  • 11. Data: 2010-06-19 15:42:08
    Temat: Re: Bezpieczne oszczednosci w SKOKach ;)
    Od: BK <b...@g...com>

    On 19 Cze, 17:12, Zibby <z...@o...pl> wrote:
    > to tylko po prostu tylko była propaganda "wyborczej"  znany wróg
    > skoków, istnieje ryzyko że po wygranej wyborach prezydenckich faworyta
    > PO, skoki jako obywatelski niezależny bank, będzie musial kaputnąć,
    > nowy prezydent nie będzie mial skrupułów w podpisaniu POwskiej ustawy

    to akurat sluszne bo nie rozumiem na czym ma polegac racjonalnosc
    roznicy miedzy skok a bankiem spoledzielczym w dziedzinie nadzoru BFG
    czy KNF

  • 12. Data: 2010-06-19 15:45:14
    Od: BK <b...@g...com>

    On 19 Cze, 17:17, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:
    > Am 19.06.2010 16:20, BK wrote:
    >
    > (...)

    > Czyli "w teorii", poziom kapitalow wlasnych w stosunku do depozytow
    > klientow w bankach i SKOKach nie musza miec ze soba wiele wspolnego /
    > nie moze sluzyc do porownywania bezpieczenstwa depozytow w SKOKach i w
    > bankach.

    Tak dokladnie. Porownywanie SKOK i bankow komercyjnych to jest pewna
    nieprawidlowosc merytoryczna bo podmioty te maja inna zasade
    dzialania. SKOK'i zdecydowanie nalezy porownywac z bankami
    spoldzielczymi - maja podobne wady i zalety oraz ograniczenia.

    Trzeba jednak przyznac, ze SKOK'i skutecznie pracuja na to
    porownywanie do bankow komercyjnych bo po prostu zajmuja ich segment
    rynku - zamiast prowadzic dzialanosc do jakiej sa powolane (jak np.
    banki spoldzielcze) wyplywaja na szerokie wody bankowosci komercyjnej
    i zajmuja sie masowym klientem konsumpcyjnym.

  • 13. Data: 2010-06-19 15:55:37
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    .googlegroups.com...
> [...]

    >Przeciez propagande latwo utracic... wystarczy opublikowach raporty
    >finansowe i poddac sie niezaleznemu audytowi :).

    Ale przecięż sprawozdania finansowe skokow sa jawne i ogólnodostepne.
    A cytat z artykuly wybrales akurat ten a równie wiarygodna jest przeciez
    wypowiedź gościa z ABW.
    Ale tego juz nie zacytowałeś

    Kris

  • 14. Data: 2010-06-19 15:58:48
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 19 Cze, 17:45, BK <b...@g...com> wrote:

> [...]
    > dzialania. SKOK'i zdecydowanie nalezy porownywac z bankami
    > spoldzielczymi - maja podobne wady i zalety oraz ograniczenia.

    A czy BSow nie dotyczy utrzymanie wspolczynnika Cooka na okreslonym
    poziomie? Bazylea II miala zapewnic wieksze bezpieczenstwo 'instytucji
    kredytowych', a przedmiot dzialalnosci SKOKow napewno do takich je
    kwalifikuje, ale jak widac w srodku Europy moga instytucje, ktore przy
    udziale politykow stwarzaja wrazenie, ze sa instytucjami zaufania
    publicznego, a zadnych standardow nie przestrzegaja. Bezkarnie tez
    pisza o funduszu gwarantujacym depozyty, a jak sie okazuje nie
    odprowadzaja do niego srodkow. No, ale jak to sie mowi... jaki pan
    taki kram :).

    MK

  • 15. Data: 2010-06-19 16:10:23
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 19 Cze, 17:55, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Ale przecięż sprawozdania finansowe skokow sa jawne i ogólnodostepne.
    > A cytat z artykuly wybrales akurat ten a równie wiarygodna jest przeciez
    > wypowiedź gościa z ABW.
    > Ale tego juz nie zacytowałeś

    Tak i dalszych kilkudziesieciu zdan... link nie wystarczyl? BTW po co
    przeslali ten raport do prokuratury?
    Podrzuc mi sprawozdanie finansowe takiego SKOK Stefczyka, z ciekawosci
    bym sie z nim zapoznal :).

