  • 11. Data: 2002-08-07 12:10:13
    Temat: Re: BIK - pytanko.
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    news:air1ot$2fv$1@news.tpi.pl...

    > Chcąc szybko i w miarę sprawnie załatwić kredyt skłądam zapytania
    (wnioski) do kilku
    > banków (podobnie jak szuka się pracy) i teoretycznie w każdym z nich mogę
    go dostać, ale
    > wybiorę ofertę najlepszą- mam szansę ? Czy muszę czekać aż pozostałe banki
    wycofają swoje
    > uwagi z biku ?
    > W ten sposób mogę czekać w nieskończoność.

    we wniosku kredytowym jest pytanie : czy aktualnie stara się Pan o kredyt w
    innym banku - po prostu odpowiedz na to szczerze

    a jak nie ma takiego pytanka to sam napisz, że starasz się równolegle o
    kredyt w innym banku - wtedy będą wiedzieć, co to za zapytanie pojawiło się
    w BIK i jeśli zdecydujesz się na kredyt u nich, to poproszą o jakieś pisemko
    z poprzednich banków, że u nich kredytu nie wziąłeś :)

    trochę skomplikowane, ale ma sens

    na szczęście końcowej części nie zawsze przestrzegają i wystarczy twoje
    oświadczenie, że w poprzednich bankach zrezygnowałeś

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 12. Data: 2002-08-08 04:13:11
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > na szczęście końcowej części nie zawsze przestrzegają i wystarczy twoje
    > oświadczenie, że w poprzednich bankach zrezygnowałeś

    Miejmy nadzieję, że tak jest.
    Grzegorz

  • 13. Data: 2002-08-09 13:30:25
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com> wrote in message

    > odkręcanie tego to

    BIK to skrót: Bankowa Iluzja Konkurencji.

    > chyba, że masz zdolność kredytową na dwa kredyty jednocześnie to nie ma
    > problemu ...
    > właśnie po to jest BIK, abyś nie złożył wniosków w 10 bankach, w 10 dostał
    > kredyty i stałbyś się niewypłacalnym dłużnikiem

    Chciałbym by zanim dostanę nie być traktowanm tak jakbym dostał..

    > moim zdaniem działa to dość dobrze i wystarczyłoby, aby wszystkie banki w
    > odpowiednim czasie dokonywały wpisów o spłacie kredytu

    Działa żle, bo Klient czuje się zagubiony
    i traci czas na "odkręcanie" oczywistych pomyłek.

    raz na pół roku może dowiedzieć się jak się nazywa :-((

    BAH

  • 14. Data: 2002-08-10 12:52:42
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 9 Aug 2002 15:30:25 +0200, "BAH" <b...@k...chip.pl> wrote:
    >Działa żle, bo Klient czuje się zagubiony
    >i traci czas na "odkręcanie" oczywistych pomyłek.

    IMO dziala w miare dobrze tylko cierpi na choroby wieku dziecego :-)

    >raz na pół roku może dowiedzieć się jak się nazywa :-((

    To jest oczywiscie idiotyczne.
    Ale jak z czasem uda sie wprowadzic system jakiegos szybkiego i
    sensownego uzyskiwania kompletnej infomacji o samym sobie (moze podpis
    elektroniczny tu sie przyda?) oraz cdane w BIKu beda coraz bardziej
    kompletne bezie na prawde OK

    Ale fakt, ze obecnie klienci moga czasem czuc sie jak u Orwella :-/.

    PS, a moze by tak zamiast BIKu skladajacych wniosek przesluciwac na
    wykrywaczu klamstw ;-))) ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 15. Data: 2002-08-10 14:27:19
    Od: <k...@g...pl>

