  • 1. Data: 2005-02-24 09:35:09
    Temat: BIK i nieżetelne banki
    Od: "Voytek" <w...@s...pl>

    Witam,
    od pewnego czasu przeglądam grupę i nie mogę znaleźć informacji co
    powinienem zrobić w sytuacji gdy banki nie aktualizują danych w BIK.
    Sytuacja przedstawia się nastepująco: miałem konto w banku BPH z linią
    kredytową na 1 000 zł, które zamknąłem w 2001 roku, niestety w BIK'u dalej
    figuruje informacja, że mam linię na 1 000 zł. Podobną sytuację mam z kartą
    kredytową Visa w Lukas Banku tam zamknąłem konto i kartę kredytową w marcu
    2003 roku i w tym przypadku w BIK'u widnieje że mam Visę na 5 000
    zł.Oczywiście zwróciłem się do banków o wydanie mi zaświadczenia o
    zamkniętych rachunkach i o tym, że uaktualnią moje dane w BIK, niestety
    dostałem odpowiedź, że nie wydają takich zaświadczeń. Proszę o pomoc gdzie
    mogę się zwrócić, żeby wymóc na bankach aktualizację moich danych, w chwili
    obecnej staram się o kredyt mieszkaniowy i fałszywe dane komplikują mi
    dostanie kredytu. Czy jest mozliwość złożyć skargę do jakiejś instytucji na
    banki.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2005-02-24 10:25:58
    Temat: Re: BIK i nieżetelne banki
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 24 Feb 2005 10:35:09 +0100, "Voytek"
    <w...@s...pl> wrote:

> [...]
    >dostanie kredytu. Czy jest mozliwość złożyć skargę do jakiejś instytucji na

    Arbiter? Jeśli jesteś w stanie wykazać konkretną stratę (np. różnicę
    oprocentowania kredytu), to możesz dochodzić jej wyrównania od banków,
    które nie dochowały staranności.

    Przede wszystkim jednak wezwij te banki (na piśmie, z poświadczeniem
    odbioru) do niezwłocznego uaktualnienia danych w BIK.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2005-02-24 10:54:21
    Od: "user" <n...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik "Voytek" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > marcu 2003 roku i w tym przypadku w BIK'u widnieje że mam Visę na 5 000

    Mam dokladnie to samo. Mam linie kredytowa w PKO BP kiedys linia byla na 25
    tys, pozniej bank zmniejszyl na 18 tys.
    Przy staraniu sie o kredyt w innym banku okazalo sie ze linia w BIK-u
    figuruje na 25 tys. Niby niewielka roznica ale moze decydowac o zdolnosci
    kredytowej.
    Poki co sprawdzaja w PKO BP dlaczego tak jest.

    Pozdrawiam,
    Darek

  • 4. Data: 2005-02-24 13:55:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    <w...@s...pl> wrote:

> [...]
    >dostanie kredytu. Czy jest mozliwość złożyć skargę do jakiejś instytucji na

    Do prokuratury.
    --
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/koty/kropek/