  • 31. Data: 2010-07-24 20:26:10
    Temat: Re: BRE -- porażki
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > To w praktyce malo istotne. To co jest istotne to to, ze taka karta
    > mogla zostac skopiowana, i mozna nia wykonywac transakcje "card
    > present", za ktore niestety w praktyce odpowiada klient.

    0. Karta ma swój PIN.
    1. W wielu miejscach zabierają karty ,,na zaplecze''.
    Tam jest podobne niebezpieczeństwo.
    2. Bank proponuje mi odzyskanie karty od Auchan. :)

    > Z tym, ze niestety kazda karta moze zostac skopiowana w trakcie placenia
    > w sklepie, wiec to nie jest wielka roznica.

    No właśnie. Jedyną metodą zapobiegającą kopiowaniu kart jest rezygnacja
    z pasków magnetycznych.

    > Zanim ktos sobie strzeli w glowe, jest nadzieja - karty z procesorem
    > zdecydowanie trudniej skopiowac, przy fraudach "z paska" koszty moze
    > pokryc sprzedawca (wlasciciel bankomatu itp) - ale to zalezy takze od
    > wydawcy karty.

    Przecież koszty z paska są takie same jak z chipa. :)

    --
    19 lipca 10 r. o godzinie 16:05 padł kolejny rekord PEFów !!749!! 749*0.8=599,2
    749*0.6=449,4 450-600 to (60-80)% .
    ! 739 ! VV oznacza
    sztach . Ventolinem
    ^ . . 729 . .
    . . .
    * . 18 . 21 719 . . . .
    . . . . . . . . . .
    P . . . . . .06 . . . dni 709 .2425 . .
    lipiec . VVVV VV .19 . . .
    E . . . . . ----> . 695 2223 2627 29
    01 03 . 07 101112 17 20 VV
    F 28 . . . 05 ' . . . 141516 19 685 28
    02 06 08 . 16 VV23
    2526 01 03 . 17.`'.20 680 ._. 30
    VV .-09 13 18 22
    l 24 29 31 04 1213 .'O`-' 670 ., ; o.'
    05 '.O_' 21
    /23 30 02 1011 `-:`-'.'.661'. '`\.'`.'
    ~'~'~'~'~'~04'~'~ o.`., 1415
    mmaj 27 czerwiec 070809 o'\:/.d..'646|'.;. p \ ;'..;,,. ;
    .,. ; ;..,.;\|/.. ......... ........ ..... ..

  • 32. Data: 2010-07-24 20:27:02
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Bogusław Faja pisze:

    > Na szczęście Alior popełnił mały błąd (na infolinii uzyskałem informację,
    > że z rachunku zastrzeżonej karty mogę zrobić przelew gotówki i to pozwoli
    > mi przekroczyć wymagany limit na zniesienie opłaty rocznej, co okazało się
    > być nieprawdą), na który zgłosiłem reklamację o całkowite zniesienie
    > opłaty. 60 dni nad tym dyskutowali (normalna reklamacja to 30 dni, 60 dni
    > zajmuje rozpatrzenie reklamacji SPECJALNEJ) i uznali.

    No to moja jest jakaś super specjalna. Reklamację złożyłem 09.03.2009, a
    następnie reklamację na nierozpatrzenie reklamacji złożyłem 12.05.2010.
    Do dziś ani na jedną ani na drugą odpowiedzi nie dostałem... W
    międzyczasie było też kilka innych reklamacji w Aliorze w innych
    sprawach - nigdy na żadną nie odpowiedzieli. Super bank, nie? :-)

    --
    MiCHA

  • 33. Data: 2010-07-25 00:36:44
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    napisał w wiadomości news:i2feki$2df$1@inews.gazeta.pl...

    > Bez podawania numeru z tyłu karty?

    W wielu miejscach bez podawania, w jeszcze większej ilości miejsc po
    wpisaniu jako CVV2 czegokolwiek będącego trzema cyframi.

  • 34. Data: 2010-07-25 09:03:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> writes:

    > Przecież koszty z paska są takie same jak z chipa. :)

    Ale jesli karta nie ma scalaka, to sprzedawca typowo nie pokrywa kosztu
    fraudow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 35. Data: 2010-07-26 18:13:32
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Michał Kurowski <m...@g...pl> dared to write:
    > Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości

    > A dla mnie to jest totalnie bez sensu żeby po pierwsze
    > wydawać KK bez zdjęcia a po drugie stosować klasyczną
    > procedurę do kart które mają zdjęcia.
    >
    > Wiem, że oficjalne tłumaczenie jest takiego że podpis i zdjęcie
    > umieszczone na awersie są "ozdobą" i wiem też że praktyka
    > jest w większości przypadków już inna ...
    >
    > Tak czy inaczej, nie wezmę raczej nigdy karty bez zdjęcia
    > a cały problem jest jakąś piramidalną bzdurą.

    Ponoć kiedyś Citi robił badania nt. zdjęć jako zabezpieczenia. W niemal 100%
    przypadków okazało się, że na zdjęciu może być cokolwiek (pies, małpa), a sprzedawca
    kartę przyjmie.

    IMHO sprzedawca NIE MA PRAWA odmówić przyjęcia karty wyłacznie dlatego, że w jego
    mniemaniu zdjęcie nie pasuje do właściciela.

    k.

  • 36. Data: 2010-07-26 18:15:24
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> dared to write:

    > No to moja jest jakaś super specjalna. Reklamację złożyłem 09.03.2009, a
    > następnie reklamację na nierozpatrzenie reklamacji złożyłem 12.05.2010.
    > Do dziś ani na jedną ani na drugą odpowiedzi nie dostałem...

    o qrwa!...

  • 37. Data: 2010-07-26 18:19:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Wasilewski" i2g0uk$a4m$...@n...task.gda.pl

    > W wielu miejscach bez podawania, w jeszcze większej ilości miejsc po wpisaniu
    jako CVV2 czegokolwiek będącego trzema cyframi.

    Więc odzyskanie karty od Auchan to zły pomysł?
    MZ zły, bo mnie udawało się płacić (za telefony)
    przez internet pomimo komunikatu o jakimś błędzie
    uniemożliwiającym rzekomo płacenie.

    Co więcej -- pracowniczka Multi potwierdza, że mimo jakiegoś błędy -- płacenie
    jest dokonywane. Niby zaprzeczyła, ale zaprzeczenie jej -- potwierdza w efekcie
    taką możliwość, gdyż tym efektem było podwójne zapłacenie -- raz odrzucone i raz
    przyjęte. (na Allegro)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 38. Data: 2010-07-26 21:46:52
    Od: Michał Kurowski <m...@g...pl>

    > Ponoć kiedyś Citi robił badania nt. zdjęć jako zabezpieczenia.
    > W niemal 100% przypadków okazało się, że na zdjęciu może
    > być cokolwiek (pies, małpa), a sprzedawca kartę przyjmie.

    A w drugą stronę - co robi w takiej sytuacji jak wątkotwórcy
    lub jakiejkolwiek innej gdzie stwierdzenie tożsamości budzi wątpliwości ?

    > IMHO sprzedawca NIE MA PRAWA odmówić przyjęcia karty
    > wyłacznie dlatego, że w jego mniemaniu zdjęcie nie pasuje do właściciela.

    W tej chwili w dziedzinie regulacji tej strefy panuje kompletny syf,
    już wspominałem ;-)

    --
    Michał

  • 39. Data: 2010-07-27 05:32:41
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    kashmiri pisze:

    > IMHO sprzedawca NIE MA PRAWA odmówić przyjęcia karty wyłacznie dlatego, że w jego
    mniemaniu zdjęcie nie pasuje do właściciela.

    Sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia karty z dowolnego powodu, albo i
    bez powodu. Nie ma jedynie prawa odmówić przyjęcia złotych polskich.

    --
    MiCHA

  • 40. Data: 2010-07-27 05:36:33
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    kashmiri pisze:

    > o qrwa!...

    A wczoraj złożyłem trzecią, w której pomachałem do nich magicznymi
    słowami "ka-en-ef" i "prasa". Ciekawe, czy te zaklęcia coś pomogą? :-)

    --
    MiCHA