eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBank w czasach zarazy czyli jak król spod Grunwaldu j_bie klientówBank w czasach zarazy czyli jak król spod Grunwaldu j_bie klientów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!aioe.org!peer01
    .ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.
    pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.p
    l.POSTED!not-for-mail
    From: ąćęłńóśźż <...@...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Bank w czasach zarazy czyli jak król spod Grunwaldu j_bie klientów
    Date: Thu, 24 Sep 2020 09:10:52 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 44
    Message-ID: <5f6c467b$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 31.178.173.50
    X-Trace: 1600931452 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17347 31.178.173.50:49755
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3303
    X-Received-Body-CRC: 2646998052
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:653202
    [ ukryj nagłówki ]

    Klient kupił towar za amazon.co.uk, po czym klient zwrócił towar.
    Klient został wy_ebany przez bank na kwocie zwrotu, czyli czy bank stoi czy bank leży
    7% się należy:

    "niestety, nie mogliśmy uznać reklamacji. Poniżej przedstawiam szczegóły.
    Zwrócone kwoty są prawidłowa. Różnica wynika z mechanizmów przeliczania kursów walut
    i różnic kursowych między dniem transakcji, a
    dniem zwrotu środków.
    Kiedy dokonywała Pani transakcji zagranicznej kartą, Pani rachunek został obciążony
    kwotą, która zawierała w sobie koszt produktu
    oraz prowizję banku w wysokości 3,5% za przewalutowanie transakcji (OIF). Ta kwota
    została przeliczona na złote zgodnie z
    regulaminem ,,Tytuł regulaminu karty", czyli po kursie Visa/MasterCard z dnia
    przetworzenia transakcji. Informację o kursie może Pani
    znaleźć na stronie internetowej banku, a dzień przetworzenia transakcji przez
    organizację płatniczą znajdzie Pani na zestawieniu
    transakcji płatniczych.
    Kwoty zwrotu, które otrzymała Pani na rachunek zawiera również koszt usługi/produktu
    oraz opłatę za przewalutowanie transakcji.
    Kwota ta jest przeliczona przez VISA lub Mastercard w oparciu o kurs waluty z dnia
    przetworzenia transakcji zwrotu przez organizację
    płatniczą.
    Organizacje płatnicze, których znak znajduje się na karcie (Visa albo Mastercard),
    stosują do przewalutowań transakcji różne kursy,
    w zależności od typu transakcji: innego dla transakcji zakupu, innego dla transakcji
    zwrotu. W przypadku zapłaty za produkt lub
    usługę w walucie zagranicznej, jest to kurs sprzedaży danej waluty. W przypadku
    zwrotu - kurs kupna. W każdym przypadku są to kursy
    z dnia przetworzenia danej transakcji przez organizację płatniczą.
    Uprzejmie informuję, że w związku z przedstawionym stanowiskiem Banku, może Pani
    złożyć odwołanie do [...]"

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1