    From: Badacz UFO <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Bezpieczeństwo umów przez internet
    Date: Sun, 27 Dec 2009 03:08:52 -0800 (PST)

    Witam!
    Czy ktoś z Was orientuje się czy zawieranie umów o konta lub lokaty
    przez bankowość internetową nie wiąże się z jakimś większym ryzykiem?
    Na przykład zakładam konto oszczędnościowe przez bankowość
    elektroniczną potwierdzając dyspozycję np. kodem smsowym. Wtedy ani ja
    ani bank nie mamy papierowej umowy. Czy w takim wypadku mogłoby się
    np. zdarzyć, że bank "wyczyści" mi konto i powie, że go nie miałem
    założonego? Wiem, że np. miałbym potwierdzenie wpłaty, że wpłacałem na
    ten rachunek ale bank np. mógłby powiedzieć, że zrobiłem przez
    bankowość elektroniczną przelewy.

    No to taki czarny scenariusz, czy takie coś jest możliwe? Czy umowy
    zawierane przez Internet nie są w jakiś sposób naiwniactwem? Czy
    lepiej mieć umowę na papierze?