  • 61. Data: 2015-11-19 20:10:10
    Temat: Re: BZ WBK wstrzymuje sprzedaż kart przedpłaconych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Nov 2015 18:39:06 +0100, m napisał(a):

    > Ale dlaczego takimi kartami nie możnaby za trotyl zapłacić?

    Z braku sklepow z trotylem.

    > Z jednej
    > strony globu ktoś wpłaca na artę kasę, z drugiej strony globu ktoś tę
    > kasę wypłaca z bankomatu.

    Mozna, ale mozna tez gotowke przewiezc, bez tych kombinacji.

    > I wszystkie te sposoby są solą w oku KNFów i innych takich, właśnie
    > likwidują jeden z nich.

    Mozna im w kopercie wyslac, czy w paczce zakamuflowane.

    > Ciekaw jestem kiedy WU zlikwidują.

    Pewnie jeszcze dlugo nie, skoro tyle lat dzialaja.

    J.

  • 62. Data: 2015-11-19 20:35:05
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 18 Nov 2015 18:30:48 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >Tę część akurat można odblokować, choć nie każdy wie, nie każdemu się
    >chce itp.
    dlatego właśnie karty prepaid dla takich osób były idealne i
    sprawdzały się.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 63. Data: 2015-11-19 22:19:10
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 19.11.2015 o 20:10, J.F. pisze:

    > Z braku sklepow z trotylem.

    A od kiedy trotyl do celów przestępczych kupuje się w sklepie?

    > Mozna, ale mozna tez gotowke przewiezc, bez tych kombinacji.

    Na serio dla Ciebie przewieźć walizkę gotówki a dokonać serii przelewów
    i dać znać że można wypłacić - to to samo?

    > Mozna im w kopercie wyslac, czy w paczce zakamuflowane.

    Można. Przelew jednak jest nieco szybszy i bezpieczniejszy.

    > Pewnie jeszcze dlugo nie, skoro tyle lat dzialaja.

    Kiepski argument. Tyle lat działało powszechne posiadanie broni i już w
    wielu miejscach nie działa. Z WU może być to samo.

    p. m.

  • 64. Data: 2015-11-19 22:24:21
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 19.11.2015 o 19:58, J.F. pisze:

    > Jakis kiepski przyklad - ze skimmingu to masz duzo drobnej gotowki, i
    > wracamy do problemu - choc pranie nie musi dotyczyc gotowki.

    To fakt. Miałem na myśli phishing :).

    > No chyba ze np masz dostep do konta z wiekszym stanem, np z jakies
    > hakerki, na falszywa osobe zalozona, i teraz trzeba jakos wybrac z
    > niego pieniadze.

    No właśnie.

    > Cos mi sie nawiasem mowiac przypomnialo - byl jeden szantarzysta, co
    > kazal sobie okup wplacic na konto - i wybieral potem z bankomatow.
    > Konto oczywiscie nie na niego.

    No właśnie.

    > Al Capone poszedl siedziec za nieplacenie podatku dochodowego :-)

    Źle prał :). Ale jak wspomniałem - nie piszę o takim przypadku. Piszę o
    kimś kto woli siedzieć w cieniu.

    > A widziales, zeby ktos za narkotyki placil przelewem ? :-)

    Na narkotykach się działalność przstępcza nie kończy.

    > No, przy dopalaczach moglo sie zdarzyc.

    > Mozna, ale czy nie prosciej pojechac z koperta/walizka pieniedzy ?

    No chyba jednak nie prościej. Jest ryzyko, długo trwa, podróż kosztuje.

    > Tak czy inaczej - powstaje duza ilosc gotowki.

    Ta duża ilość gotówki powstaje w państwach gdzie nikt nie wnika skąd
    gotówka i jaki jest jej stopień czystości.

    p. m.

  • 65. Data: 2015-11-19 22:44:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Nov 2015 22:19:10 +0100, m napisał(a):

    > A od kiedy trotyl do celów przestępczych kupuje się w sklepie?

