  • 261. Data: 2017-10-16 12:10:37
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ale oni moga miec konto w tym samym banku.
    > I jeszcze zachecą - w banku X mamy preferencyjne warunki kredytu :-)

    Ale to jest gdybologia stosowana, a nie realny fakt.
    Ja miałem kredyt w PKO BP, a developer konto w banku ING.
    I tyle w temacie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 262. Data: 2017-10-16 12:17:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > [...]
    >
    > Ale to jest gdybologia stosowana, a nie realny fakt.
    > Ja miałem kredyt w PKO BP, a developer konto w banku ING.
    > I tyle w temacie.

    Gdybologia jest w twoim jednostkowym przypadku, ale patrząc ogólnie,
    może to mieć jakiś wpływ, tylko nie wiem, co JF chciał tym udowodnić -
    że kreacja pieniądza działa?

    Tak samo jak cała ta kreacja pieniądza to też gdybologia, bo przecież
    zawsze się znajdzie taki Wojciech Bancer, który powie, że on tych
    środków z kredytu w ogóle nie wpłacił do żadnego banku, tylko wydał w
    cygańskim wesołym miasteczku, i nici z kreacji :)

    --
    Liwiusz

  • 263. Data: 2017-10-16 12:31:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-16 o 12:10, Wojciech Bancer pisze:
    > [...]

    >Gdybologia jest w twoim jednostkowym przypadku, ale patrząc ogólnie,
    >może to mieć jakiś wpływ, tylko nie wiem, co JF chciał tym
    >udowodnić - że kreacja pieniądza działa?

    Ze bank "nie musi miec srodkow", aby kredytu "udzielic".

    Na zasadzie - jakos to bedzie, a co zarobimy, to nasze, najwazniejsze
    znalezc klienta :-)

    J.

  • 264. Data: 2017-10-16 12:34:35
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-16, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Gdybologia jest w twoim jednostkowym przypadku, ale patrząc ogólnie,
    > może to mieć jakiś wpływ,

    Tak, czy siak biorąc pod uwagę liczbę banków komercyjnych (oraz fakt, że nie mamy
    jakoś jednego wybitnie dominującego banku - monopolisty posiadającego 99% kont),
    to ja bym powiedział, że sytuacja w której obie strony mają konto w tym samym
    banku to raczej rzadkość i tzw. szczęśliwy traf.

    > tylko nie wiem, co JF chciał tym udowodnić - że kreacja pieniądza działa?

    A nie wiem. Chyba chce udowodnić, że bank może magicznie wygenerować sobie
    coś z niczego wiele razy. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 265. Data: 2017-10-16 12:37:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-16 o 12:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Ze bank "nie musi miec srodkow", aby kredytu "udzielic".

    I nie wykazałeś, że tak nie jest. To, że post factum po udzieleniu
    kredytu przez chwilę ma pokrycie w depozytach nie oznacza, może odwrócić
    kolejność, i kredytu udzielić nie pod istniejącą lokatę, tylko pod
    lokatę, która powstanie 1 milisekundę po wypłaceniu kredytu.

    A nawet jeśli tak jest - to nie jest jakiś wielki problem, tak samo jak
    przechodzi się do porządku dziennego nad faktem, że bank udziela
    kredytów pod pokryciem ze środków avista, czyli takich, które
    natychmiastowo mogą być wypłacone przez klienta, a kredyt natychmiastowo
    spłacony nie będzie. Czyli bank "pod korek" swoich możliwości raczej nie
    kredytuje, a jeśli już zbliża się "do korka", to już we własnym zakresie
    musi przedsięwziąć odpowiednie środki zaradcze, pod rygorem bankructwa
    włącznie, skoro nie będzie go stać nawet na płacenie rezerwy cząstkowej.

