  • 1. Data: 2009-07-26 20:23:55
    Temat: Brak wpisu do BIK & kredyt
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    Witam.
    Może trochę lamerskie pytanie, ale... - liczę, że napełnicie mnie wiedzą :)

    Mianowicie czy ktoś może mi powiedzieć jak wygląda branie kredytu
    hipotecznego (w granicach około 200K PLN) przez osobę, której w ogóle nie ma
    w BIKu tj. nie brała żadnych kredytów na terenie PL? Czy w ogóle ktoś taki
    może dostać kredyt nad Wisłą, jeżeli nie ma jakiejkolwiek historii
    kredytowej? Jeżeli tak to na co zwracają uwagę po za dochodami przy braniu
    ewentualnego kredytu?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-07-27 08:23:31
    Temat: Re: Brak wpisu do BIK & kredyt
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Valdi.Pavlack pisze:
> [...]
    > może dostać kredyt nad Wisłą, jeżeli nie ma jakiejkolwiek historii
    > kredytowej? Jeżeli tak to na co zwracają uwagę po za dochodami przy braniu

    Mozna dostac - ale jakbys mial z jeden kredyt wczesniej splacony to
    bedziesz bardziej wiarygodny.

    Ogolnie patrza na jakis profil - tj. jesli jestes osoba samotna to juz
    tracisz z 10% zdolnosci - bo ryzyko wieksze. Patrza na dochody - liczy
    sie wielkosc firmy (po tym oceniaja stabilnosc zatrudnienia), liczy sie
    ilosc osob w rodzinie. Ogolnie kazdy bank troche inaczej licza zdolnosc
    - im gorsze warunki tym wieksza zdolnosc i odwrotnie. 200k ot jest dosyc
    maly kredyt (tj. np w PeKaO SA zalatwiasz wszystko w oddziale, podobnie
    BGZ, zapewne tez inne banki) - a wiec licza sie glownie dochody.

    Aha - oczywiscie wartosc lokalu ktory kupujesz oraz twoj wklad wlasny
    licza sie najbardziej :) Niektore banki maja czarna liste deweloperow
    (takich ktore moga upasc) lub osiedli (z ich wycen wynika ze tam wartosc
    mieszkania bedzie spadac najbardziej). Czasem inaczej traktuja osoby z
    danych zawodow - ale to tez raczej przy malych, szybkich kredytach
    (kwestie stabilnosci zatrudnienia)

    --
    Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl

  • 3. Data: 2009-07-27 09:06:16
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Maverick" news:h4jo68$67c$1@inews.gazeta.pl

    [ciach]

    Dziękuję Maverick za wyczerpującą wypowiedź! :)