  • 1. Data: 2004-12-24 23:17:24
    Temat: BPH Sez@m via WAPik
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Czy komuś udało się połączyć za pośrednictwem WAPika ze strona WAP Banku?
    BPH podaje, że należy wchodzić przez stronę http://www.bph.pl . Na tę stronę
    udaje się mi wejść. Ale gdy chcę się załogować, to otrzymuję komunikat:

    Wrong mime-type, I got text/html; charset=ISO-8859-2, but I want
    text/vnd.wap.wml.
    This error occurs when you request a page that is not a WAP page, or when
    the webserver isn't set up correctly for hosting WAP sites

    Z komentarza wynika, że najprawdopodobniej strona nie jest przystosowana do
    WAP-u. No ale wydaje mi się to dziwne. Tak więc pytanie, czy komuś się udało
    za pośrednictwem WAPika wejść tam? A może inny program, by można było poznać
    strukturę strony nie bawiąc się telefonem?

  • 2. Data: 2004-12-24 23:27:40
    Temat: Re: BPH Sez@m via WAPik
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Czy komuś udało się połączyć za pośrednictwem WAPika ze strona WAP Banku?

    Oczywiście. Działa znakomicie

> [...]
    > This error occurs when you request a page that is not a WAP page, or when
    > the webserver isn't set up correctly for hosting WAP sites

    Nic dziwnego. Adres jest błędny. Prawidłowy to:

    https://www.bph.pl/piwap/Login

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 3. Data: 2004-12-26 19:33:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <z...@c...cy> napisał w wiadomości

    > Nic dziwnego. Adres jest błędny. Prawidłowy to:
    > https://www.bph.pl/piwap/Login

    Po pierwsze strona też nie działa. po drugie i tak bym nie skorzystał, bo
    nie widzę powodu, by wchodzić jakimś dziwnym skrótem tam, gdzie się powinno
    wchodzić od frontu.

  • 4. Data: 2004-12-26 22:00:32
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Po pierwsze strona też nie działa.

    Działa bezbłędnie zarówno z komórki jak i z przeglądarki internetowej

    > po drugie i tak bym nie skorzystał, bo
    > nie widzę powodu, by wchodzić jakimś dziwnym skrótem tam, gdzie się powinno
    > wchodzić od frontu.

    Twoja wola. Pytanie tylko po co rozpocząłeś ten wątek skoro i tak wiesz
    lepiej....

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 5. Data: 2004-12-26 23:00:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Twoja wola. Pytanie tylko po co rozpocząłeś ten wątek skoro i tak wiesz
    > lepiej....

    Nie wiem lepiej. Po prostu i tak bym nie wpisał CIF-u i hasła na stronę, do
    której podaje mi ktoś link. Wiesz, w dobie różnych drobnych oszustewek
    trzeba być ostrożnym. I nie to, bym Cię podejrzewał, ale jak to kiedyś
    powiedział tow. Stalin: "Zdradzić nas mogą tylko ci, którym zaufamy". I w
    tym kontekście pisałem o tym.

    Ale strona z mojego WAP-ika również nie wchodzi, podobnie jak przy skrócie
    ze strony BPH. Skoro innym wchodzą obydwie, to już wiem, że problemu muszę
    szukać u siebie. Czyli na łączu, konfiguracji, zabezpieczeniach. A nie u
    nich dopatrując się na przykład zablokowania jakiegoś konkretnego IP czy
    innych tego typu sztuczek uniemożliwiających korzystanie via PC z kanału
    WAP. I w tym zakresie Twoja odpowiedź jest dla mnie bardzo cenna.

    U mnie strona podstawowa z komórki działa. Również można się załogować i nie
    ma z tym problemu. No ale korzystanie z WAP kosztuje dość drogo. Chciałem
    się w tańszy sposób zapoznać z tamtym portalem, bowiem kanał WAP traktuję -
    z uwagi na koszty - jako awaryjny. No, ale co po wyjściu awaryjnym, z
    którego człowiek nie umie korzystać?

  • 6. Data: 2004-12-27 10:08:10
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    Dnia nie, 26 gru 2004 at 23:00 GMT,
    > Ale strona z mojego WAP-ika również nie wchodzi, podobnie jak przy skrócie
    > ze strony BPH. Skoro innym wchodzą obydwie, to już wiem, że problemu muszę
    > szukać u siebie.

    A mnie te linki na WapBrowserze chodziły a z telefonu nie, nalepiej
    wejść na link który podaje BPH i stamtąd dopiero (może sprawdza
    przeglądarkę?) http://www.bph.pl (z przeglądardki wap oczywiście)

    --
    Jurek

    "Free time? Is this some to eat?"

  • 7. Data: 2004-12-27 12:54:16
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 27 Dec 2004 00:00:18 +0100, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    >Nie wiem lepiej. Po prostu i tak bym nie wpisał CIF-u i hasła na stronę, do
    >której podaje mi ktoś link. Wiesz, w dobie różnych drobnych oszustewek

    chłopie, przecież to był link do strony banku. Jak się do oddziału
    wybierasz, to najpierw spotykasz się z prezesem banku, legitymujesz go
    (bo może to tylko podobny facet) i na piśmie bierzesz oświadczenie, że
    ten oddział na pewno jest prawdziwy?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2004-12-27 14:35:58
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    Dnia pon, 27 gru 2004 at 12:54 GMT,
    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > wybierasz, to najpierw spotykasz się z prezesem banku, legitymujesz go
    > (bo może to tylko podobny facet) i na piśmie bierzesz oświadczenie, że

    To znowu przesada w drugą stronę. Certifikaty SSL zawsze sprawdzić
    trzeba.

    --
    Jurek

    "Free time? Is this some to eat?"

  • 9. Data: 2004-12-27 14:58:24
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 27 Dec 2004 14:35:58 +0000 (UTC), Jurek Zielinski
    <c...@t...debica.pl> wrote:

    >To znowu przesada w drugą stronę. Certifikaty SSL zawsze sprawdzić
    >trzeba.

    to oczywiste. Ale ja zrozumiałem, że nie można ufać linkowi
    www.bph.pl/cośtam, tylko dlatego, że go _ktoś_ podał.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2004-12-27 15:41:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wybierasz, to najpierw spotykasz się z prezesem banku, legitymujesz go
    > (bo może to tylko podobny facet) i na piśmie bierzesz oświadczenie, że

    Mam kilka zboczeń zawodowych, ale kasjerek jeszcze nie zacząłem legitymować.
    Pewnie z tego powodu, że siedzą w budynku, w którym znajduje się bank.
    Natomiast wpisując adres podany przez kogoś można wejść na stronę, która
    wygląda na podobną, ale nie jest stroną banku. Nie tak dawno jednemu bankowi
    się to w Polsce przytrafiło. Co prawda sprawca znajduje się już pod kluczem,
    ale nie można wykluczyć, że następny nie zrobi tego samego. A i serwis
    allegro miał z tym samym nie tak dawno kłopot.

    Stąd słuszna jest teza Jurka, że należy w takich wypadkach startować ze
    strony oficjalnej, a nie korzystać z różnych skrótów w wypadku, gdy może to
    powodować straty.