  • 1. Data: 2007-03-09 21:57:18
    Temat: Re: BIK i opoznienie w splacie karty kredytowej
    Od: "Ag" <a...@w...pl>

    widoczne bedzie to na pewno. Bedziesz mial status 01 w biezacym, a jesli juz
    uregulowales, to w biezacm zrobi Ci sie status 00 ale 01 przejdzie do pola
    najgorszy historyczny status platnosci. Uwaga! banki maja BIK nawet z 2
    m-cznym opoznieniem.
    w szczegolowym raporcie BIK widac bedzie jaka kwota i ile dni byla
    przeterminowana. W uproszczonym bedzie tylko kwota i status 01 czyli
    zaleglosc od 1 - 30 dni.

  • 2. Data: 2007-03-09 22:03:00
    Od: "Ag" <a...@w...pl>

    Aha jeszcze jedno, DomBank to jeden z najdrozszych bankow i posiadajacy
    najgorsze z mozliwych sankcje w przypadku spoznienia. Uwazaj na ten bank.
    biora tam ludzie, ktorze nigdzie indziej nie moga i bank ten rekompensuje
    sobie ryzyko wysokimi kosztami.
    PKO BP to zupelnie co innego. Tym bardziej dziwne jest to zestawienie.
    Zrozumiale byloby gdybys podal PKO BP, Pekao SA i INGa, ale dwa tak skrajne
    banki...
    Pomysl 2 lub 3 krotnie zanim wezmiesz hipa w DomBanku.
    nawet w CHF spread u nich jeden z najwyzszych (zrodlo: Gazeta Wybaorcza
    05/02/2007)

    Pozdr
    Raf

  • 3. Data: 2007-03-09 22:26:24
    Od: "Ag" <a...@w...pl>

    Codziennie lacze sie z BIKiem i mam nastepujace statusy:
    00 oznacza brak zaleglosci
    01 - zaleglosc w splacie od 1 do 30 dni
    02 - zaleglosc od 30 do 90 dni
    03 - zaleglosc od 90 do 180 dni
    08 - zaleglosc powyzej 180 dni
    0W - zadluzenie przekazane do windykacji
    0E - zadluzenie w egzekucji komorniczej
    0O - zadluzenie odzyskane ( wczeniej musialo przejsc prze
    statusy przynajmniej do 0W a najczesciej i przez 0E)
    jest jescze jeden status, ale nie ma kodu i wyswietla sie wtedy "spisane z
    bilansu" czyli klient nigdy nie splacil zadluzenia, zostalo ono stracone i
    po roku spisane z bilansu banku.

    pozdrawiam
    raf

  • 4. Data: 2007-03-09 23:06:03
    Od: "Ag" <a...@w...pl>

    tak, korzystam. za kazdym razem kiedy przetwarzam wniosek kredytowy nawet na
    "najglupsza" karte z limitem 500zl system automatycznie na pewnym etapie
    laczy sie z BIKiem i generuje raport z kodami, o ktorych pisalem. Jesli
    ocena jest dla klienta negatywna, bo np jakis 01 wyskoczy, a ktos chce
    dostac kredyt i twierdzi, ze spoznil sie jeden dzien lub dwa, to prosze go o
    szczegolowy raport i czasami faktycznie 2 dni juz daje status 01. Wtedy
    ocena wniosku juz jest indywidualna. Ale najczesciej system nie tyllko
    pokazuje statusy, ale sam na ich podstawie i innych nie widocznych dla mnie
    danych generuje niski scoring i wtedy nie mozna latwo dac kredytu. Wniosek
    wedruje na inny poziom decyzyjny i nie ma mozliwosci manewru.

    pozdr
    raf

  • 5. Data: 2007-03-13 04:52:08
    Od: "Ag" <a...@w...pl>

    hmm, roznie patrza.
    na rozmowe o kredycie najlepiej od razu przygotuj sobie zaswiadczenie z
    tamtego banku, opisujace po krotce jaka byla sytuacja z ta karta i ze
    zdarzyla sie jednorazowo, a poza tym to regulaminowo obslugujesz zadluzenie.
    koszt niewielki, a bedzies bardziej wiarygodny.
    co do kredytu, nie znam dokladnie oferty tych bankow.
    pracuje w pekao i na pewno akceptujemy dochody zza granicy. nalezy
    przedstawic: aktualna umowe o prace z pracodawca zagranicznym, ostatnie
    roczne rozliczenie podatkowe (krajowe lub zagraniczne) oraz opinie z banku
    (krajowego lub zagranicznego) w ktorym masz konto, na ktore przekazywane
    jest Twoje wynagrodzenie od min 12m-cy

    pozdr
    raf

  • 6. Data: 2007-03-13 05:01:51
    Od: "Ag" <a...@w...pl>

    aha, pekao rowniez finansuje 100% inwestycji, nawet 104%, czyli inwestycja
    plus koszty notariusza, wpisu di hipoteki, etc.
    raf

  • 7. Data: 2007-03-15 13:50:23
    Temat: BIK i opoznienie w splacie karty kredytowej
    Od: "Herman" <k...@p...onet.pl>

    Witam
    W styczniu mialem taka sytuacje ze z poprzedniego wyciagu na skutek mojej
    pomylki mialem nie splacone 5zl na karcie kredytowej. Poniewaz jednak bylem
    pewny, ze karta jest na "zero", a ponaddto nie otrzymalem wyciagu
    elektronicznego, nie zagladalen na stan karty i oczywiscie tych 5zl nie
    zaplacilem. Po czym w lutym zostalem obciazony kara 30zl, ktora wraz z tymi
    5cioma zlotymi od razu uregulowalem. Karta jest w mBanku i infolinka
    twierdzi ze taka transakcja bedzie w BIKu rejestrowana.
    Czy powyzsza sytuacja bedzie rzeczywiscie odnotowana w BIKu i czy bedzie to
    jakas przeszkoda w momencie brania kredytu hipotecznego? Kredyt bede brac w
    DomBanku lub PKO BP papiery bede skladac w przyszlym tygodniu wiec nie mam
    czasu czekac na raport z BIK.

  • 8. Data: 2007-03-15 21:08:11
    Od: Biod <c...@o...pl>

    Jeśli od razu spłaciłeś to 5 zł to nie powinno być informacji w BIKu o
    zaległości.

    Biod

  • 9. Data: 2007-03-15 22:08:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 15 Mar 2007 14:50:23 +0100, "Herman"
    <k...@p...onet.pl> wrote:

    >5cioma zlotymi od razu uregulowalem. Karta jest w mBanku i infolinka
    >twierdzi ze taka transakcja bedzie w BIKu rejestrowana.

    Tyle, że w BIK najlepszy status kredytu jaki jest, to 'brak zaległości
    lub zaległości mniejsze niż 2 miesiące'.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Grzybki.jpg

  • 10. Data: 2007-03-15 22:50:22
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-03-09 23:26, Ag stwierdził, że:
    > Codziennie lacze sie z BIKiem i mam nastepujace statusy:
    [cut]

    Znaczy się korzystać musisz z jakieś bankowej aplikacji, bo raport
    pozyskany bezpośrednio z BIKu wygląda inaczej.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl