  • 51. Data: 2002-10-15 00:12:49
    Temat: Re: Brawa dla PolCardu
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Dave" <u...@p...onet.pl> writes:

    > sprzedawca robi to co uwaza. Znam takich ktorzy daja wiekszy upust przy
    > gotowce. Jak chcesz - mozesz placic karta ale dostaniesz mniejszy upust.
    > Wybor nalezy do ciebie...

    Pewnie. Dlatego jesli place 6 kzl, to place przelewem, i dostaje kilka %
    upustu za bezgotowkowa obsluge i nieuzywanie plastiku. Po co bank ma
    zarabiac, jesli moge zarobic ja.

    Jesli place tyle, ze nie ma sensu (albo woli drugiej strony) rozmawiac
    o upuscie, to place karta.

    Fakt, kwoty < 10 zl place gotowka jesli akurat mam, i jesli nie jest
    to oddzielna czesc sklepu z wlasna kasa (wiadomo jaka) - przepisy
    wprowadzajace oddzielna kase uwazam za idiotyczne niezaleznie od tego,
    kto je wymyslil.

    > jeszcze nie ma przymusu posiadania przez sprzedawcow terminali. I nikt bez
    > terminala nie bedzie posadzony o olewanie klienta.

    Nie, najwyzej klient kupi towar w innym sklepie.
    Czasy PRLu sie skonczyly, teraz klient wybiera sklepy, a nie odwrotnie.

    > jaki moj ? Nie mam wlasnego sklepu a zakupy robie roznie - tam gdzie maja
    > terminale albo tam gdzie ich nie maja. Nie widze sensu jechania na drugi
    > koniec miasta zeby zrobic zakup karta jak pod blokiem moge to samo kupic za
    > gotowke.

    Tylko jeden sklep w miescie akceptuje karty? Dziwne, u mnie znakomita
    wiekszosc... oprocz jednego takiego pod blokiem, ale ten upadl, a poza
    tym byl podobno duzo drozszy niz supermarket po drugiej stronie ulicy,
    w ktorym zreszta ow sklep probowal sie zaopatrywac.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 52. Data: 2002-10-15 06:32:35
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Oct 14, 2002 at 05:28:49PM +0200, Michal 'Amra' Macierzynski wrote:

    > karte.
    >
    > Ja place SMSem...

    A ja idei nie bede mial bo troche mi jakosc polaczen nie odpowiada ;-)

    > 1 zl mam na wozek w supermarkecie..

    No wlasnie nie zawsze wystarczy.

    --

    --w

  • 53. Data: 2002-10-15 06:56:02
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    > A ja idei nie bede mial bo troche mi jakosc polaczen nie odpowiada ;-)

    Maja wprowadzic dla pozostalych sieci + mozesz Karta Warszawska placic ;)

    > No wlasnie nie zawsze wystarczy.

    eee no - mnie qw HICie zawsze wystarczy - a HITa mam pod nosem (teraz to
    powinienem chyba mowic Tesco ;)

  • 54. Data: 2002-10-15 07:18:37
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Oct 15, 2002 at 08:56:02AM +0200, Michal 'Amra' Macierzynski wrote:

    > Maja wprowadzic dla pozostalych sieci + mozesz Karta Warszawska placic ;)

    Karty nie mam ;-)

    A co do reszty sieci - to kusi.

    > eee no - mnie qw HICie zawsze wystarczy - a HITa mam pod nosem (teraz to
    > powinienem chyba mowic Tesco ;)

    Ja w okolicy mam marnie, wiec wszystko to jakies blizsze lub dalsze
    wypady i tak.

    --

    --w

  • 55. Data: 2002-10-15 07:56:27
    Od: "Dave" <u...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ra-Ash" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a mi sie nie chce specjalnie jechac pod bankomat jak wszedzie do obok
    > mojego miejsca moge zapalcic kartą, terminale moga pasc choc robie

    widac nie jezdzisz tramwajami i nie kupujesz biletow. Z automatow
    parkingowych widac tez nie korzystasz.

    > niespecjalnie skoro prowizja jest proporcojnalne do wysokosci transakcji
    ..

    ake oplata za polaczenie autoryzacyjne nie.

    D.

  • 56. Data: 2002-10-15 07:58:43
    Od: "Dave" <u...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Dave" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Obecnie mamy rynek nabywcow a nie rynek sprzedawcow, wiec to sprzedawcy
    > winni zabiegac o klientow a nie na odwrot.

    no to sie zdziwisz - bo np. hurtownia elektryczna wyposazona w POS to
    rzadkosc. I wlasciciel takiej moze sobie ustawic warunki transakcji jak
    chce - np. odmowic realizacji przy kwocie rzedu kilku zlotych. Jak komus sie
    nie podoba to niech szuka innej - a trafienie na inna wyposazona w POS moze
    byc wielkim problemem.

    D.

  • 57. Data: 2002-10-15 08:02:03
    Od: "Dave" <u...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Wymien mi w ostatnim roku taki przypadek. I nie mowie o tym ze jakis
    > sklep sobie napisal ze jest pad aklajera, ale ze byl - bo to roznica.

    Mialem jakis miesiac temu taki przypadek. Dotyczyl sieci terminali Optimusa.

    > Aha, czyli mam nosic gotowke bo na prowincji maja problemy z kartami?

    nie. Sa ludzie, ktorzy nie zyja w zamknietych enklawach duzych miast i
    dlatego potrzebna jest im gotowka.

    D.

  • 58. Data: 2002-10-15 08:04:10
    Od: "Dave" <u...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Wole byc pozbawionym ubezpieczonej karty niz kasy. Sztuka w tym jakiej
    > karty uzywasz.

    no coz - mam 48h ubezpieczenie - ale nie wykluczam przypadku ze zorientuje
    sie pozniej ze karty nie mam...

    D.

  • 59. Data: 2002-10-15 08:06:04
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Oct 15, 2002 at 10:02:03AM +0200, Dave wrote:

    > Mialem jakis miesiac temu taki przypadek. Dotyczyl sieci terminali Optimusa.

    optimus aklajerem? Interesujace ...

    > nie. Sa ludzie, ktorzy nie zyja w zamknietych enklawach duzych miast i
    > dlatego potrzebna jest im gotowka.

    No, zaraz mi sie dostanie ze jestem blokersem.

    Zakladasz ze ja wogole nie wiem jak wygladaja pieniadze, boje sie ze
    dostane 100zl z kaczorem donaldem etc?

    --

    --w

  • 60. Data: 2002-10-15 08:07:17
    Temat: Re: Brawa dla PolCardu (odp do Dave)
    Od: "Dave" <u...@p...onet.pl>

    > - Karta place wszedzie gdzie jest taka mozliwosc.

    problem w tym ze nie wszedzie taka jest.

    > - do czego sluzy KK wiem doskonale, ale chyba Ty nie wiesz skoro uzywaz
    jej
    > do platnosci powyzej ?k.

    nie tylko. Ale nie widze sensu jej uzycia dla kwot rzedu 2 zlotych.

    > - z regoly przy VC nie ma autoryzacji wiec sklep oszczedza te 0,35

    to fakt - ale nie zawsze tak jest. Sa takie sklepy gdzie floor limit maja
    ustawiony na 0. Sam sie zdziwilem..

    D.