    From: jac <d...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BZ WBK - konto walutowe i inne
    Date: Mon, 07 Jul 2008 19:45:08 +0200

    Juliusz Gonera pisze:

    > konta walutowego (m.in. do pracy za granicą). Czy ktoś może próbował
    > zmienić te dane poprzez pełnomocnika albo jakoś zdalnie? A może da się w
    > ogóle zrezygnować z smsKodów czego nie chciano mi powiedzieć bo są
    > płatne? ;)

    -Zastanów się, czy rzeczywiście będziesz potrzebował smsKodów, bo
    służą one chyba głównie do potwierdzeń przelewów, czy będziesz
    robił jakieś przelewy czy raczej płacił kartą i wyjmował kase z
    bankomatów,
    -poza tym możesz ustawić smsKody na polskiej komórce- ja np. mam
    taki stary aparat z jakąś kartą heyah, który leży w szufladzie
    i tylko służy do potwierdzeń przelewów,
    -5 pierwszych smsów jest bezpłatne

    > Druga sprawa to przelewy na konto walutowe z konta złotówkowego z innego
    > banku. Podobno najlepiej założyć konto oszczędnościowe w złotówkach w BZ
    > WBK i najpierw przelewać na nie, a potem z niego na walutowe. Czy
    > faktycznie tak jest lepiej? I czy jeśli założę oszczędnościowe w
    > złotówkach, to mogę jeszcze założyć drugie w euro?

    możesz założyć obydwa konta

    > No i na koniec: może jest jakaś lepsza oferta od BZ WBK? ;) Jak się
    > okazało mam jeszcze trochę czasu na podanie nru konta. Zależy mi na tym,
    > żeby nie było opłat za otworzenie/prowadzenie rachunku oraz żeby była
    > karta płatnicza akceptowana w Hiszpanii, z jak najniższymi opłatami i
    > prowizjami.

    alternatywą jest chyba również założenie konta w hiszpańskim banku,
    napewno znajdzie sie bank, który założy ci to za friko i doda karte i
    pewnie tanie lub darmowe przelewy,
    a korzysci wbrew pozorom są duże, bo np. przelewy z wbk w euro
    traktowane sa jako i zagranicze i zapłacisz za nie słono i gdy ma
    sie do wykonania kilka przelewow w miesiacu to sie to chyba nie opłaca,
    jednak gdy nie bedziesz robil przelewów to wbk jest OK

    > Pozdrawiam,

    Rowniez pozdrawiam
    jacek