  • 11. Data: 2010-04-16 22:37:08
    Temat: Re: Banki zablokowały konta ofiar katastrofy w Smoleńsku
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-04-17 00:18, Darek pisze:

    > Jak zwykły obywatel zejdzie to bank nie wypłaci ale jak polityk to już
    > jakaś furtka się znajdzie.

    A skąd Bank będzie wiedział, że np. ja- zwykły obywatel umarłam?
    Jak im ktoś nie zaniesie aktu zgonu to chyba nie będą wiedzieli.

    --
    animka

  • 12. Data: 2010-04-16 22:54:49
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.04.2010 22:00), BK wrote:
    [...]
    > i chce sie jej przekazac pieniadze - to nic tylko ten zapis stosowac.
    >
    > Kurde taka prosta fajna i legalna instytucja - a ciagle sie jakies
    > ciemnoty promuje - nawet Samcik pozujacy na dziennikarza eksperta
    > pomija zupelnie kwestie zapisu i tez cos plecie o pelnomocnictwach do
    > rachunku: http://samcik.blox.pl/2010/04/Banki-odblokuja-konta-
    ofiar-tragedii-smolenskiej.html

    Samcik to taki ekspert że niedawno całkiem go poczta zaskoczyła
    prowizjami od zapłaty kartą (bankomat w okienku itd....)

    p. m.

  • 13. Data: 2010-04-17 05:25:19
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Animka nadaje:
    > A skąd Bank będzie wiedział, że np. ja- zwykły obywatel umarłam?
    > Jak im ktoś nie zaniesie aktu zgonu to chyba nie będą wiedzieli.

    Jakaś dobra a nieświadoma dusza będzie chciała zastrzec np. karty
    kredytowe albo wyjaśnić sprawę spłaty pożyczki a "przy okazji" zamknie
    sobie np. konto na które pół roku później zostanie przelany zwrot
    podatku z Urzędu Skarbowego.

  • 14. Data: 2010-04-17 05:46:07
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Darek nadaje:
    > Zapis na wypadek śmierci

    Na mocy Zapisu posiadacz rachunku bankowego może wskazać w umowie z
    bankiem osobę, której po jego śmierci bank wypłaci pieniądze znajdujące
    się na tym rachunku. Jednak kwota ta nie może być wyższa niż
    przypadające na ostatni miesiąc przed śmiercią posiadacza rachunku
    dwudziestokrotne przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze
    przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku, ogłaszane przez Prezesa
    Głównego Urzędu Statystycznego, (oczywiście kwota ta nie może
    przekroczyć wysokości pieniędzy na rachunku).

    Jeśli taki zapis ustalimy np. dla eKonta z mBanku na którym mamy 0 zł to
    nie dotyczy on eMax+ na którym mamy 100K. Osoba wskazana w Zapisie
    oczywiście poza odbiorem przyznanej kwoty nie może wydawać żadnych
    dyspozycji.

  • 15. Data: 2010-04-17 07:46:21
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <g...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Za życia składać dyspozycje na wypadek śmierci.
    > Na początek daje dostęp AFAIR do około 50.000 zł.

    Jeśli się nie mylę to:
    - reszta leży na nieoprocentowanym koncie,
    - wszystkie lokaty są zrywane ze wszystkimi tego konsekwencjami,
    - rachunki wspólne też są zamykane i wszystkie wspólne lokaty też zrywane,
    - dla rachunku wspólnego nie można złożyć dyspozycji na wypadek śmierci ani
    dla swojej połowy, ani na wypadek łącznej śmierci (mam na myśli głównie
    wypadki samochodowe).

    Rozumiem, że powinno być zabezpieczenie praw spadkobierców, ale dlaczego
    banki mają zarabiać na śmierci każdego swojego klienta ?
    Skojarzyło mi się, że w kryminałach powinni jako zainteresowanego czyjąś
    śmiercią brać jeszcze pod uwagę jego bank.
    P.G.

  • 16. Data: 2010-04-17 10:35:21
    Od: BK <b...@g...com>

    On Apr 17, 9:46 am, Piotr Gałka <p...@C...pl>
    wrote:
> [...]
    > Skojarzyło mi się, że w kryminałach powinni jako zainteresowanego czyjąś
    > śmiercią brać jeszcze pod uwagę jego bank.

    To juz kwestia umowy. Kiedys przeczytalem pod tym kontem wszystkie
    wzorce umowne ror'ow (to byl chyba rok 2007) i czesc bankow robi tak,
    ze faktycznie rozwiazuje umowy w momencie smierci klienta, a srodki
    trafiaja na rachunek techniczny - ale sa tez banki, ktore dalej
    normalnie naliczaja oprocentowanie.

  • 17. Data: 2010-04-17 13:24:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 16 Apr 2010 21:38:01 +0200, w <hqaeb0$2i32$1@opal.icpnet.pl>, RobertS
    <b...@x...pl> napisał(-a):

    > miało pełnomocnika
    > to taka sytuacja nie powinna mieć miejsca

    Pełnomocnictwo wygada z chwilą śmierci udzielającego pełnomocnictwa.

  • 18. Data: 2010-04-17 13:26:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 16 Apr 2010 21:48:15 +0200, w <hqaeuv$8ju$1@inews.gazeta.pl>, "JanKo"
    <b...@m...tu> napisał(-a):

    > Jednak jakiekolwiek działania osoby trzeciej na
    > koncie po dacie wynikającej z aktu zgonu jeśli nawet nie podpada pod
    > włamanie to z pewnością wzbudzi podejrzenia i pewnie pociągnie niemiłe
    > konsekwencje.

    Zależy kto te pieniądze wybierze. Jeżeli spadkobierca, to nie ma żadnych
    konsekwencji typu kradzież -- jest ona właścicielem tych pieniędzy z chwilą
    śmierci spadkodawcy.

  • 19. Data: 2010-04-17 13:28:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 16 Apr 2010 13:00:15 -0700 (PDT), w
    <5...@i...go
    oglegroups.com>, BK
    <b...@g...com> napisał(-a):

    > Ale po co promowac cos co jest nielegalne i ryzykowne?
    >
    > Zapis na wypadek smierci jest:
    > - legalny
    > - wygodny
    > - dziala szybko bo praktycznie automatycznie
    > - prosciej go ustanowic jak pelnomocnictwo (bo pelnomocnik to zwykle
    > musi sie pojawic w placowce banku, zapisobierca nie - wiec mozemy tak
    > kase przeznaczyc na np. syna ktory mieszka sobie 300 lub 3000 km
    > dalej)

    Akurat skorzystanie z pełnomocnictwa jest nielegalne.

  • 20. Data: 2010-04-17 14:34:18
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-04-17 07:25, JanKo pisze:
> [...]
    > kredytowe albo wyjaśnić sprawę spłaty pożyczki a "przy okazji" zamknie
    > sobie np. konto na które pół roku później zostanie przelany zwrot

    Też tak może być.

    --
    animka