  • 21. Data: 2009-03-31 11:08:14
    Temat: Re: BILIX - co to jest?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    MacGregor pisze:
    > Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:gqr7jg$895$1@inews.gazeta.pl...
    > ....Ciach...
    >
    > Bo BILIX to nie tylko sama transakcja, tu dodatkowo dostajesz fakturę (ew.
    > razem z materiałami reklamowymi).
    > To po prostu coś w rodzaju "elektronicznej faktury" z której możesz łatwo
    > zrobić przelew.

    Brakuje opcji, ktore zakladalem uslyszawszy kiedys o tej nowosci

    1. Mozliwosci zaakceptowania faktur przeslanych billixem od konkretnego
    dostawcy - i wtedy wisza w systemie do daty wymaganej platnosci z jej
    dniem wykonujac sie jako polecenie zaplaty - chyba, ze odwolamy,
    wchodzac wczesniej w system i blokujac dana fa.
    2. Po dostaniu jakiejs fa nie zakceptowanej powyzsza metoda,
    przegladajac ja akceptujemy termin platnosci (jak polecenie zaplaty) lub
    ustawiamy inny.

    Nie przypuszczalem, ze jest to tylko takie toporne - "przeczytaj i
    potwierdz zaplate"

  • 22. Data: 2009-03-31 13:03:30
    Od: "MacGregor" <m...@s...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dostawcy - i wtedy wisza w systemie do daty wymaganej platnosci z jej
    > dniem wykonujac sie jako polecenie zaplaty - chyba, ze odwolamy, wchodzac
    Polecenie zapłaty to transakcja obciążeniowa, możesz tylko odrzucić. Kwotę i
    termin płatności ustala wierzyciel.
    BILIX dostarcza faktury, a jak zostaną zapłacone tu już sprawa banku. To
    dłużnik inicjuje płatność, może zrobić to przelewem międzybankowym albo
    inaczej, jeżel bank daje inną możliwość.
    Tak samo jak możliwość zapłacenia dopiero w terminie wymagalności - to też
    zależy od rozwiązania przyjętego w banku.
    Niestety PKO wdrożył to jak wdrożył i tylko wnioski klientów mogły by go
    skłonić do modyfikacji ;-)

> [...]
    > inny.

    > Nie przypuszczalem, ze jest to tylko takie toporne - "przeczytaj i
    Ja też myślałem, że to trochę inaczej będzie działać.
    Może inne banki wymyślą inne rozwiązanie ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor

    Uwaga na adres!!!