  • 11. Data: 2003-07-29 07:53:59
    Temat: Re: BPH PBK rozbój w biały dzień
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    > Za brak wiedzy się płaci, należy czytać tabele opłat i prowizji, regulaminy,
    > wtedy nie będziesz się czuł oszukany, a świadomy tego co robisz:)
    > Pozdrawiam:)

    Nie przesadzaj. TOiP nie jest częścią regulaminu, więc stosując sie do Twoich
    dobrych rad nalezy studiować całą TOiP zanim powiesz pracownikowi banku dzień
    dobry, bo wypowiadając te słowa angażujesz jego uwagę, co za tym idzie cenny
    czas pracownika banku. Skąd pewność że i tu ktoś czegos nie wymyślił.
    Pozostaje się cieszyć że UOKIK dobrał się do banków za "ciche" zmiany TOiP.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 12. Data: 2003-07-29 08:07:26
    Temat: Re: BPH - po prostu TOIP - myślenie boli
    Od: "S.Stefanek" <s...@P...onet.pl>

    Witaj MB,

    B. nielubie tego banku (między innymi za te 2%, ale ja zapytałem PRZED), ale
    nie bank tu winien.

    Myślę, że czas byś dorósł i stał się świadomym konsumentem. Takie jest życie
    w kapitaliźmie, że musisz wykonywać CIĄGŁY wysiłek wyboru sklepu, produktu,
    banku ....

    > Jak BPH chciało abym załozył u nich konto to nawet słowem nie wspomnieli,
    że
    > Jak bedę wymieniał walutę to zapłacę prowizję 2% czyli 10 razy wiekszą niż
    > innym Banku.
    A pytałeś?????

    Ba, kładli nacisk na informowanie mnie wyłącznie o korzyściach
    > jakie bedę miał jak u nich założę rachunek. Przepisy o pobieraniu 10 zł za
    > rozmienienie 100zł weszły sobie w zycie ot tak sobie któregoś dnia i ja
    jako
    > klient nie byłem o tym powiadomiony.
    ZAWSZE pytaj przed każdą operacją o prowizję!!!! Ja tak robie, mimo, że
    zwykle dostaje odpowiedź BRAK, to parę razy tak się zaskoczyłem, żeomal nie
    padłem. Jeśli byś zapytał o rozmienienie, to mógłbyć to ominąć, np.
    wpłacając na swój ROR 2.5 PLN i płacąc banknotem 100 PLN. Założę się
    (trenowałem), że jeśli powiedziałbyś pani w kasie, że robisz tą operację by
    rozmienić, to rozmieniła by Ci za free.

    > Dlaczego Pani w okienku nie poinformowała mnie, że powiniennem załozyć
    konto
    > walutowe, wpłacic $ i przewalutować?
    Pytałes? Nie możesz oczekiwać od kasjerki doradztwa i do tego aktywnego.

    To, że mam czytać i kontrolować wszelkie zmiany
    > regulaminu to wiem i bez Was.
    Na pewno pytać PRZED i kreatywnie działać. Kiedyś BPH wprowadził opłate za
    wydruk operacji (a były to czasy bez intenetu). Ja za każdym razem żądałem
    wydruku za darmo, mówiąc że żle zaksięgowali i potrzebny jest mi do
    reklamacji (hihihi). ZAWSZE działało.

    > Chdzi mi o to, że Bank powinien być instytucją zaufania publicznego i ze
    > strony Mojego Banku który ze mnie żyje nie powiniennem obawiać się
    kruczków
    > prawnych, drobnych szwindli, cwaniactwa i działań mogących mi zaszkodzić w
    > jakikolwiek sposób.
    Bank to przedsiębiorstwo. Z sytuacji którą opisałeś mimo całej "sympatii"
    dla BPH nie wykazałeś nigdzie "kruczków prawnych, drobnych szwindli,
    cwaniactwa i działań mogących mi zaszkodzić w jakikolwiek sposób". Poprostu
    zmienili zgodnie z umową którą podpisałeś tabele prowizji.

    > Czy w stosunkach z MOIM Bankiem mam się tak samo zachowywać jak w
    > potencjalnych kontaktach z parabankami, różnej maści pożyczaczami
    pieniędzy,
    > Cwaniakami z Wizji TV i Cyfry+, Operatorami GSM, TPSA z kolegami od
    dialerów
    > i linii 0700, reklamodawcami proszków do prania itd?
    To nie TWOJ bank. To bank udziałowców, nastawiony na zysk.

