  • 41. Data: 2016-05-22 01:34:01
    Temat: Re: Awantura o pożyczkomaty w metrze....
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Postulujesz, zeby w takim razie zalegalizować cała reszte? Kokaina?
    > Amfetamina? Zgodnie z przytoczoną zasadą: to sprawa miedzy klientem
    > i dilerem?

    Można by zdelegalizować noże i wszystko, co kłuje...
    Nawet sznury czy sznurowadła... ;)
    I zburzyć wszystkie domy poza parterowymi. :)
    Pozostają koleje, drogi, zbiorniki wodne... ;)

    Witaminy B1 w dawce 25 mg nie można kupić bez recepty -- choć
    nie jest refundowana. Podobnie z witaminą pp w dawce 200 mg. :)

    Avamys (drogi jak diabli i powodujący jaskrę oraz zaćmę) też jest tylko
    na receptę, ale nikt głośno nie ostrzega przed ślepotą -- cichuteńko
    o tym ostrzegają ulotki itp. papierki. :)

    -=-

    Teraz mam fajne krople (też mogą szkodzić) do nosa, które mi wreszcie
    pomagają -- co chyba widać. :) Zimę przeżyłem z dużym trudem. :)
    Podobnie z poprzednią -- bardzo ciepłą. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 42. Data: 2016-05-22 08:37:49
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-05-20 o 11:57, Marek pisze:

    > Nie wiem, dlatego jestem ciekaw skąd ten szum. Ja nie mam nic przeciwko
    > wręcz przeciwnie.

    Bo to jest chory kraj. Żyjemy w socjalistycznej unii. Biurwy i nas dbają
    i nie pozwalają oszukiwać, naciągać, doprowadzać do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem chyba że to zaprzyjaźnieni banksterzy to im wolno :-)
    Można dyskutować wiele. Szlag mnie trafia jak słyszę reklamy dla dzieci
    albo pierwsza pożyczka gratis.

    I teraz zasadnicze pytanie dla pracowników banków:
    Czy dalibyście kredyt człowiekowi ewidentnie pod wpływem alkoholu czy
    innego ziela? :-)

    I z tą myślą pozostawiam życząc braku rozterek moralnych :-)

  • 43. Data: 2016-05-22 09:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof Halasa k...@p...waw.pl ...

    > Owszem. Zresztą oferty frankowe były lepsze od pewnego czasu. Popełnili
    > błąd zakładając, że tak będzie zawsze.
    >
    > Albo może nawet nie - kredytobiorcy generalnie wiedzieli że jest ryzyko
    > znaczącego spadku kursu złotego (takie rzeczy zdarzały się nie raz).
    > Zapomnieli o "ryzyku" spadku stóp procentowych związanych ze złotówką
    > (to się praktycznie wcześniej nie zdarzało).

    Piszac cos takiego pokazujesz, ze nie masz pojecia jak wygladał w bankach
    proces sprzedazy tych produktów oraz jaka jest wiedza przecietnego
    kowalskiego w tym zakresie...

  • 44. Data: 2016-05-22 09:39:14
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Przyczyna nie jest jedna.
    Chodzi o połączenie spadku złotówki (po długotrwałym trendzie rosnącym) na mordę,
    zapewne "dzięki" 8-letnim rządom P0, jak i spadek cen mieszkań (także po długotrwałym
    trendzie rosnącym).
    Gdyby jeden z powyższych trendów się utrzymał, problemu by nie było.
    A tymczasem nie tylko obydwa trendy się nie utrzymały, ale obydwa się odwróciły.

    Jestem za tym, żeby mieszkania były na tyle tanie, aby każdy mógł sobie kupić czy
    wynająć, ale w miejscach na świecie, gdzie gospodarka kwitnie, ceny nieruchomości
    rosną i rosną i rosną (Londyn, Monachium, Nowy Jork, Singapur, Hong Kong, Sztokholm,
    Oslo - dlaczego nie Warszawa?), czyli polski/warszawski spadek cen był/jest przeciw
    trendowi światowemu.

    Warszawa zapewne kiedyś wróci do trendu rosnącego jeżeli chodzi o ceny, tylko jak
    zwykle nie wiadomo kiedy.

    Na dziś rząd i parlament ma wiele możliwych ruchów (jak choćby uregulowanie egzekucji
    długów zabezpieczonych na przedmiocie kredytu tylko do tego przedmiotu, a nie do
    całego życia przyszłego kredytobiorcy i następnych pokoleń), niestety wykonuje tylko
    pozorowane; w latach 90-tych szczytowym osiągnięciem solidaruchów było powieszenie
    krzyża w Sejmie, teraz szczytowym osiągnięciem bedzie zmiana nazwy ulicy Waryńskiego
    na Kaczyńskiego (a i przy okazji producenci tabliczek, pieczątek, papieru, wizytówek
    zarobią).

