  • 51. Data: 2011-06-19 06:16:22
    Temat: Re: Bezpieczna karta, jak?
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-06-19 01:51, witek pisze:

    > Nieprawda.
    > jeśli to nie jest karta w jakiś sposób podpięta do konta, to bank nie ma
    > nic do gadania i nie może sobie ściągnąć pieniędzy z konta.

    Jak nie jak tak? Z regulaminu kart Citi:
    <https://www.citibankonline.pl/retail/files/citiblue
    /karty/Regulamin_Kart_Kredytowych.pdf?prID=10003014>

    "Bank ma prawo do potrącenia swoich wymagalnych wierzytelności
    z tytułu Zadłużenia z wymagalnych wierzytelności Klienta wobec
    Banku, niezależnie od waluty, w jakiej są wyrażone wynikających
    z wszystkich umów rachunków bankowych posiadanych przez Klienta
    w Banku, w tym rachunków lokat terminowych."

    Tak, oczywiście, jeżeli to zrobi to pójdziemy do sądu.
    Tylko jeżeli fraud będzie na 100 zł - to mnóstwo
    chodzenia za jedną stówę.

  • 52. Data: 2011-06-19 06:54:26
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Bogdan B. wrote:

> [...]
    >
    > Tak, oczywiście, jeżeli to zrobi to pójdziemy do sądu.
    > Tylko jeżeli fraud będzie na 100 zł - to mnóstwo

    Obawiam się, że witek ma rację :-)
    Hint: "wymagalnych" <> "spornych".

    witrak()

  • 53. Data: 2011-06-19 06:59:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > to należy znależć kartę, dla której to jest regułą.

    To może być trudne, bo nawet jeśli w ogóle wspomina się o uznaniu
    rachunku karty kwotą sporną z reklamacji, to i tak jest to warunkowe.
    Czyli "bank może" ale nie musi i w sumie sprawa wygląda tak samo jak z
    debetowymi.
    W zasadzie można powiedzieć, że to co na tej grupie podawane
    jest za jedną z zalet kart kredytowych (płacenie pieniędzmi banku to i
    owszem
    następuje, ale już z tym niepłaceniem kwot spornych, to nie jest tak słodko)

    Zajrzałem do kilku regulaminów:

    Citi- Bank może niezwłocznie po przyjęciu zgłoszenia reklamacji podjąć
    decyzję o uznaniu Rachunku Karty kwotą będącą jej przedmiotem

    Pekao -w przypadku nieuzasadnionej reklamacji, jeżeli uprzednio
    Bank warunkowo uznał limit kredytowy kwotą reklamowanej
    operacji, Bank ma prawo do ponownego obciążenia limitu
    kredytowego, reklamowaną kwotą.

    PKO BP-Po wstępnym rozpatrzeniu reklamacji, PKO BP SA
    może tymczasowo uznać rachunek kwotą reklamacji

    Alior -Jeżeli rachunek karty został warunkowo
    uznany kwotą będącą przedmiotem reklamacji

    BZWBK- Niezależnie od złożonej reklamacji spłata
    zadłużenia musi być zgodna z kwotą oraz datą wymagalności
    wykazaną w Zestawieniu operacji

    Milenium-Złożenie reklamacji nie zwalnia Posiadacza karty głównej
    z obowiązku terminowego regulowania zobowiązań
    wobec Banku.

    Mam pytanie:
    czy użytkownicy tych kart (lub innych gdzie zawieszenie spłaty też jest
    warunkowe)
    znają jakieś miejsce w regulaminach
    czy umowach gdzie opisane sa warunki kiedy bank MOŻE uznać rachunek karty
    kwotą sporną przed rozpatrzeniem reklamacji ( niespłacanie kwoty spornej)
    a kiedy MUSI.
    I czy jest bank, który ma zwieszenie spłaty kwoty spornej automatycznie po
    złożeniu reklamacji?

  • 54. Data: 2011-06-19 07:05:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > I czy jest bank, który ma zwieszenie spłaty kwoty spornej
    > automatycznie po złożeniu reklamacji?

    Chodzi o konkretną kartę.

  • 55. Data: 2011-06-19 07:20:00
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-06-19 08:54, witrak() pisze:

    /karty/Regulamin_Kart_Kredytowych.pdf?prID=10003014>

    > Obawiam się, że witek ma rację :-)
    > Hint: "wymagalnych"<> "spornych".

    Czyli miałoby to działać tak: bank uruchamia BTE, sędzia przystawia
    pieczątkę zamieniając sporne na wymagalne.
    (a my oczywiście bank powództwem przeciwegzekucyjnym, co jednak samo
    z siebie niczego nie wstrzymuje, ale daje mam zajęcie :-) )

    I ten zapis w regulaminie miałby być po to, żeby komornik mógł zająć
    konto klienta? Komornikowi IMHO taki zapis jest do niczego niepotrzebny.

  • 56. Data: 2011-06-19 08:31:12
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Bogdan B. wrote:

> [...]
    >
    > I ten zapis w regulaminie miałby być po to, żeby komornik mógł zająć
    > konto klienta? Komornikowi IMHO taki zapis jest do niczego

    Pytanie tylko, czy bankowi *wolno* wystawić BTE w takiej sytuacji?
    Bo że *może* to oczywistość, jako że każdy, kto _jest w stanie_
    coś zrobić, _może_ to zrobić, niezależnie od tego czy to _zgodne_
    z prawem, czy nie...

    witrak()

  • 57. Data: 2011-06-19 09:39:51
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-06-19 10:31, witrak() pisze:

> [...]
    > Bo że *może* to oczywistość, jako że każdy, kto _jest w stanie_
    > coś zrobić, _może_ to zrobić, niezależnie od tego czy to _zgodne_

    Jeszcze ważniejsze pytanie *czy* wystawi w takiej sytuacji.
    A uważam że *wystawi*. A posiadacz karty oczywiście do sądu itd, itp.

    Podsumowałbym to tak - w mojej opinii jeżeli bank uzna że ma
    wierzytelność (nieważne sporną czy wymagalną) użyje takich środków
    do jej ściągnięcia, jakie sobie zapewnił.

  • 58. Data: 2011-06-19 10:00:04
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 19.06.2011 11:39, Bogdan B. wrote:

> [...]
    > wierzytelność (nieważne sporną czy wymagalną) użyje takich środków
    > do jej ściągnięcia, jakie sobie zapewnił.

    I tak to wyglada w przypadku "dziwnych operacji" na koncie, moze poza
    tymi najbardziej oczywistymi, gdzie bank jest pewnien, ze nie straci.

    A jak bank jest pewien, ze straci - to skonczy sie najprawdopodobniej
    czyms w stylu:

    "Rozumiemy Pana sytuacje, ale z naszego punktu widzenia
    dopelnilismy wszelkiej starannosci i wedlug naszego dzialu
    prawnego powinien Pan dochodzic swoich naleznosci w sadzie
    wlasciwym dla strony, ktora obciazyla Pana karte, tj. w Mexico
    City".

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 59. Data: 2011-06-19 18:20:59
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-06-17 23:49, mvoicem pisze:

    > Czy na pewno? Bo z tego co słyszałem to u nas tylko w Citi, a i to nie
    > zawsze.

    mBank też zawiesza. Znane z autopsji.

    --
    Raf

  • 60. Data: 2011-06-20 12:05:06
    Od: "Rysiek" <R...@s...pl>

    > taka sama wada jak kazdej innej karty dopiętej do twoich własnych pieniedzy.

    dopięta tylko do pieniędzy które akurat zamierza wydać