    > Konstatacja, żeś sam sobie winien boś głupi i nie czytasz Regulaminu jest
    > bardzo płytką oceną sytuacji.
    To sedno sprawy, sorry

    > Opinia publiczna czyli Wy Panowie powinna piętnować i nagłaśniać takie
    > przypadki a prawo eliminować takie patologie.
    > Chyba, że to ma być normą.
    To jest norma i prawo bankui zmienić TOiP. Należy je porównywać, a nie
    nazywać oszustwem.

    > Generalnie zrobiłem co mogłem. Nie daję się już więcej oszukiwać przez BPH
    > moja czujność w kontaktach z innymi nie tylko bankami znacznie wzrosła.
    I to twój zysk.

    > Teraz będą dawał sie strzyc przez inny Bank. Jeżeli bedzie to robił
    > delikatnie z wyczuciem i finezją
    Na to nie licz.

    rgds

    Stefan de BPH

  • 13. Data: 2003-07-29 09:57:06
    Od: Zeus <y...@p...onet.pl>

    > alez o czym to mowic, jesli w tabeli prowizji znajduje sie pozycje
    dotyczaca
    > rozmienienia na drobne dwoch 50 dla "VIP'a" - klienta ich banku .... ?
    > To tak jakbys po kawie u swoich przyjaciol musial uregulowac rachunek
    > za zuzyta wode.
    >
    > pozdr.
    > Tomek

    alez nie bronie banku chcialem tylko pokazac ze wiekszosc z ludzi nie
    czyta warunkow na jakich zawiera wszelkiego rodzaju umowy
    zgadza sie zle bym sie poczul gdybym u przyjaciol mial zaplacic taki
    rachunek ale gdybym wiedzial powiedzialbym "nie dziekuje"
    salut

  • 14. Data: 2003-07-29 10:09:41
    Od: Zeus <y...@p...onet.pl>

    > Opinia publiczna czyli Wy Panowie powinna piętnować i nagłaśniać takie
    > przypadki a prawo eliminować takie patologie.
    > Chyba, że to ma być normą.
    > Proponuję zatem ogłosić zasadę "Śmierć frajerom" w pierwszym zdaniu
    > Regulaminu prowadzenia rachunku w BPH.
    no i wlasnie o to mi chodzi w wielu bankach mozna takie cos spotkac ale
    zakladajac ze spodobala ci sie oferta dla VIP-ow za swoje dobre strony
    (fakt duzym minusem jest te 2%) to po tej wpadce z pewnoscia juz jej nie
    popelnisz drugi raz i przewalutujesz na koncie pieniadze
    a fakt nieuprzedzenia przez pania/pana w banku jest naganny i to powinno
    sie zglosic bo z pewnoscia nie jest to problem tylko BPH
    bo tylko stanowcze i konsekwentne nasze dzialanie moze to zmienic
    przepraszam ale nie chcialem cie urazic tym ze nieuwaznie czytasz TOiP
    to ogolny problem ludzi (przyznam sie rowniez moj - tak to jest jak dasz
    sie oblaskawic czyms dobrym "na smak")
    salut

  • 15. Data: 2003-07-29 10:27:53
    Od: "RedLorD" <r...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Zeus" <y...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > zgadza sie zle bym sie poczul gdybym u przyjaciol mial zaplacic taki
    > rachunek ale gdybym wiedzial powiedzialbym "nie dziekuje"

    to prawda ze zdarza sie ze klienci kompletnie potrafia sobie olac
    chocby zgrubne zpoznanie sie z pdst. oplatami. Natomiast wydaje mi sie, ze
    wprowadzenie tak egzotyczenj oplaty, jak ta za "rozmienie na drobne"
    i nie poinformowanie przy tym klienta WPROST jest mocno nie tego...
    Mozna wprowadzic wszelkie glupoty i dziwactwa, ale normalnego czlowieka
    wypada poinformowac o swym bardzo nietypowy podejsciu rowniez
    w inny sposob niz toip. Komu do glowy przyjdzie, ze moze istniec taka oplata
    !?

    pozdro.
    Tom

  • 16. Data: 2003-07-29 12:18:50
    Od: "MB" <m...@p...onet.pl>

    > przepraszam ale nie chcialem cie urazic tym ze nieuwaznie czytasz TOiP
    Stary ja sie o takie sprawy nie obrazam. Mój próg obrazalstwa jest bardzo
    bardzo wysoko.

