    From: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Bankomaty a GPRS
    Date: Fri, 1 Sep 2006 18:28:58 +0200

    Witam
    Podobno w całej Polsce są dziś kłopoty z GPRS i część bankomatów nie
    działa w związku z tym. Próbowałem pobrać gotówkę w takim nowym
    smiesznym, który wypluwa gotówkę na wysokości kolan (lokalizację
    bankomatu potwierdziłem w Euronecie - wiem, że złodzieje potrafią
    podstawiac podróbki dla zczytywania kart). Błąd 190 - zgłoś obsłudze.
    Obsługa (sklepu) nic nie wiedziała o zgłaszaniu im błędów. Kierowniczka
    zmiany już więcej - wyjęła wtyczkę z sieci i tak zresetowała bankomat
    To była jej całkowita wiedza na ten temat, bo instalatorzy nic więcej
    nie powiedzieli na temat obsługi (choć taki reset chyba nie jest
    założony:)

    Bankomat wstał, choć trochę mu to zajęło po "unproper system shutdown"
    (czy podobnie), ale i tak poinformował, że chwilowo nieczynny. Po
    telefonie do infolinii Euronetu juz wiedziałem, że autoryzacja odbywa
    się przez modem GPRS.
    Ciekawe jak to jest zabezpieczone przed odczytaniem drogą radiową (przez
    złodziei).
    Leszek