    From: "Voytek" <w...@s...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: BIK i nieżetelne banki
    Date: Thu, 24 Feb 2005 10:35:09 +0100

    Witam,
    od pewnego czasu przeglądam grupę i nie mogę znaleźć informacji co
    powinienem zrobić w sytuacji gdy banki nie aktualizują danych w BIK.
    Sytuacja przedstawia się nastepująco: miałem konto w banku BPH z linią
    kredytową na 1 000 zł, które zamknąłem w 2001 roku, niestety w BIK'u dalej
    figuruje informacja, że mam linię na 1 000 zł. Podobną sytuację mam z kartą
    kredytową Visa w Lukas Banku tam zamknąłem konto i kartę kredytową w marcu
    2003 roku i w tym przypadku w BIK'u widnieje że mam Visę na 5 000
    zł.Oczywiście zwróciłem się do banków o wydanie mi zaświadczenia o
    zamkniętych rachunkach i o tym, że uaktualnią moje dane w BIK, niestety
    dostałem odpowiedź, że nie wydają takich zaświadczeń. Proszę o pomoc gdzie
    mogę się zwrócić, żeby wymóc na bankach aktualizację moich danych, w chwili
    obecnej staram się o kredyt mieszkaniowy i fałszywe dane komplikują mi
    dostanie kredytu. Czy jest mozliwość złożyć skargę do jakiejś instytucji na
    banki.

    Pozdrawiam
    Wojtek