-
1. Data: 2020-09-24 09:10:52
Temat: Bank w czasach zarazy czyli jak król spod Grunwaldu j_bie klientów
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Klient kupił towar za amazon.co.uk, po czym klient zwrócił towar.
Klient został wy_ebany przez bank na kwocie zwrotu, czyli czy bank stoi czy bank leży
7% się należy:
"niestety, nie mogliśmy uznać reklamacji. Poniżej przedstawiam szczegóły.
Zwrócone kwoty są prawidłowa. Różnica wynika z mechanizmów przeliczania kursów walut
i różnic kursowych między dniem transakcji, a
dniem zwrotu środków.
Kiedy dokonywała Pani transakcji zagranicznej kartą, Pani rachunek został obciążony
kwotą, która zawierała w sobie koszt produktu
oraz prowizję banku w wysokości 3,5% za przewalutowanie transakcji (OIF). Ta kwota
została przeliczona na złote zgodnie z
regulaminem ,,Tytuł regulaminu karty", czyli po kursie Visa/MasterCard z dnia
przetworzenia transakcji. Informację o kursie może Pani
znaleźć na stronie internetowej banku, a dzień przetworzenia transakcji przez
organizację płatniczą znajdzie Pani na zestawieniu
transakcji płatniczych.
Kwoty zwrotu, które otrzymała Pani na rachunek zawiera również koszt usługi/produktu
oraz opłatę za przewalutowanie transakcji.
Kwota ta jest przeliczona przez VISA lub Mastercard w oparciu o kurs waluty z dnia
przetworzenia transakcji zwrotu przez organizację
płatniczą.
Organizacje płatnicze, których znak znajduje się na karcie (Visa albo Mastercard),
stosują do przewalutowań transakcji różne kursy,
w zależności od typu transakcji: innego dla transakcji zakupu, innego dla transakcji
zwrotu. W przypadku zapłaty za produkt lub
usługę w walucie zagranicznej, jest to kurs sprzedaży danej waluty. W przypadku
zwrotu - kurs kupna. W każdym przypadku są to kursy
z dnia przetworzenia danej transakcji przez organizację płatniczą.
Uprzejmie informuję, że w związku z przedstawionym stanowiskiem Banku, może Pani
złożyć odwołanie do [...]"
-
2. Data: 2020-09-24 09:46:25
Temat: Re: Bank w czasach zarazy czyli jak król spod Grunwaldu j_bie klientów
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
Gupi klient to go strzygą.
A głupi podwójnie - nawet skarbonka ma już funkcję wielowalutową w debetówkach.
Te 7% to opłata za lenistwo.
Niech pisze do Rzecznika Finansowego - chyba że aż tak leniwy.
-
3. Data: 2020-09-24 09:53:44
Temat: Re: Bank w czasach zarazy czyli jak król spod Grunwaldu j_bie klientów
Od: Robert_DF <r...@g...com>
W dniu 24.09.2020 o 09:10, ąćęłńóśźż pisze:
> Klient kupił towar za amazon.co.uk, po czym klient zwrócił towar.
> Klient został wy_ebany przez bank na kwocie zwrotu, czyli czy bank stoi
> czy bank leży 7% się należy:
miałem kiedyś taką sytuację, napisałem reklamację i mi różnicę oddali, a
teraz płacę w walucie transakcji, żeby nie było przeliczeń itp...
--
pozdrawiam
Roberts
kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
/
-
4. Data: 2020-09-24 10:05:13
Temat: Re: Bank w czasach zarazy czyli jak król spod Grunwaldu j_bie klientów
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Przez kilka lat oddawali (niestety zawsze po reklamacji, ale krótkiej przez system,
"przepraszamy i zwracamy"), nagle przestali.
Tak, to TEN SAM bank ;-)
Chyba nadszedł czas, żeby j_bać króla.
Ciekawe, ile zapłacili za to:
https://biznes.interia.pl/finanse/news-wzrasta-spole
czne-przyzwolenie-na-naduzycia-konsumenckie-w-o,nId,
4746866
-----
> miałem kiedyś taką sytuację, napisałem reklamację i mi różnicę oddali
-
5. Data: 2020-09-24 10:09:31
Temat: Re: Bank w czasach zarazy czyli jak król spod Grunwaldu j_bie klientów
Od: Robert_DF <r...@g...com>
W dniu 24.09.2020 o 10:05, ąćęłńóśźż pisze:
> Przez kilka lat oddawali (niestety zawsze po reklamacji, ale krótkiej
> przez system, "przepraszamy i zwracamy"), nagle przestali.
> Tak, to TEN SAM bank ;-)
> Chyba nadszedł czas, żeby j_bać króla.
który bank, o takich trzeba głośno pisać!
--
pozdrawiam
Roberts
kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
/
-
6. Data: 2020-09-24 20:59:22
Temat: Re: Bank w czasach zarazy czyli jak król spod Grunwaldu j_bie klientów
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
ąćęłńóśźż <...@...pl> writes:
> Klient kupił towar za amazon.co.uk, po czym klient zwrócił towar.
> Klient został wy_ebany przez bank na kwocie zwrotu, czyli czy bank stoi czy bank
leży 7% się należy:
Problemem nie jest to, że prowizja została pobrana dwukrotnie.
Problemem jest jej wysokość.
--
Krzysztof Hałasa