  • 1. Data: 2011-06-16 19:26:06
    Temat: Bezpieczna karta, jak?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    muszę zapłacić przez internet w miejscu, któremu niekoniecznie ufam. Czy
    jakiś bank oferuje kartę, którą można doładować określoną kwotą i nie ma
    szans, żeby ktoś ściągnął więcej niż doładowane?

    mBank miał kiedyś doładowywalne eKarty, ale o ile pamiętam, krążyła
    opinia, że pomimo to da się z takiej karty ściągnąć więcej niż w nią się
    naładuje.

    Znacie jakąś ofertę na rynku, która zabezpiecza przed tym, że podany w
    jakimś Dzikim Kraju numer nie narazi na straty i np. kilkukrotne
    pobieranie kwot? Czy to możliwe w ogóle?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2011-06-16 19:32:18
    Temat: Re: Bezpieczna karta, jak?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.06.2011 21:26), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    > jakimś Dzikim Kraju numer nie narazi na straty i np. kilkukrotne
    > pobieranie kwot? Czy to możliwe w ogóle?

    Tak w ogólności, to chyba nie jest możliwe. Ale możnaby się zabezpieczyć
    za pomocą jakichś kart pre-paidowych. Chyba BZWBK i ING jakieś
    sprzedają, ale nie wiem czy da się taką kupić zupełnie anonimowo.

    p. m.

  • 3. Data: 2011-06-16 19:33:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/16/2011 2:26 PM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    > jakimś Dzikim Kraju numer nie narazi na straty i np. kilkukrotne
    > pobieranie kwot? Czy to możliwe w ogóle?

    swego czasu paypal oferował numery generowane do jednorazowej transakcji.
    potem też to jeszcze gdzieś widziałem w którymś banku. możliwe, ze citi.

    poszukaj coś w googlach właśnie pod tym kątem.

  • 4. Data: 2011-06-16 21:23:29
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

> [...]
    >
    > mBank miał kiedyś doładowywalne eKarty, ale o ile pamiętam, krążyła
    > opinia, że pomimo to da się z takiej karty ściągnąć więcej niż w nią się

    - zamówić kartę debetową w mBanku
    - zapłacić
    - zastrzec kartę

    wyjdzie taniej niż eKarta.

  • 5. Data: 2011-06-16 21:29:45
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Bogdan B. pisze:

    > - zamówić kartę debetową w mBanku
    > - zapłacić
    > - zastrzec kartę
    >
    > wyjdzie taniej niż eKarta.

    Ale nie zabezpieczy przed pobraniem więcej niż zezwolił właściciel...

    Naprawdę bezpiecznym rozwiązaniem jest jedynie anonimowa karta
    przedpłacona, ale trzeba będzie znaleźć taką, która działa w internecie.

    --
    MiCHA

  • 6. Data: 2011-06-16 21:35:14
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > mBank miał kiedyś doładowywalne eKarty, ale o ile pamiętam, krążyła
    > opinia, że pomimo to da się z takiej karty ściągnąć więcej niż w nią się
    > naładuje.

    Niby jak?

    --
    marfi

  • 7. Data: 2011-06-16 22:05:57
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 16 Jun 2011 23:35:14 +0200, marfi napisał(a):

    > Niby jak?

    http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/msg/2
    e2730751ace73c6

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2011-06-16 22:14:50
    Temat: nie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/16/2011 4:35 PM, marfi wrote:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:itdlcf$lbh$1@news.onet.pl...

    > Niby jak?

    limit daje tylko negatywną odpowiedź na autoryzację.

    jak autoryzacja przejdzie lub jej nie było to da się obciążyć na dowolną
    kwotę łącznie ze zrobieniem debetu na koncie.

    do sprawdzenia w knajpie.

    ustaw limit, zapłać pod limit a potem dopisz spory napiwek kelnerowi na
    slipie i patrz co się bedzie działo.

    przykład 2

    przejdź się do szwecji np. na stację benzynową "bezobsługową",
    tam autoryzacja zanim zaczniesz tankować jest na 1 euro, potem
    tankujesz, a potem rozliczenie idzie.
    W ten sposób mając limit 10 euro na karcie jestes w stanie zatankować 10
    baków benzyny.

    przykład 3 trochę oboczny.

    weź kartę, której termin waźności właśnie się kończy, wklep ją do amazon.com
    poczekaj, aż termin ważności minie, a potem zrób sobie parę zakupów na
    amazon.
    przerabiane w praktyce, karta stara, ale amazonowi to nie przeszkadza.

  • 9. Data: 2011-06-16 22:20:51
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/msg/2
    e2730751ace73c6

    To ma jakiś związek z "wirtualną" kartą mBanku pozbawioną środków?
    I które z w/w płatnosci można skutecznie dokonać z kwotą na karcie
    wynoszącą 0000.00.00 złotych ?

    --
    marfi

  • 10. Data: 2011-06-16 22:23:04
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 00:20:51 +0200, marfi napisał(a):

    e2730751ace73c6

    > To ma jakiś związek z "wirtualną" kartą mBanku pozbawioną środków?

    A ta karta nie jest aby powiązana z nazwiskiem? Jeśli jest, to pewnie masz
    debet na 17% i spłacaj.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl