-
11. Data: 2004-07-22 22:54:48
Temat: Re: Brak obsługi kart American Express
Od: "Piotr" <p...@c...cz>
> Jak ma mi uwierzyc na slowo, to moze niech po prostu zaplaci na moich
> stronach? Przeciez to dokladnie o samo.
I tak i nie...
Jesli masz form. na swojej stronie, to faktycznie dane trafiaja do Ciebie -
a potem ew. leca sobie gdzies do autoryzacji. Ale Ty stajesz sie ich
posiadaczem , masz do nich dostep i za nie odpowiadasz. Myslisz, ze
jakiekolwiek ca sie na to zgodzi?
Pozdr.,
Piotr
-
12. Data: 2004-07-23 13:53:31
Temat: Re: Brak obsługi kart American Express
Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>
Użytkownik Piotr napisał:
>>Chwila, chwila, a czy ja gdzies napisalem, ze bez ssla i danych
>>sprzedawcy? Chodzi mi o normalny powazny sklep internetowy, z sslem
>>(czyli wykupionymi certyfikatami), pelnymi danymi itd. W czym on jest
>
> Tego nie wiemy - autor posta nie podal szczegolow, a jak jest w wiekszosci
> przypadkow sam pewnie widzisz...
To akurat wiem, bo odpowiadal na mojego posta.
>>gorszy dla przecietnego europejczyka od PolCardu lub eCardu? Jaka
>
> Sa pewne za i pewne przeciw... generalnie - osoba nie majaca rozeznania dane
> karty i mailem wysle... osoba srednio zorientowana - zazwyczaj ufa bardziej
> firmie rozliczajacej transakcje niz samemu sklepowi... osoba obeznana -
> jesli zaufa sklepowi to poda dane.
Dobra, dobra, a skad magik z zagranicy ma wiedziec, ze eCard lub PolCard
to CA? Bo ja mu to napisze na stronie? Jak ma mi wierzyc na slowo, to
moze mi podac dane.
>>kupujacy ma gwarancje, ze w przypadku fraudu PolCard lub eCard
>>jakkolwiek zareaguja?
>
> Bardzo duze
A skad on ma to wiedziec?
>>Ja wiem, co to jest PolCard i eCard, ale nie znam podobnych firm za
>>granica i tam wole placic bezposrednio na (odpowiednio zabezpieczonych)
>>stronach sklepu. I to nie tylko w Amazonie, ale rowniez u jakiegos
>>nieznanenego mi blizej (swego czasu, bo od ponad dwoch lat korzystam)
>>rejestratora domen w Niemczech.
>
> Bo masz do niego zaufanie? Zaplaciles raz, dwa, bylo ok...
Ale kiedys byl ten pierwszy raz, nie?
>>Jeszcze raz pytam: skad zagraniczny klient ma wiedziec, ze formularz
>>eCardu lub PolCardu to prawidlowe dzialanie sklepu, a nie bezczelne
>>oszustwo?
>
> A skad klient ma wiedziec ze sklep w ktorym chce cos kupic nie powstal
> wczoraj i ma w planach dzialalnosc do jutra?
No wlasnie. Znikad. Ale o sklepie cos wie, bo go widzi, a o CA
kompletnie nic.
>>A skad wiesz, kupujac po raz pierwszy, ze ccnow czy regnow to nie
> przekret?
>
> Google?
No dobra. Klient ma przyjsc, kupic i byc zadowolony. Dlaczego mam go
zmuszac do szukania w googlach co to takiego ten PolCard lub eCard i
dlaczego ma im podawac dane swojej karty.
Bartol
-
13. Data: 2004-07-23 13:54:14
Temat: Re: Brak obsługi kart American Express
Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>
Użytkownik Piotr napisał:
>>Jak ma mi uwierzyc na slowo, to moze niech po prostu zaplaci na moich
>>stronach? Przeciez to dokladnie o samo.
>
> I tak i nie...
>
> Jesli masz form. na swojej stronie, to faktycznie dane trafiaja do Ciebie -
> a potem ew. leca sobie gdzies do autoryzacji. Ale Ty stajesz sie ich
> posiadaczem , masz do nich dostep i za nie odpowiadasz. Myslisz, ze
> jakiekolwiek ca sie na to zgodzi?
W koncu kazdy sklep akceptujacy karty ma dostep do wszystkich danych. I
co? I nic.
Bartol
-
14. Data: 2004-07-23 23:01:41
Temat: Re: Brak obsługi kart American Express
Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>
Bartol Partol napisał(a):
> No dobra. Klient ma przyjsc, kupic i byc zadowolony. Dlaczego mam go
> zmuszac do szukania w googlach co to takiego ten PolCard lub eCard i
> dlaczego ma im podawac dane swojej karty.
Generalnie to najlepiej byłoby, gdyby była możliwość wyboru między
podaniem danych bezpośrednio sprzedawcy, albo CA.
-
15. Data: 2004-07-24 10:26:46
Temat: Re: Brak obsługi kart American Express
Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>
Użytkownik Wojciech Nawara napisał:
>> No dobra. Klient ma przyjsc, kupic i byc zadowolony. Dlaczego mam go
>> zmuszac do szukania w googlach co to takiego ten PolCard lub eCard i
>> dlaczego ma im podawac dane swojej karty.
>
> Generalnie to najlepiej byłoby, gdyby była możliwość wyboru między
> podaniem danych bezpośrednio sprzedawcy, albo CA.
No, to calkiem ciekawy pomysl.
Bartol
-
16. Data: 2004-07-24 22:02:35
Temat: Re: Brak obsługi kart American Express
Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
On Wed, 21 Jul 2004 10:46:39 +0200, Bartol Partol
<bartolpartol@gazeta.> wrote:
>> I drugie pytanie:
>> Myślicie że warto zaufać AllPay ?
>
>Przeczytaj dokladnie regulamin. Ja przeczytalem i dalem sobie spokoj.
Potwierdzam. Polecam szczególnie par. 32, 33, 36.
--
Jarek Andrzejewski
-
17. Data: 2004-07-25 11:43:38
Temat: Re: Brak obsługi kart American Express
Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <k...@u...net>
"Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> wrote in message
news:cdtdh8$fku$3@inews.gazeta.pl...
> > Generalnie to najlepiej byłoby, gdyby była możliwość wyboru między
> > podaniem danych bezpośrednio sprzedawcy, albo CA.
> No, to calkiem ciekawy pomysl.
Jeszcze ciekawsza by byla mozliwosc wybrania sposrod kilku CA. Tylko co z
kosztami?
--
Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
GG 1213856
NoName - www.nnmag.net
-
18. Data: 2004-07-25 12:30:55
Temat: Re: Brak obsługi kart American Express
Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>
Użytkownik Piotr "Kazimierz" Kuźmiak napisał:
>>>Generalnie to najlepiej byłoby, gdyby była możliwość wyboru między
>>>podaniem danych bezpośrednio sprzedawcy, albo CA.
>>
>>No, to calkiem ciekawy pomysl.
>
> Jeszcze ciekawsza by byla mozliwosc wybrania sposrod kilku CA. Tylko co z
> kosztami?
No, nie nalezy mnozyc bytow. Jedno CA mozliwosc placenia na stronach
sklepu IMHO calkowicie wystarczy. No moze jeszcze dodatkowo jakies
zagraniczne CA. Poza eCardem w Polsce nikt nie kosi miesiecznego
haraczu. Kilka zagranicznych CA jakie macalem chyba tez haraczu nie
sciagaja. Jakas oplata na starcie + prowizje od transakcji.
Oczywiscie pozostaja koszty obslugi kilku kontrahentow (CA).
Ale to wszystko to gdybanie niestety. Z zadnym polskim CA nie zrobi sie
placenia na stronach sklepu, bo nie. Wiedza lepiej i koniec. A
zagranicznego CA, ktore na to pozwala jeszcze nie namierzylem.
Bartol
-
19. Data: 2004-07-28 21:40:19
Temat: Re: Brak obsługi kart American Express
Od: "Piotr" <p...@c...cz>
> Potwierdzam. Polecam szczególnie par. 32, 33, 36.
Hmmm.... tak jak kazdy inny paragraf dowolnej umowy? Moze trzeba czytac ze
zrozumieniem? Ap uzywam chyba od samego poczatku, dodatkowo po analizie
umowy przez prawnika i jakos nie mam problemow.
32 - logiczne, ze nikt nie chce aby poslugiwac sie jego znakiem, logo, itp.
bez jakiejkolwiek kontroli...
33 - nie chcesz sie pochwalic jak cos sprzedajesz, a firma ktora w sumie
odpowiada za ciebie umieszcza Ciebie na swojej liscie referencyjnej?
36 - przeciez nawet bank nie przesyla listem poleconym informacji jak cos
zmienia w regulaminie...
btw: jedynie allpay i payu maja regulaminy dostepne dla kazdego i publicznie
dostepne... dlaczego np. nikt nie dyskutuje o reg. ecardu i innych? domysl
sie... ci co maja podpisane umowy wiedza.
btw: o ile reg. allpaja jest w miare jasny i czytelny, to polecam poczytanie
(ze zrozumieniem) regulaminu payu - emocje gwarantowane.