    Ogólnie biorąc mam ich (banki) w dupie.
    Uzywam bo muszę ale w miarę mozliwości ograniczam.
    Natomiast podczas rozmów z nimi jadę z nimi równo.
    Tylko, że oni też mnie maja w dupie.
    I tak to się bawimy.
    Sławek MB

  • 17. Data: 2003-07-29 14:19:12
    Od: Zeus <y...@p...onet.pl>

    Komu do glowy przyjdzie, ze moze istniec taka oplata
    > !?
    >
    > pozdro.
    > Tom

    taka oplata ma jakis cel i sens podam przyklad jaki widzilem: pewnego
    razu do KB przyszla gru[pa Romów i chciala zamienic calodzienny utarg z
    zbierania od ludzi drobnych nie wiem czy byla oplata (ale chyba nie bo
    zostali) i tak siedziao ich 4 chba z 45 minut i liczyli kase
    no i taka oplata moze byc wtedy sensowna ale dla kilentow jej nie
    powinno (i powinni byc informowani o tym ze jest) byc w tym sie zgadzamy :-)
    milego dnia

  • 18. Data: 2003-07-29 16:29:21
    Od: "el_experto" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > sprzedawałem obok w WBK za ok. 40 zł prowizji a pieniądze zanosiłem do BPH.
    > To co spotkało mnie ostatnio było kroplą która przelała czarę goryczy.
    > Wypłaciłem w bankomacie BPH 800 zł ( otrzymałem wszystko w 50zł.) Następnie
    > podszedłem do okienka 10 metrów dalej i poprosiłem o wymianę 2 -50 tek na
    > 2 -20tki i 6 -10tek.
    > Pani rozmieniła mi pieniadze i wydała 90 zł pobierając UWAGA! 10 zł
    > prowizji!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    > Kpina i rozbój w biały dzień. BPH daje żenujące oprocentowanie na ROR i
    > jeszcze łupi swoich ponoć VIPowych klientów.

    Czesc

    Mam do Ciebie dwa pytania:
    1) w jakim miescie mialo to miejsce
    2) w jakim okresie sie to dzialo, poniewaz nie jest mi znany fakt istnienia w
    TOiP BPH PBK SA oplaty w wysokosci 2% od wplat gotowkowych w walucie na
    rachunek Sez@m (w ostatnich 6 latach przynajmniej) :))

    pozdr
    christo

  • 19. Data: 2003-07-29 20:12:25
    Od: "Graan" <h...@i...pl>

> [...]
    dzień dobry, bo wypowiadając te słowa angażujesz jego uwagę, co za tym idzie

    Przed otwarciem rachunku w banku należy zapoznać się z regulaminem i TOiP,
    ten kto tego nie robi zawsze przez swoją niewiedzę będzie się czuł oczukany.

    > Pozostaje się cieszyć że UOKIK dobrał się do banków za "ciche" zmiany
    TOiP.

    Co do zmian w tabeli to wiele bankow niestety nadal zmienia po "cichu"
    opłaty nie informując o tym klientow. Niestety bywa tez tak ze nawet pisma
    informujące o zmianie TOiP nie wiele wnoszą do świadomości zwykłych
    klientow;)

  • 20. Data: 2003-07-29 20:26:51
    Od: "Graan" <h...@i...pl>

> [...]
    > rozmienienie 100zł weszły sobie w zycie ot tak sobie któregoś dnia i ja

    W dobrych bankach jest tak, że przed pobraniem dodatkowej prowizji informuje
    się klientow, tym bardziej klientow istotnych dla banku czy zgadzają się na
    poniesienie dodatkowych kosztow,

    > Dlaczego Pani w okienku nie poinformowała mnie, że powiniennem załozyć
    konto
    > walutowe, wpłacic $ i przewalutować?

    Niestety tak jest chyba w większości bankow, bardzo często pracownicy nie są
    zorientowani na rzecz korzyści dla klienta, stąd brak pełnej informacji o
    ofercie bankowej

    To, że mam czytać i kontrolować wszelkie zmiany
    > regulaminu to wiem i bez Was. To że niewiedza jest karalna też.

    no własnie, jesli nie zadajesz pytania tzn że pracownik banku uznał że
    jesteś świadomy ponoszonych kosztow
    > Teraz będą dawał sie strzyc przez inny Bank. Jeżeli bedzie to robił
    > delikatnie z wyczuciem i finezją to bedzi ze mnie zył. Jezeli bedzie
    działał
    > po chamsku to też mnie straci.

    Z bankami można zyc w zgodzie, jesli wybierze się odpowiedni bank i kontakt
    z pracownikami jest minimalny;) W końcu żyjemy w dobie bankowości
    elektronicznej i mamy bank w domu;)