    -----

  • 45. Data: 2016-05-22 09:51:02
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-05-22 o 09:39, ąćęłńóśźż pisze:
    > Przyczyna nie jest jedna.
    > Chodzi o połączenie spadku złotówki (po długotrwałym trendzie rosnącym) na mordę,
    zapewne "dzięki" 8-letnim rządom P0 [...]

    oczywiście. Grecy też oszukiwali przez PO. i Hiszpanie. I Portugalia
    okazała się dziurawa przez PO. i uchodźcy też przyszli bo PO.

    tak w SMSach od Komitetu Centralnego przyszło?

    a,

  • 46. Data: 2016-05-22 10:00:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    > Można by zdelegalizować noże i wszystko, co kłuje...
    > Nawet sznury czy sznurowadła... ;)
    > I zburzyć wszystkie domy poza parterowymi. :)
    > Pozostają koleje, drogi, zbiorniki wodne... ;)

    Normalnie piekny umysł...
    Noze Twoim zdaniem tez uzalezniają...?

  • 47. Data: 2016-05-22 10:00:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

    > Popieram, ale pod warunkiem karania tych, którzy zmuszają innych do
    > brania. :)

    Znaczy chcesz karać mechanizm uzależnienia...

  • 48. Data: 2016-05-22 13:55:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 May 2016 09:39:14 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Przyczyna nie jest jedna.
    > Chodzi o połączenie spadku złotówki (po długotrwałym trendzie
    > rosnącym) na mordę, zapewne "dzięki" 8-letnim rządom P0, jak i

    Cos ci sie pop* - PO rzadzilo od 2007r.
    A wczesniej rzadzil PiS, wiec to ich wina :-)
    No ale mial to szczescie, ze kryzys gospodarczy go ominal, i wtedy
    budzet bilansowal w miare dobrze.

> [...]
    > (Londyn, Monachium, Nowy Jork, Singapur, Hong Kong, Sztokholm, Oslo
    > - dlaczego nie Warszawa?), czyli polski/warszawski spadek cen

    No jak przeciw ? Sam piszesz, ze rosly. A jak przyszedl kryzys, to
    spadly, jak wszedzie na swiecie.
    I jedyne co jest podejrzane, to deklaracje PO o kwitnacej gospodarce w
    latach pozniejszych :-)

    > Warszawa zapewne kiedyś wróci do trendu rosnącego jeżeli chodzi o
    > ceny, tylko jak zwykle nie wiadomo kiedy.

    Inflacja czeka - na razie to srednie zarobki rosna, zaraz beda rosly
    ceny ... i kursy walut.

> [...]
    > uregulowanie egzekucji długów zabezpieczonych na przedmiocie
    > kredytu tylko do tego przedmiotu, a nie do całego życia przyszłego

    Jest to jakis pomysl, ale znow bedzie problem, czy mozna do starych
    umow zastosowac.
    No i kwestii frankowiczow niespecjalnie rozwiaze - placiles 10 lat
    wysokie raty i teraz o tym zapomniec ?

    Ale przeciez i teraz tak mozna - upadlosc konsumencka, albo wyjechac
    za granice i zniknac ...

    J.

  • 49. Data: 2016-05-22 14:16:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 May 2016 23:14:39 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    >
    > Albo może nawet nie - kredytobiorcy generalnie wiedzieli że jest ryzyko
    > znaczącego spadku kursu złotego (takie rzeczy zdarzały się nie raz).

    Chyba wlasnie nie wiedzieli, wydawalo sie, ze zyjemy w stabilnym
    kraju, nawet jak zlotowka spadnie, to o ile - o 20% ? Oferta frankowa
    nadal lepsza.

    > Zapomnieli o "ryzyku" spadku stóp procentowych związanych ze złotówką
    > (to się praktycznie wcześniej nie zdarzało).

    Ale to praktycznie zadne ryzyko - kredyt frankowy ich zadowalal, i
    gdyby nawet wibor spadl, to by nadal zadowalal ... gdyby frank nie
    skoczyl dwukrotnie. A zanim te stopy na zlotowke spadly to i tak sporo
    zaoszczedzili.

    Jak widac, to:
    -zapomnieli o ryzyku spadku cen mieszkan - niby drobiazg, ale generuje
    dodatkowe problemy z zabezpieczeniem/sprzedaniem.
    -zapomnieli/nie wiedzieli o tym, ze jestesmy trzeciorzednym kraikiem w
    swiatowej gospodarce i kazde zawirowanie odbija sie bardzo mocno na
    zlotowce.

    -zapomnieli o tym, ze zlotowka moze spasc, a zarobki tez. Sam wtedy
    pisalem ze, gdyby tak zlotowka miala spadac dlugo i gleboko, to
    zarobki beda rosnac i rownowazyc. (co sie nawiasem mowiac stalo, ale
    dopiero po 7 latach).

    -po prostu zapomnieli, ze moze byc kryzys swiatowy :-)
    Ale czy na to jest jakas rada ?

    -zapomnieli o ryzyku wzrostu stop na franki. To sie jak na razie nie
    stalo, wrecz przeciwnie ... ale ryzyko ciagle wisi. Nad kredytami w
    PLN tez wisi :-)

    J.

  • 50. Data: 2016-05-22 15:32:08
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2016-05-22 o 10:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    > Normalnie piekny umysł...
    > Noze Twoim zdaniem tez uzalezniają...?

    Zdziwiłbyś się ilu jest uzależnionych od noży - LOL

    Sam jestem ciutek - no ... lubię je
    - choć jako narzędzie (zwykle do pracy)
    i wszystkie muszą być super ostre - wręcz golić :D

    A wiesz ilu jest uzależnionych np. od latarek ? - LOL
    - zagladnij na www.swiatelka.pl :D