  • 11. Data: 2011-02-05 15:22:12
    Temat: Re: Oj misie, BDI od 3 lat nie jest takim wskaznikiem wyprzedzajacym
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Hossa nie trwa 3 lata tylko niecałe 2. Rozpoczęła się w połowie lutego 2009r.
    Gdyby ten pieniądz czyli dolar był tak całkowicie "pusty" jak napisałeś to
    mielibyśmy już wysoką inflację i serię podwyżek stóp procentowych w USA a
    tymczasem inflacja jest tam niska i stopy procentowe rekordowo niskie.
    Jak to wytłumaczysz ?

  • 12. Data: 2011-02-05 15:33:04
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > To dlaczego ten pusty pieniądz generuje wszędzie hossę, podaż, popyt i
    > obrót tylko nie tu?

    Bo to jest papierowa hossa. Na kontraktach. Ceny akcji rosną, tylko że
    transport surowców zamiera. Akcje rosną, bo nie ma co robić z tracącym
    wartość pieniądzem, a nie dlatego że zyski rosną.

    Inflacja jest wysoka. Wystarczy spojrzeć na ceny złota, żywności itp. Z
    mojego koszyka wzrosła cena paliwa o 45% (podwyżka ceny i niemożność
    odliczenia VAT), żywność o około 10-30% (cukier 3,5 a rok temu po 2,7),
    energia el. o 8%, ZUS o 6%.

    Inflacja w USA ruszy w górę. 2x2=4

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 13. Data: 2011-02-05 15:36:16
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mielibyśmy już wysoką inflację i serię podwyżek stóp procentowych w USA a
    > tymczasem inflacja jest tam niska i stopy procentowe rekordowo niskie.

    Stopy są niskie, bo po co płacić więcej za depozyty jeśli można sobie
    nadrukować pieniędzy?
    Niska inflacja jest przejściowa. Ruszy w górę z kopyta.
    Jeszcze zależy czym mierzysz inflację.
    Cena dolara papierowego spadła względem ceny dolara z czasów Bretton Woods,
    a to najlepiej obrazuje inflację.

  • 14. Data: 2011-02-06 07:44:34
    Od: x <l...@p...fm>

    XXL pisze:
> [...]
    > mielibyśmy już wysoką inflację i serię podwyżek stóp procentowych w USA a
    > tymczasem inflacja jest tam niska i stopy procentowe rekordowo niskie.

    Taaa, niska. W oficjalnych zakłamanych statystykach. Tak samo jak u nas,
    rabunek na całego. Stopy procentowe to są nisko.

  • 15. Data: 2011-02-06 11:51:45
    Od: "george" <g...@v...pl>

    " XXL" <d...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > mielibyśmy już wysoką inflację i serię podwyżek stóp procentowych w USA a
    > tymczasem inflacja jest tam niska i stopy procentowe rekordowo niskie.

    30.us są w pobliżu 3-letnich maksów jeśli można zauważyć...

    niskie to było na jesień 2008...

    george