    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bitcoin
    Date: Mon, 16 Oct 2017 12:37:28 +0200
    <59e0963b$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <59e0a66c$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <59e0e464$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <1j44uec7oq9qf.12u1zv6vknz8$.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    <59e47bca$0$5143$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <os2102$uh5$1@node1.news.atman.pl>
    <59e48a9d$0$659$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2017-10-16 o 12:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Ze bank "nie musi miec srodkow", aby kredytu "udzielic".

    I nie wykazałeś, że tak nie jest. To, że post factum po udzieleniu
    kredytu przez chwilę ma pokrycie w depozytach nie oznacza, może odwrócić
    kolejność, i kredytu udzielić nie pod istniejącą lokatę, tylko pod
    lokatę, która powstanie 1 milisekundę po wypłaceniu kredytu.

    A nawet jeśli tak jest - to nie jest jakiś wielki problem, tak samo jak
    przechodzi się do porządku dziennego nad faktem, że bank udziela
    kredytów pod pokryciem ze środków avista, czyli takich, które
    natychmiastowo mogą być wypłacone przez klienta, a kredyt natychmiastowo
    spłacony nie będzie. Czyli bank "pod korek" swoich możliwości raczej nie
    kredytuje, a jeśli już zbliża się "do korka", to już we własnym zakresie
    musi przedsięwziąć odpowiednie środki zaradcze, pod rygorem bankructwa
    włącznie, skoro nie będzie go stać nawet na płacenie rezerwy cząstkowej.

    --
    Liwiusz