    From: "nieistotne" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Belka w 2012 na codziennych - mniejsze kwoty
    Date: Mon, 11 Apr 2011 19:15:10 +0200

    Czy może ktoś wie jak może być obliczany podatek od 2012, w związku z
    zaokrągleniem do pełnego grosza w górę?

    Przykład:
    Jeżleli mam lokatę 1000 zł na 4,5% to dochód dzienny do opodatkowania wynosi
    12,5 grosza, zatem podatek powinien wynieść 2,25 grosza, co przy nowym
    zaokrągleniu da potrącenie 3 grosze. Jednak podatek 3 gr to 24%
    opodatkowania zamiast 18%.

    Oczywiście przy innych kwotach/odsetkach może być jeszcze bardziej
    niekorzystnie.

    Czy wiecie jak ustawodawca mam zamiar rozwiązać takie przypadki?
    Może zwrot nadpłaconego podatku na koniec lokaty?

    Temat już był na forum ale się rozmył ze względu na pierwotny zamiar
    nieobejmowania zmianami umów istniejących. A teraz?