  • 1. Data: 2008-07-06 23:45:10
    Temat: BZ WBK - konto walutowe i inne
    Od: Juliusz Gonera <j...@n...junk.toya.net.pl>

    Witam,

    We wrześniu wyjeżdżam na rok na wymianę do Hiszpanii i potrzebuję konta
    walutowego (na stypendium Erasmus wypłacane w euro). Do tej pory miałem
    konta w mBanku, ale niestety do walutowych nie dają żadnej karty.
    Założyłem więc konto w BZ WBK. Wymagało to ode mnie dwóch wizyt w
    oddziale banku, bo pierwszego dnia pani (która jak zauważyłem dopiero
    uczyła się co i jak) zawieszał się komputer. Nie zniechęciłem się, w
    końcu mam wakacje to mogę trochę poczekać. Zirytowała mnie natomiast
    inna rzecz: pierwszego dnia pani powiedziała, że będę mógł poprzez
    pełnomocnika zmienić numer telefonu wymagany do smsKodu, kiedy już
    załatwię sobie jakiś w Hiszpanii. Drugiego dnia okazało się, że jednak
    takiej możliwości nie ma i że numer mogę zmienić tylko osobiście. Do tej
    pory trochę nie dowierzam bo przecież mija się to trochę z ideą ich
    konta walutowego (m.in. do pracy za granicą). Czy ktoś może próbował
    zmienić te dane poprzez pełnomocnika albo jakoś zdalnie? A może da się w
    ogóle zrezygnować z smsKodów czego nie chciano mi powiedzieć bo są
    płatne? ;)

    Druga sprawa to przelewy na konto walutowe z konta złotówkowego z innego
    banku. Podobno najlepiej założyć konto oszczędnościowe w złotówkach w BZ
    WBK i najpierw przelewać na nie, a potem z niego na walutowe. Czy
    faktycznie tak jest lepiej? I czy jeśli założę oszczędnościowe w
    złotówkach, to mogę jeszcze założyć drugie w euro?

    No i na koniec: może jest jakaś lepsza oferta od BZ WBK? ;) Jak się
    okazało mam jeszcze trochę czasu na podanie nru konta. Zależy mi na tym,
    żeby nie było opłat za otworzenie/prowadzenie rachunku oraz żeby była
    karta płatnicza akceptowana w Hiszpanii, z jak najniższymi opłatami i
    prowizjami.

    Pozdrawiam,
    --
    _ _ _ _ ___ ___
    (__||___||__)|_|_||___) @toya.net.pl | ICQ: 64994211

  • 2. Data: 2008-07-06 23:51:44
    Temat: Re: BZ WBK - konto walutowe i inne
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Pewnie tak, ale pamietaj, ze tylko jeden przelew w miesiącu z oszczędnościowego jest
    darmowy, a pozostałe nawet na
    własne konto są już bardzo słono płatne.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-07-07 16:03:28
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    666 wrote:
    > Pewnie tak, ale pamietaj, ze tylko jeden przelew w miesiącu z
    > oszczędnościowego jest darmowy, a pozostałe nawet na własne konto są
    > już bardzo słono płatne.

    Przecież nie pisał że to jest konto oszczędnościowe.

  • 4. Data: 2008-07-07 17:45:08
    Od: jac <d...@p...fm>

    Juliusz Gonera pisze:

> [...]
    > zmienić te dane poprzez pełnomocnika albo jakoś zdalnie? A może da się w
    > ogóle zrezygnować z smsKodów czego nie chciano mi powiedzieć bo są

    -Zastanów się, czy rzeczywiście będziesz potrzebował smsKodów, bo
    służą one chyba głównie do potwierdzeń przelewów, czy będziesz
    robił jakieś przelewy czy raczej płacił kartą i wyjmował kase z
    bankomatów,
    -poza tym możesz ustawić smsKody na polskiej komórce- ja np. mam
    taki stary aparat z jakąś kartą heyah, który leży w szufladzie
    i tylko służy do potwierdzeń przelewów,
    -5 pierwszych smsów jest bezpłatne

> [...]
    > faktycznie tak jest lepiej? I czy jeśli założę oszczędnościowe w
    > złotówkach, to mogę jeszcze założyć drugie w euro?

    możesz założyć obydwa konta

> [...]
    > żeby nie było opłat za otworzenie/prowadzenie rachunku oraz żeby była
    > karta płatnicza akceptowana w Hiszpanii, z jak najniższymi opłatami i

    alternatywą jest chyba również założenie konta w hiszpańskim banku,
    napewno znajdzie sie bank, który założy ci to za friko i doda karte i
    pewnie tanie lub darmowe przelewy,
    a korzysci wbrew pozorom są duże, bo np. przelewy z wbk w euro
    traktowane sa jako i zagranicze i zapłacisz za nie słono i gdy ma
    sie do wykonania kilka przelewow w miesiacu to sie to chyba nie opłaca,
    jednak gdy nie bedziesz robil przelewów to wbk jest OK

    > Pozdrawiam,

    Rowniez pozdrawiam
    jacek

  • 5. Data: 2008-07-09 16:00:52
    Od: Juliusz Gonera <j...@n...junk.toya.net.pl>

    Bogdan B. wrote:

    > Przecież nie pisał że to jest konto oszczędnościowe.

    Pisałem ;) Ale i tak właśnie zorientowałem się, że mogę mieć też Konto<30.
    --
    _ _ _ _ ___ ___
    (__||___||__)|_|_||___) @toya.net.pl | ICQ: 64994211

  • 6. Data: 2008-07-09 16:07:22
    Od: Juliusz Gonera <j...@n...junk.toya.net.pl>

    jac wrote:

> [...]
    > służą one chyba głównie do potwierdzeń przelewów, czy będziesz
    > robił jakieś przelewy czy raczej płacił kartą i wyjmował kase z

    No właśnie ew. będę ich potrzebował do zrobienia przelewu z konta
    złotówkowego na euro.

    > -poza tym możesz ustawić smsKody na polskiej komórce- ja np. mam
    > taki stary aparat z jakąś kartą heyah, który leży w szufladzie
    > i tylko służy do potwierdzeń przelewów,

    Tak na razie zrobię. Umowa na abonament i tak w sumie kończy się w marcu.

    > alternatywą jest chyba również założenie konta w hiszpańskim banku,
    > napewno znajdzie sie bank, który założy ci to za friko i doda karte i
    > pewnie tanie lub darmowe przelewy,

    Problem jest taki, że przed wyjazdem muszę na uczelni podać numer konta,
    na które będzie wypłacane stypendium Erasmus (jest ono wypłacane w
    euro). Niewykluczone, że założę też konto w jakimś banku na miejscu, ale
    teraz potrzebuję jakiegoś w Polsce.

    Dziękuję wszystkim za rady i pozdrawiam,
    --
    (__||___||__)|_|_||___) @toya.net.pl | ICQ: 64994211