  • 11. Data: 2015-12-09 19:20:22
    Temat: Re: Bank w USA - wypłaty w PL w walucie
    Od: k...@g...com

    Wielka nieprawda....oczywiście, że istanieją bankomaty co plują dolarami w Polsce.

    Bankomaty CITIBANKU mają opcja wypłat w USD & EURO w niektórych bankomatach CITI.

    Wypłaciłem ostatnio nawet dolarki w bankomacie Citi w Arkadii w Warszawie.

  • 12. Data: 2015-12-09 19:29:29
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Bankowy kurs wymiany bywa marny nawet dla "dewiz" (a jeszcze gorszy dla "pieniędzy"),
    ale kurs wymiany z kantorów on-line może być lepszy niż w w fizycznym kantorze (no
    chyba, że znasz taki fizyczny kantor, co drogo skupuje dolary, ja znam raczej takie,
    co tanio skupują czy to funty czy to dolary i tam można także nieco taniej kupić, ale
    zwykle nie jest to warte ceny benzyny na dojazd w porównaniu z kantorem on-line).

    -----

  • 13. Data: 2015-12-09 20:08:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    neoniusz wrote:

    > Zeby wymienic po lepszym kursie niz bankowy?

    zabawa w groszówki niewarta zachodu.

    Chyba, ze bidny amerykanin jestes.

  • 14. Data: 2015-12-09 20:14:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sadir wrote:
    > a macie jakieś doświadczenie w tematach:
    > 1. zakładam konto w us np. w Citibank, dają kartę bankomatową, i w
    > Polsce na tą karte wyplacam w bankomacie (albo w kasie banku)

    ale co chcesz wypłacać w bankomacie w Polsce?
    Dolary.
    A skąd one miałyby się tam wziąć.

    Co do wypłaty dolarów w odziale City w Polsce z konta City w US to
    podobno daje się to zrobić.
    Musiałbyś się dopytać.
    Ewentualnie musiałbyś założyć dwa oddzielne konta. Jeden w City US drugi
    w City w Polsce. I przelac pieniadze z jednego konta na drugie.
    Całkiem możliwe że udałoby się to zrobić bezpłatnie.

    > 2. zakładam konto bankowe w Stanach, zakładam konto paypal w stanach,
    > przelewam z konta bankowego na paypal, odbieram w paypal (w Polsce),
    > przelew na swoje konto bankowe dolarowe (np. Deutche bank albo Alior).
    > Jak to wygląda kosztowo?

    koszt paypal, ktory policzy sobie 1%
    Problem widzę w tym, że Paypal w Polsce nie wypłaci ci w dolarach.
    Zawsze zamieni to na złotówki. No chyba, że coś się zmieniło. Co zrobi
    bank ze złtówkami próbującymi się dostać do konta dolarowego zalezy od
    banku.
    Albo wroci przelew do paypala, albo przewalutuje na dolary po własnym
    kursie plus wezmie sobie prowizję.

    Ale ja dalej nie widzę sensu całej tej zabawy.

  • 15. Data: 2015-12-10 08:07:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 9 Dec 2015 18:29:53 +0100, neoniusz napisał(a):

    > Zeby wymienic po lepszym kursie niz bankowy?

    Do tego to walutomat, cinkciarz, od biedy Aliorkantor.

    J.

  • 16. Data: 2015-12-10 12:33:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Co do wypłaty dolarów w odziale City w Polsce z konta City w US to
    >podobno daje się to zrobić. Musiałbyś się dopytać.

    Dolary w kasach wielu bankow leza.
    Moze nie w kazdym oddziale, ale leza. Pekao, PKO - chyba kazdy wiekszy
    bank ma kase walutowa.

    https://www.walutomat.pl/poradnik/konto-walutowe-moz
    na-zalozyc-za-darmo/

    Ale kasa wiadomo - od 8 do 17-18 w dni powszednie.

    J.

  • 17. Data: 2015-12-10 13:28:08
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No to bywa problem.
    Są banki, co mają pracujące oddziały w niedziele (jakieś centra handlowe itp.).

    -----

  • 18. Data: 2015-12-10 13:45:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >No to bywa problem.
    >Są banki, co mają pracujące oddziały w niedziele (jakieś centra
    >handlowe itp.).

    A tam to sie moze okazac "kasy walutowe mamy tylko w glownych
    oddzialach :-)

    -----

  • 19. Data: 2015-12-10 16:41:25
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    To samo (brak obsługi kasowej w ogóle) może się okazać w głównym oddziale ;-)

    -----

  • 20. Data: 2015-12-10 17:09:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >To samo (brak obsługi kasowej w ogóle) może się okazać w głównym
    >oddziale ;-)
    >-----

    Duzy bank w duzych oddzialach kase walutowa raczej ma. Ale czynna w
    okreslonych godzinach, i z kolejka :-)

    J.