  • 21. Data: 2014-08-08 18:13:31
    Temat: Re: BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    >"Chris94" lrvuh8$cb6$...@o...futuro.pl
    >Sugerujesz, że i tam jakiś Sienkiewicz był
    >podłuchiwany u Sowy na rozmowie z jakimś Belką? ;)
    >(mówiąc inaczej --> że w Polsce też może dojść do
    >podobnej sytuacji, gdy bank Belki będzie finansował
    >poczynania rządu Tuska?)

    Moc to jak najbardziej wtedy moze, bo juz wiele razy dochodzilo, jak
    sie finansuje bez opamietania.

    Ale nawet jak nie bedzie finansowal, to tez moze.

    J.

  • 22. Data: 2014-08-09 00:17:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 53e4f72e$0$2148$6...@n...neostrada.pl

    > Moc to jak najbardziej wtedy moze, bo juz wiele razy dochodzilo, jak sie finansuje
    bez opamietania.

    W USA finansują bez pamiętania, w Europie -- tak samo. ;)
    W RP jest to zabronione, ale... praktykowane i nie jest
    to powodem do dymisji rządu. Tusk może łamać prawo na
    prawo i lewo ;) -- ale nie będzie to powodem jego odwołania...

    > Ale nawet jak nie bedzie finansowal, to tez moze.

    Albo raczej -- zwłaszcza wtedy. ;)

    Ciekawe, kiedy do Polaków dotrze, że rząd musi mieścić się
    ze swymi wydatkami w tym, co zedrze w postaci podatków? ;)
    I to, że gdy nie mieści się -- musi swe wydatki (choćby te
    u Sowy) ograniczyć...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2014-08-09 03:41:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris94" lru4mv$4cc$...@o...futuro.pl

    > Może dlatego, że w Polsce rzad depozytariuszom DAŁ ich utracone środki,
    > a na Cyprze rząd depozytariuszom UKRADŁ zdeponowane przez nich środki?
    > Być może nie każdy to dostrzega, ale pomiędzy "dał", a "ukradł", jest
    > pewna różnica.

    A nie jest aby tak, że w obu wypadkach jest ten
    sam pułap powyżej którego depozytariusze tracą?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2014-08-09 14:32:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Aug 2014 00:17:04 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." 53e4f72e$0$2148$6...@n...neostrada.pl

    > W USA finansują bez pamiętania,

    Najwyrazniej nie. Tzn finansuja ... ale z opamietaniem :-)

    > w Europie -- tak samo. ;)

    Nie jestem pewien, zasady emisji europejskiej jakies dziwne musza byc

    > W RP jest to zabronione, ale... praktykowane i nie jest
    > to powodem do dymisji rządu. Tusk może łamać prawo na
    > prawo i lewo ;) -- ale nie będzie to powodem jego odwołania...

    Na razie jak widac wcale tak nie jest. NBP nie tylko nie finansowal, a
    nawet grosza zysku nie przekazal. Wypada wiec uwierzyc, ze omawiano
    jedynie mozliwosci na wypadek prawdziwego kryzysu.
    Np jakby sie okazalo ze OFE nie mozna ukrasc :-)

    * - tak swoja droga to ciekaw jestem czy NBP nie finansuje np niskiej
    inflacji ..

    > Albo raczej -- zwłaszcza wtedy. ;)

    Panstwa maja to do siebie, ze nie oddaja i nic im nie mozna zrobic.
    Szczegolnie jak to panstwo jest wlascicielem banku :-)

    Nie pozyczasz panstwu, to pozyczasz komus innemu, a tam
    zabezpieczenie, komornik itp ... ale jak widac w USA nie starczylo :-)

    > Ciekawe, kiedy do Polaków dotrze, że rząd musi mieścić się
    > ze swymi wydatkami w tym, co zedrze w postaci podatków? ;)
    > I to, że gdy nie mieści się -- musi swe wydatki (choćby te
    > u Sowy) ograniczyć...

    Ale najwiecej sie wydaje na emerytow :-)

    J.

  • 25. Data: 2014-08-09 23:57:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." qr1wu9f5amvg$....@4...net

    https://www.youtube.com/watch?v=3JOtnOcCCOw

    https://www.youtube.com/watch?v=bIeSsskoUKo

> [...]

    > jedynie mozliwosci na wypadek prawdziwego kryzysu.
    > Np jakby sie okazalo ze OFE nie mozna ukrasc :-)

    Ponoć przy okazji wymiany ,,starych'' na ,,nowe'' dorzucono to i owo. ;)

    > * - tak swoja droga to ciekaw jestem czy NBP nie finansuje np niskiej inflacji ..

