie -

    Czytałem kiedyś książke-wywiad amerykańskiego dziennikarza z lat 70tych!!!
    (niestety nie pamiętam ani tytułu ani autora). Padło tam pytanie (już wtedy
    je zadwano!):
    - Co się stanie gdy dług zagraniczny USA osiągnie taki poziom, ze nagle
    wszyscy się przestraszą poproszą o zwrot swoich pieniędzy?
    Na co interlokutor dziennikarza - jakiś światły ekonomista odpowiedział:
    - Nic, po prostu anulujemy ten dług.

    Nie mozemy porownywac EU do USA. Póki co cała Europa to raptem może 3 albo
    4 stany amerykańskie.
    USA mogą sobie pozwolić mieć problemy a nwet bankrutować w dowolnym
    momencie. I co z tego? Ktoś się postawi? A może ktoś zajmie aktywa
    zagraniczne amerykańskich firm? Wierz mi pare lotniskowców odblokuje te
    aktywa w tydzień.