  • 21. Data: 2010-04-18 06:51:19
    Temat: Re: Banki zablokowały konta ofiar katastrofy w Smoleńsku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    JanKo wrote:
    > Banki zablokowały konta ofiar katastrofy w Smoleńsku
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7777582,Zablokow
    ane_konta_ofiar__Banki_ulatwia_rodzinom_dostep.html

    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100897,7778695,Banki_po
    moga_ofiarom__Oby_zwyklym_Polakom_tez.html

    > W nawiązaniu do kilku wątków na forum poruszający temat dyspozycji na
    > wypadek śmierci - W momencie ogłoszenia listy ofiar, banki zamknęły
    > dostęp do ich kont bankowych. Często może być to krytyczna sytuacja pod
    > względem finansowym dla rodziny zmarłego. Jak chronić bliskich przed
    > taką blokadą?

    miec konto wspolne. wowczas bank zablokuje tylko polowe.

  • 22. Data: 2010-04-18 06:53:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > A skąd Bank będzie wiedział, że np. ja- zwykły obywatel umarłam?
    > Jak im ktoś nie zaniesie aktu zgonu to chyba nie będą wiedzieli.

    w twoim przypadku to dowiedza sie z internetu.

  • 23. Data: 2010-04-18 19:32:00
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    W dniu 2010-04-16 22:00, BK pisze:
    > On 16 Kwi, 21:13, Virck<v...@v...net> wrote:

    > Zapis na wypadek smierci jest:
    > - legalny
    > - wygodny

    W którym miejscu wygodny? Toż bardziej upierdliwego narzędzia nie
    widziałem. Trzeba pamiętać o limitach, informować banki o ustanowionych
    zapisach na wypadek śmierci w innych bankach. Jeżeli dodać do tego fakt,
    że ilość środków na rachunkach się często zmienia, a także ktoś korzysta
    z różnych rachunków bankowych w zależności od najlepszej w danym
    momencie oferty - to jest to po prostu nieużywalne. Kiedyś próbowałem,
    ale się poddałem.

  • 24. Data: 2010-04-19 07:56:25
    Od: BK <b...@g...com>

    On 18 Kwi, 21:32, Wojciech Nawara
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote:

> [...]
    > z różnych rachunków bankowych w zależności od najlepszej w danym
    > momencie oferty - to jest to po prostu nieużywalne. Kiedyś próbowałem,

    tak wygodniejsze jest postepowanie spadkowe i zostawienie rodziny bez
    srodkow :) masz racje
    a tak serio: warto sie nauczyc korzystac z narzedzia... jak sie ma
    duzo gotowki to wystarczy zalozyc jedna lokate (jeden ror) zostawić
    tam "luzne" np. 10 000 i ustanowic zapis na np. zone lub dziecko -
    "wrazieco" mamy dla nich zabezpieczenia na pewien czas.

    Kolejna rzecz, ze wiekszosc Twoich problemow jest niezozumiala. Po co
    chcesz pamietac o limicie? Po co chcesz informowac banki o kolejnych
    zapisach? Po co ustanawiasz zapis na rachunku gdzie jest duza plynnosc
    srodkow?

    Zapis sie robi raz a dobrze. Wiekszosc ludzi po prostu robi zapis na
    swoim koncie oszczednosciowym/lokacyjnym i juz, tam gdzie trzymaja
    swoje nadwyzki finansowe/oszczednosci.

    Niewielu jest takich klientow, ktorzy maja nascie kont i ciagle kreca
    srodkami.