    > Panstwa maja to do siebie, ze nie oddaja i nic im nie mozna zrobic.
    > Szczegolnie jak to panstwo jest wlascicielem banku :-)

    Państwa nie upadają -- zdzierają z podatników skóry i wyprawiają je u kuśnierzy.

  • 26. Data: 2014-08-11 00:10:51
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Chris94" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Dlatego, że w Polsce SKOK stracił Twoje pieni˘dze i żeby÷ mógł je
    > odzyskaĺ, BFG musiał Ci je DAĹ ze swoich zgromadzonych funduszy.

    No właśnie: BFG, nie rząd.
    Niestety również SKOKi objęto gwarancjami BFG, wcześniej miały
    własny system gwarancji.
    Teraz widać, że po bezsensownym podwyżseniu sumy gwarantowanej
    aż do 100 tys. EUR (wcześniej było to ok. 22 tys i 90%, potem 50 tys) ludzie
    w ogóle nie interesują się kondycją depozytariusza, tylko bezmyślnie
    lokują jak im wygodniej (ew. gdzie większy %). A inni pośrednio za to płacą.

    Arek

  • 27. Data: 2014-08-11 03:13:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." qr1wu9f5amvg$....@4...net

    > Najwyrazniej nie. Tzn finansuja ... ale z opamietaniem :-)

    Ta pani ma odmienne zdanie do Twego:

    https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailp
    age&v=ZSjamPDTcSU#t=515

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2014-08-11 15:55:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-11 00:10, Arek pisze:
    > tylko bezmyślnie
    > lokują jak im wygodniej (ew. gdzie większy %)

    Co jest w tym bezmyślnego, skoro mają gwarancję kapitału?

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2014-08-11 16:01:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 sierpnia 2014 15:55:18 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Co jest w tym bezmy�lnego, skoro maj� gwarancj� kapita�u?
    Kapitału i odsetek

  • 30. Data: 2014-08-11 16:25:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" 53e7eded$0$2361$6...@n...neostrada.pl

    > nie interesują się kondycją depozytariusza, tylko bezmyślnie lokują

    Może mylisz się? Skąd wiesz, że bezmyślnie?
    Może jest inaczej? -- może umyślnie tak lokują,
    aby rozchwiać mechanizmy, bez których poprawnego
    funkcjonowania państwo też zachwieje się bądź
    zupełnie rozchwieje? -- i upadnie...

    Niewiele tracą -- a zyskać mogą sporo.

    -=-

    Tak czy siak -- widać wyraźnie, do czego doprowadził Tusk swoją dobrocią.

    W razie padu ,,Twego'' banku traciłeś 10% -- ale
    mogłeś wybrać bank, któremu powierzać swój szmal.

    Obecnie tracisz bez prawa decydowania, bo bez wzglęu
    na to, który bank padnie -- Ty stracisz solidarnie
    na ratowaniu padającego. :)

    Wcześniej też solidarnie traciłeś? -- owszem, ale
    spekulant dążący do rozchwiania systemu tracił
    więcej niż Ty, więc zanim zaspekulował, zastanowił
    się nad swoją decyzją.

    Obecnie spekulant traci tyle co inni -- a zyskuje więcej,
    więc spekulantowi opłaca się dobroć dana Polakom przez Tuska.

    Tusk popełnił tak wiele błędów, że IMO dziecinie prostą
    sprawą jest obecnie obalenie Tuska.

    Ale też dobrał sobie takich przyjaciół (generalskich
    chociażby) że jest silny i groźny. :) IMO Merkel przy
    Jaruzelskim to małe piwo tak zwane.

    -=-

    Hania Walcująca łyknęła Chazanowy haczyk -- dymisjonując
    Chazana stała się wrogiem milionów kobiet krzyczących
    głośno: 'Precz z aborcją!' a potajemnie poddających
    się aborcji. :) Tłum ścinając głowę Hani -- zgasi
    swoje sumienie a przeciwnicy Hani -- odnotują swój
    sukces.

    Podobnie z BFG i Tuskiem. Tłum ryknie -- po co nam
    Tuskowe 100%, skoro zachęca ono banki do plajtowania
    i zabierania nam naszego szmalu poprzez BFG?!?

    Banki? SKOKI!!! A SKOKI to niemal rodzinne interesy.
    Tam każdy każdego zna -- wszystko nawet oficjalnie
    odbywa się w ,,rodzinnym'' gronie. ;)

    -=-

    Aby było jasne -- IMO i HaniaGW, i DTusk, i inni im
    podobni nie są warci piastowania wysokich stanowisk,
    skoro dają nabrać się na takie tanie chwytaki.

    -=-

    Coś poplątałem? -- owszem, ale i tak wszystko jest jasne.
    (wiadomo co jest imieniem w DTusku a co nazwiskiem, choć
    w DTusku skróciłem imię a w HaniGW imię nie jest skrócone)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'