eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBerlin - Paryz samolot a pociagBerlin - Paryz samolot a pociag
  • X-Received: by 10.140.26.238 with SMTP id 101mr4924qgv.31.1397224096893; Fri, 11 Apr
    2014 06:48:16 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.26.238 with SMTP id 101mr4924qgv.31.1397224096893; Fri, 11 Apr
    2014 06:48:16 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!ur14no6283963igb.0!news-out.
    google.com!du2ni6534qab.0!nntp.google.com!cm18no1858440qab.0!postnews.google.co
    m!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 11 Apr 2014 06:48:16 -0700 (PDT)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=195.245.68.119;
    posting-account=FthFwQoAAADLbDIUlgRn0BvaiXL2MwXe
    NNTP-Posting-Host: 195.245.68.119
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <2...@g...com>
    Subject: Berlin - Paryz samolot a pociag
    From: Krzysiek <k...@o...pl>
    Injection-Date: Fri, 11 Apr 2014 13:48:16 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:601611
    [ ukryj nagłówki ]

    To bardzo teoretyczny watek, w nawiazniu do rozmowy o wykorzystyaniu kolei przy
    podrozach na wieksze odleglosci.

    Zastosowalem uproszczenia bilety tylko w jedna strone (co w lotnictwie bywa kiepskim
    pomyslem) i tylko na jutro.

    Znalazlem na jutro lot Lufthansa z Berlina do Paryza za 132 EUR, lot trwa 1h45min.
    Momondo twierdzi ze to najtansze polaczenie.
    Calosc podrozy wzrosnie gdzies do 4h w zwiazku z oczekiwaniem na lotnisku dojazdem
    itp.

    Znalazlem takze polaczenie kolejowe ICE z przesiadka w Mannheim za 201EUR, czas
    przejazdu 8h29min.
    Tymczasem bilet tylko do Mannheim to koszt 133EUR.

    W takiej sytuacji pociag wybierze tylko MK, smiem jednak twierdzic ze gdyby sprzedac
    bilet do Paryza w cenie biletu do Mannheim (dajac bonus wynikajacy z faktu, ze mozna
    zyskac podroznego ktory w przeciwnym wypadku wybierze samolot)
    jest szansa na przyciagniecie klientow.

    Jedynym argumentem by tego nie zrobic jest brak miejsc w istniejacych juz pociagach
    dla kolejnych podroznych.

    Z kolei polaczenie nocne to 191EUR(13h).

    Dodalbym jeszcze pytanie dlaczego nie moze byc nocnego bezposredniego ICE?
    choc osobiscie wybralbym kuszetke za 220 EUR i 13h a nie ICE na miejscu siedzacym za
    200EUR i 8,5h. Chyba, ze ICE mialby tez lepsze rodzaje miejsc, wtedy mozna zaczac sie
    zastanawiac.

    Do tego jak sugerowalem opcja hotelu w Paryzu dla przyjezdzajacych rano pociagiem
    (tzn trzeba sobie samemu zaplacic, ale posiadanie biletu kolejowego dawaloby
    mozliwosc zameldowania w hotelu juz rano). Taka umowa miedzy przewoznikami kolejowymi
    i hotelami bylaby wedlug mnie korzystna.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 11.04.14 18:57 jo44

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1