  • 1. Data: 2008-10-05 21:54:49
    Temat: Brekuje franków na kredyty wallutowe.
    Od: z/svc <z/svc@>

    Witam,

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,57681
    62,_Parkiet___Brakuje_frankow_na_kredyty_walutowe.ht
    ml?skad=rss

    skrót:

    http://www.tinyurl.pl?aJ795ktx

    Nie rozumiem tego. Wydawało mi się, że kredyty są tylko denominowane
    we frankach, więc co oni piszą o jakimś zakupie franków, czy
    przewalutowaniach. Czy nie jest tak, że przewalutowanie jest tylko na
    papierze, w formie głębszego wydymania klienta na spreadzie? Naprawdę
    bank kupuje franki, aby udzielić kredytu we frankach?

    --
    z/svc

  • 2. Data: 2008-10-06 07:57:40
    Temat: Re: Brekuje franków na kredyty wallutowe.
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    z/svc pisze:
> [...]
    > papierze, w formie głębszego wydymania klienta na spreadzie? Naprawdę
    > bank kupuje franki, aby udzielić kredytu we frankach?

    Bank udzielajac kredytu musi wplacic odpowiednia kwote do rezerwy NBP.
    Moze wiec udzielajac kredytu we frankach bank musi wplacic ta rezerwe we
    frankach.

  • 3. Data: 2008-10-06 19:00:36
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Maverick pisze:

    > Bank udzielajac kredytu musi wplacic odpowiednia kwote do rezerwy NBP.
    > Moze wiec udzielajac kredytu we frankach bank musi wplacic ta rezerwe we
    > frankach.

    To jakieś nowe podejście do rezerwy obowiązkowej. :)

  • 4. Data: 2008-10-06 19:52:04
    Od: "Fin" <f...@a...pl>

    Użytkownik "z/svc" <z/svc@> napisał w wiadomości
> [...]
    > papierze, w formie głębszego wydymania klienta na spreadzie? Naprawdę
    > bank kupuje franki, aby udzielić kredytu we frankach?

    Ryzyko walutowe, bank nie może finansować kredytu we frankach z złotówkach
    bo przecież wtedy również byłby wystawiony na ryzyko kursowe.

    pzdr
    fin