    No wlasnie sie nie kupuje, wiec kart nie przyjmuja :-)

    > Na serio dla Ciebie przewieźć walizkę gotówki a dokonać serii przelewów
    > i dać znać że można wypłacić - to to samo?

    Jakos tak sie przyzwyczailem, ze kontrole sa sporadyczne.
    A nawet jak nie sa ... przywiezc walizki dolarow nie mozna ?

    Walizka gotowki zreszta sporo jej zawiera - to trzeba i walizke kart.

    J.

  • 66. Data: 2015-11-20 08:22:11
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Piotr Gałka napisał(a) :
    > Przyjmujesz, że się nie da. Mi się wydaje, że może się nie dać, ale może
    > znajdzie się ktoś, kto nie będzie wiedział, że się nie da.

    To jest dobry argument.
    Jestem pod wrażeniem ostatnio znalezionego wydarzenia sprzed 30 lat:
    Ultramaraton w Australii. 875 km. Rekord trasy 7,5 dnia.
    Zadebiutował (!) w bieganiu 61 letni gościu w ubraniu drelichowym i
    kaloszach. Farmer. Wywoływał tylko ogólną wesołość. Nie wiedział
    biedak, że tak się nie da i że po 16godz biegu trzeba 8 godz
    poświęcić na spanie. No i pobił rekord trasy o 2 dni :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 67. Data: 2015-11-22 14:46:54
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    > Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
    >>> https://www.knf.gov.pl/Images/stanowisko_ws_wydawani
    a_kart_przedplaconych_tcm75-42192.pdf

    > Wyglada na to, ze ten "pieniadz elektroniczny" wedle ustawy to maja byc
    > inne niz kartowe rozwiazania.
    > Jakies elektoniczne portmonetki, miedzy ktorymi tenze pieniadz moze sobie
    > krazyc.
    > Moze nawet Bitcoin by sie kwalifikowal.

    "...wyłącznia te stosować można w przypadku, gdy wartość pieniężna
    zapisana jest na instrumencie pieniądza elektronicznego a nie gdy jest ona
    rejestrowana zdalnie - na serwerze prowadzonym przez wydawcę pieniądza
    elektronicznego".
    dot. możliwości wyłączenia przymusu identyfikacji
    Czy ciąg znaków Bitcoina zawiera w sobie wartość?
    Nb widziałem niedawno odbiorców rezygnujących z BTC, przyjmowali w
    dwóch innych kryptowalutach.

    > A karta to zwykla usluga platnicza.
    >
    > Tylko dalej, to nie bardzo rozumiem, co Komisje najbardziej boli:
    > -wprowadzenie klienta w blad, przez poslugiwanie sie terminem "pieniadz
    > elektroniczny", ktorym oferta nie jest ?

    To raczej mętne tłumaczenie. Już widzę rzesze oburzonych klientów którzy
    nagle "poczuli się oszukani", zwłaszcza brakiem oprocentowania rach.
    technicznych.

    > -nieuzyskanie zezwolenia dla "instytucji pieniadza elektronicznego" ?

    Nie potrafię skomentować.

    > -nieodprowadzenie rezerwy obowiazkowej od wkladu klienta ?

    Bzdura - niech podadzą ile jest tych środków i porównają do środków objętych
    rezerwami. Zresztą wydawcy kart jak np. BZ WBK czy ING to duże podmioty
    i odprowadzają rezerwę obowiązkową tak czy inaczej.

    > -anonimowosc klienta ?

    O to niestety chodzi. Czy wiadomo coś o likwidacji kart (de facto
    pre-paidów)
    spersonalizowanych?

    Gdyby podali statystyki dot. operacji z użyciem kart przedpłaconych: ile
    seryjnych
    na dużą skalę (w tym zagranicznych), ile może świadczyć o działalności gosp.
    a ile świadczących o drobnych zakupach konsumpcyjnych to można byłoby
    wyrobić sobie jakieś zdanie.

    To już znane http://netzpolitik.org/wp-upload/securityvsprivacy.j
    pg

    Arek