eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwAstroturfingAstroturfing
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    ews-out.readnews.com!transit3.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosti
    ng.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neo
    strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Astroturfing
    Date: Tue, 6 Jul 2010 06:52:31 +0200
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.3790.3959
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Lines: 37
    Message-ID: <4c32b693$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.31.196.60
    X-Trace: 1278391955 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 17087 83.31.196.60:1410
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.wgpw:496461
    [ ukryj nagłówki ]

    Co oznacza "Astroturfing" i jak możesz to wykorzystać?
    Nieetyczna metoda rodem z Public Relations politycznego, stosowana nagminnie
    również w marketingu gospodarczym.
    Rozważmy następujące studium przypadku.

    Zleceniodawca: Polityk Jan Kowalski

    Wykonawca: Agencja Public Relations

    Cel: Zwiększenie popularności

    Taktyka: Wysyłka listów do różnych gazet, z różnymi podpisami, wyrażające
    pozytywne opinie różnych osób na temat Jana Kowalskiego i jego chwalebnych
    dokonań.

    Skutek: Stworzenie wrażenia ogólnej społecznej akceptacji Jana Kowalskiego,
    wykreowane wrażenie iż jest doceniany przez wielu ludzi i ma wiele dokonań.

    Mało uczciwa technika PR-owa, opierająca się na swoistym oszustwie. Warto
    mieć świadomość, że jest skuteczna i często stosowana.

    Jak to może wyglądać w firmie internetowej?

    Powędruj po sklepach internetowych. Zobaczysz multum sztucznych opinii.

    Poczytaj blogi. Niektóre to sztuczne twory, służące kreacji opinii
    publicznej.

    Jeśli Twoja firma sprzedaje coś przez internet, to wynajęcie speca, który
    zrobi Ci reklamę na forach, podpisując się za każdym razem inaczej, to też
    będzie astroturfing.

    --
    Piotr R. Michalak
    Strateg marketingowy i copywriter, właściciel agencji marketingowej Ententa


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1