    --
    Liwiusz

  • 266. Data: 2017-10-16 13:06:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >odwrócić kolejność, i kredytu udzielić nie pod istniejącą lokatę,
    >tylko pod lokatę, która powstanie 1 milisekundę po wypłaceniu

    No coz, Wojtek sie powolal na ustawe o rachunkowosci - moze tam
    faktycznie jakies zastrzezenie jest.
    Ja tylko zwracam uwage, ze obecnie od "udzielenia kredytu" to
    wyplyniecia "pieniedzy" z banku uplywa pewien czas, wiec bank przy
    "udzielaniu" kredytu nie musi patrzec ile w kasie.

    W praktyce, to znajoma w banku ksiegowej sie nie pyta ile tam w kasie
    jest, tylko ma miesieczny plan kredytow do wykonania ... i tych ch* z
    centrali, co odrzucaja wnioski.
    Czlowiek sie nachodzi, frajera znajdzie, oni go odrzuca, a potem maja
    pretensje, ze plan niewykonany :-)

> [...]
    >to już we własnym zakresie musi przedsięwziąć odpowiednie środki
    >zaradcze, pod rygorem bankructwa włącznie, skoro nie będzie go stać

    Dokladnie - limitem u nas jest wymagany % srodkow wlasnych, oraz
    srodki potrzebne do zapewnienia plynnosci.

    Z tym, ze ... jak o plynnosc nie zadba i w kasie zabraknie, to
    formalnie rzecz biorac powodow do bankructwa chyba nie ma, bo aktywa
    (kredyty) ciagle wysokie.
    A jak sie klienci dowiedza ze bank ma klopoty i postanowia pieniadze
    wyplacic, to kazdy bank padnie - choc pieniedzy klientow wcale nie
    zdefraudowal i w dluzszym okresie moze im zwrocic :-)

    J.

  • 267. Data: 2017-10-16 13:08:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .org...
    On 2017-10-16, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >A nie wiem. Chyba chce udowodnić, że bank może magicznie wygenerować
    >sobie
    >coś z niczego wiele razy. :)

    Ze moze, to akurat wiadomo :-)
    Przy wspoludziale klientow.

    Tu tylko o czas chodzi - czy najpierw ma byc lokata/depozyt, a z niej
    kredyt, czy niekoniecznie.

    J.

  • 268. Data: 2017-10-16 13:20:42
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ze moze, to akurat wiadomo :-)
    > Przy wspoludziale klientow.
    >
    > Tu tylko o czas chodzi - czy najpierw ma byc lokata/depozyt, a z niej
    > kredyt, czy niekoniecznie.

    Niekoniecznie. Pieniądze można pożyczyć z międzybanku.
    Tak, można pożyczyć pieniądze na pożyczkę.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 269. Data: 2017-10-16 13:43:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .org...
    On 2017-10-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Niekoniecznie. Pieniądze można pożyczyć z międzybanku.
    >Tak, można pożyczyć pieniądze na pożyczkę.

    Ba - czasem nawet do funduszy wlasnych mozna ja zaliczyc.

    Tylko - to ciagle sa uzyskane srodki, z ktorych chcesz udzielic
    kredytu.

    A byc moze tak nie trzeba - najpierw "udzielisz kredytu", a jak
    zobaczysz ze za duzo przelewow wyszlo, to szybko do miedzybanku po
    pozyczke, zeby na koniec dnia nie miec debetu w NBP :-)

    J.

  • 270. Data: 2017-10-16 14:10:22
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > A byc moze tak nie trzeba - najpierw "udzielisz kredytu", a jak
    > zobaczysz ze za duzo przelewow wyszlo, to szybko do miedzybanku po
    > pozyczke, zeby na koniec dnia nie miec debetu w NBP :-)

    Niekoniecznie. Pamiętaj, że uruchomienie kredytu nie odbywa się
    w sekundę po podpisaniu, wystarczy więc że raz na jakiś czas bank
    sprawdza zapotrzebowanie i przed uruchomieniem kredytu ściąga
    odpowiednie depozyty.

    Tak czy siak, nic to w samej kreacji nie zmienia.
    Środki na pokrycie kredytu są i tyle.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com