    MK

  • 16. Data: 2010-06-19 16:18:10
    Od: BK <b...@g...com>

    On 19 Cze, 17:58, MK <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > pisza o funduszu gwarantujacym depozyty, a jak sie okazuje nie
    > odprowadzaja do niego srodkow. No, ale jak to sie mowi... jaki pan

    Dotyczy dotyczy ale akurat nie w tym kontekscie ;) BS maja jednak deko
    inne regulacje niz banki komercyjne - z drugiej strony maja przedmiot
    dzialanosci taki sam jak SKOK. Nie rozumiem czemu SKOK nie moze zostac
    po prostu przeksztalcony w BS (np. kasa krajowa w bank zrzeszajacy, a
    poszczegolne kasy w banki spoldzielcze). Zalatwi to problem BFG i
    nadzoru KNF. Uwzgledni jednoczesnie specyfike spoldzielczosci.

  • 17. Data: 2010-06-19 16:19:22
    Od: BK <b...@g...com>

    On 19 Cze, 17:58, MK <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > pisza o funduszu gwarantujacym depozyty, a jak sie okazuje nie
    > odprowadzaja do niego srodkow. No, ale jak to sie mowi... jaki pan

    Tak mi sie jeszcze w temacie przypomnialo - ze klienci SKOK nie sa
    konsumentami, nie pomoze im UOKIK, SOKIK czy rzecznicy praw
    konsumentow. O tym sie zapomina a IMO to wazniejsze np. jak gwarancje
    BFG przy takim codziennym korzystaniu z uslug SKOK.

  • 18. Data: 2010-06-19 17:34:46
    Od: Zibby <z...@o...pl>

> [...]
    > konsumentow. O tym sie zapomina a IMO to wazniejsze np. jak gwarancje
    > BFG przy takim codziennym korzystaniu z uslug SKOK.

    nie mart sie tak bardzo o klientow, nie rób z nich idiotów! daj im
    prawo wyboru! tak jak napisalem sprawa podłoże czysto polityczne, Po
    chce połozyć łapę na skokach wsjo!

  • 19. Data: 2010-06-19 18:06:45
    Od: BK <b...@g...com>

    On 19 Cze, 19:34, Zibby <z...@o...pl> wrote:

    > nie mart sie tak bardzo o klientow, nie rób z nich idiotów! daj im
    > prawo wyboru! tak jak napisalem sprawa podłoże czysto polityczne, Po
    > chce połozyć łapę na skokach wsjo!

    martiwe sie bo place podatki a klienci maja to do siebie, ze chca miec
    mozliwosc wyboru jedynie zyskow - straty to juz wszyscy chca
    nacjonalizowac

    sprawa miala podloze czysto polityczne kiedy utworzono taki, a nie
    inny system SKOK - czyli bankow spoldzielczych, ktore tylko formalnie
    nie sa bankami spoldzielczymi (SKOK to bank spoldzielczy, ktory nie
    podlega pod BFG i nadzor panstwa)

    to mnozenie bytow ponad potrzebe i jako takie jest nieracjonalne,
    nielogiczne i jedynym rozwiazaniem jest eliminacja problemow czyli
    przeksztalcenie SKOK w BS - nic sie nie zmieni jesli chodzi o wladze
    czy wlascicieli, a zostanie przywrocony logiczny porzadek

  • 20. Data: 2010-06-19 21:24:33
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    a.googlegroups.com...
> [...]

    > Ale przecięż sprawozdania finansowe skokow sa jawne i ogólnodostepne.
    > A cytat z artykuly wybrales akurat ten a równie wiarygodna jest przeciez

    I wybrales akurat to jedno zdanie?
    >link nie wystarczyl?

    Link by wystarczył, każdy zainteresowany by przeczyrtał. Ale ty jeszcze
    wyybiórczy(wyborcza;)) cytat dodałeś
    BTW po co
    >przeslali ten raport do prokuratury?
    "A ta sprawę umorzyła".
    Ale tego nie doczytałeś

    >Podrzuc mi sprawozdanie finansowe takiego SKOK Stefczyka, z ciekawosci
    >bym sie z nim zapoznal :).

    Jakbys wiedział o czym piszesz to nie miałbyś problemu z uzyskaniem takiego
    sprawozdania.
    Pytałeś o nie u zrodła?
    Pewno masz w swojej miejscowości oddział Stefczyka. idż i sprawozdanie
    dostaniesz od ręki.

    Kris

    MK