Pozdr.,
Piotr
-
20. Data: 2004-07-30 00:42:22
Temat: Re: Brak obsługi kart American Express
Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
On Wed, 28 Jul 2004 23:40:19 +0200, "Piotr" <p...@c...cz> wrote:
(cytaty z regulaminu oznaczone są dwukropkiem, cytaty z wiadomości
Piotra - znakiem ">")
:Użytkownik serwisu AllPay.pl oświadcza, że niniejszy Regulamin nie
:daje jemu prawa do swobodnego stosowania nazw, znaków handlowych,
:towarowych, nazw domen internetowych, adresów URL oraz jakichkolwiek
:innych znaków identyfikujących serwis AllPay.pl
>32 - logiczne, ze nikt nie chce aby poslugiwac sie jego znakiem, logo, itp.
>bez jakiejkolwiek kontroli...
Aha, ale dlaczego mam pozwolić na to samo Allpay:
:Właściciel serwisu AllPay.pl zastrzega sobie prawo do użycia znaków
:użytkownika serwisu AllPay.pl w formie logo, nazwy firmy lub adresu
:url celu wskazania jego jako podmiotu, który korzysta z serwisu /.../
>33 - nie chcesz sie pochwalic jak cos sprzedajesz, a firma ktora w sumie
>odpowiada za ciebie umieszcza Ciebie na swojej liscie referencyjnej?
fajnie, ale ja nie mogę umieścić informacji o nich na swojej liście
referencyjnej albo gdziekolwiek indziej. Nie podoba mi się ta
nierówność stron umowy.
>36 - przeciez nawet bank nie przesyla listem poleconym informacji jak cos
>zmienia w regulaminie...
Co do banków - zmiany umowy muszą mieć formę pisemną.
:Właściciel serwisu AllPay.pl ma prawo jednostronnie wprowadzać zmiany
:w niniejszym Regulaminiebez pisemnego zawiadomienia o dokonanych
:zmianach, zawierającego treści tych zmian.
Bank chociaż pozwala nie przyjąć tych nowych warunków. A jak pani
Ponińska podniesie np. z dnia na dzień prowizję, to z regulaminu
wynika, że co najmniej w okresie wypowiedzenia mają mnie obowiązywać
zmienione warunki.
I inny "kwiatek":
:Użytkownik serwisu AllPay.pl oświadcza że zdobyte w czasie trwania
:współpracy dane dotyczące działalności, finansów, informacji oraz
:specyfikacji technicznej, czynności dokonywanych przez właściciela
:serwisu AllPay.pl stanowić będą informacje poufne, które nie będą
:przekazywane instytucjom i osobom nie uprawnionym ustawowo do ich
:wglądu przez okres trwania współpracy jak również okres 5 (pięciu) lat
:po zaprzestaniu współpracy.
Za naruszenie: 10000 zł kary. I ani słowa o tym, że Allpay ma
traktować dane o _moich_ finansach jako poufne.
Poza tym: banki są jednak nadzorowane, a "Koncept Belgia" musi dopiero
zapracować sobie na nasze zaufanie, czego niestety regulamin nie
ułatwia...
>btw: jedynie allpay i payu maja regulaminy dostepne dla kazdego i publicznie
>dostepne... dlaczego np. nikt nie dyskutuje o reg. ecardu i innych? domysl
>sie... ci co maja podpisane umowy wiedza.
może. Ale co to ma do rzeczy? Może i Allpay jest lepszy, ale regulamin
ma IMHO nie do przyjęcia.
>btw: o ile reg. allpaja jest w miare jasny i czytelny, to polecam poczytanie
>(ze zrozumieniem) regulaminu payu - emocje gwarantowane.
kiedyś - gdy zaczynali chyba czytałem, bo trzymam się od nich z daleka
(choć nie pamiętam dlaczego) :-)
I na koniec ("last but not least" :-):
Postanowienie § 36 regulaminu może zostać uznane za sprzeczne z art.
384.1 k.c. stanowiącym, że zmiana regulaminu w czasie trwania stosunku
umownego wiąże drugą stronę, jeżeli strona została o tym poinformowana
i nie wypowiedziała umowy w najbliższym terminie wypowiedzenia.
Ponadto, w związku z faktem, iż tabela opłat i prowizji jest częścią
regulaminu, postanowienie to może stanowić niedozwoloną klauzule
umowną określoną w art. 384.3 pkt 19 k.c., przewidującą wyłącznie dla
kontrahenta konsumenta jednostronne uprawnienie do zmiany, bez ważnych
przyczyn, istotnych cech świadczenia, oraz w art. 384.3 pkt 20 k.c.,
przewidującą uprawnienie kontrahenta konsumenta do określenia lub
podwyższenia ceny lub wynagrodzenia po zawarciu umowy bez przyznania
konsumentowi prawa odstąpienia od umowy. Zmiana cen świadczonych usług
stanowi zmianę istotnych postanowień zawartej umowy.
--
Jarek Andrzejewski