    Zwróciłem się ostatnio ZNOWU z pytaniem o mnie do BIKu (minęło pół roku) i miłe
    zaskoczenie (o ile coś może być miłego w BIKu): dostałem NIE tak jak poprzednio
    tylko wiele razy i bez sensu powtórzone moje dane osobowe, a pełną (a
    przynajmniej tak wygląda, jak niepełna to skrócona) informację o kredytach w
    danych bankach. Nota bene NIE MA informacji o kartach charge - dziwne (choć nie
    narzekam:))), bo przecież starając się o nią w banku, działania podejmowane
    przeze mnie i traktowanie mnie przez bank jest takie samo jak w wypadku kredytu.
    Zauważyłem (tak jak myślałem) pewne drobne;)) nieścisłości, ale jako że są one
    rodzaju "nie szkodzących mi" - nic nie robię.
    Inna sprawa, że dołączyłem pismo, że CHCĘ WSZYSTKIE wiadomości na mój temat - i
    nie wiem czy tylko dlatego mi je przysłali, czy wszystkim już tak wysyłają
    (kiedyś to niby było w planach).
    Na podstawie odpowiedzi z BIKu swojej oraz innych znajomych - mogę jedynie
    (jeśli kogoś interesuje ;)) powiedzieć KTÓRE banki NA PEWNO są w BIKu, a które
    nie (w sensie - nic na ten temat w odpowiedzi BIKu nie było).
    SĄ: BPH, ING BSK, KB, FCE, BRE.
    NIE MA: WBK, Millenium (ktoś pisał, że jest: może nie wszystkie oddziały czy
    coś??) oraz... CITIBANKU!!!! SZOK!! A podobno PIERWSZY do tego przystąpił?!??!!
    Ale wiadomości o nim - brak.
    POZDRAWIAM WSZYSTKICH!! :)))

  • 16. Data: 2002-08-12 01:00:59
    Od: "Leonard Szczepanski" <p...@p...gazeta.pl>

> [...]
    czy
    > coś??) oraz... CITIBANKU!!!! SZOK!! A podobno PIERWSZY do tego

    BIG Bank Gdanski (Millenium) jest na 100%.

    Pozdr,

  • 17. Data: 2002-08-12 06:21:03
    Od: <k...@g...pl>

    > czy
    > przystąpił?!??!!
    >
    > BIG Bank Gdanski (Millenium) jest na 100%.
    >
    > Pozdr,

    Drogi Leonardzie :)
    Może i oficjalnie jest, ale ja znam gościa, który ma kredyt (i to nie jeden) w
    Millenium, a na odpowiedzi z BIKu - tych kredytów... nie ma!
    Citi też niby oficjalnie jest - a nie ma.
    Może Banki nie przekazały jeszcze CAŁYCH baz danych czy coś, albo na początek
    przekazują tylko najświeższe dane czy coś....??? To co piszę jest prawdą, a
    jednocześnie nie NIEGUJĘ Twojego zdania. Może np. pracujesz w Millenium... czy
    coś?? ;))
    Pzdr.

  • 18. Data: 2002-08-12 11:36:33
    Od: "Leonard Szczepanski" <p...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > jednocześnie nie NIEGUJĘ Twojego zdania. Może np. pracujesz w Millenium...

    Witam!
    Pierwsze raz zwrocilem sie do BIK-u o przeslanie informacji. Informacje
    przeslali i byla informacja o kredycie w rachunku z BIG Banku. Dokladnie
    chodzilo o debet, ktory mam na koncie i z ktorego akurat korzystalem. A z
    kolei z informacji od znajomej ktora pracuje w jednym z oddzialow Millennium
    dowiedzialem sie, ze co miesiac te informacje sa aktualizowane do BIK-u.
    I wcale nie neguje tego co napisales, tylko ciekawi mnie dlaczego tak jest,
    ze jednemu przesylaja i aktualizuja informacje do BIK-u, a drugiemu nie...?
    Natomiast dziwnym pozostaje fakt, ze aktualizuja debet z ktorego sie
    korzysta w ramach konta, a KK np. nie

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2002-08-12 12:56:54
    Od: <k...@g...pl>

> [...]
    > ze jednemu przesylaja i aktualizuja informacje do BIK-u, a drugiemu nie...?
    > Natomiast dziwnym pozostaje fakt, ze aktualizuja debet z ktorego sie

    No i ja też nie neguję i TEŻ chciałbym wiedzieć CZEMU tak jest? No i z tym
    Citi - to też dziwne???
    Pzdr.

  • 20. Data: 2002-08-12 18:17:59
    Od: <k...@g...pl>

> [...]
    > NIE MA: WBK, Millenium (ktoś pisał, że jest: może nie wszystkie oddziały czy
    > coś??) oraz... CITIBANKU!!!! SZOK!! A podobno PIERWSZY do tego

    Aha! No i PKO SA też NIE ma.
    Pzdr.