  • 31. Data: 2004-04-21 16:13:43
    Temat: Re: Centralny Rejestr Dłużników-gdzie się znajduje???
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Nie chce mi sie wgryzac w trwesci kilku ustaw, ale przeczytaj sobie pkt 7my.
    > Jesli sa wymienieni - a sa - to znaczy, ze moga przekazywac informacje - i
    > to m.in. dla nich byla ta ustawa.

    Tak, pod warunkiem że zobowiązanie pochodzi z umowy o kredyt
    konsumencki. Każdy z tych podmiotów może takiego udzielić, ale na pewno
    nie ma to miejsca w przypadku kary umownej.
    Ustawa określa kto i jakie informacje można przekazywać. Podmiot owszem
    uprawniony, ale informacja nie wchodzi w zakres dozwolony przez ustawę.
    Co w tym niejasnego?

    KG

  • 32. Data: 2004-04-21 16:26:12
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    kam <X#k...@w...pl.#X> wrote:
    > Co w tym niejasnego?
    > KG

    Moze to, ze kara umowna - jest za zerwanie umowy - a w umowie zobowiazujesz
    sie do placenia abonamentu - to juz mozna podciagnac pod kredyt konsumencji?
    Zaleznie od rodzaju abonamentu - troche czasu wystarczy i juz przekraczamy
    kwote 200 zl.
    wiec?

    http://www.PRnews.pl

  • 33. Data: 2004-04-21 16:29:28
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

> [...]
    > Zaleznie od rodzaju abonamentu - troche czasu wystarczy i juz przekraczamy

    Moim zdaniem nie. Zobowiązanie do zapłaty kary umownej powstaje już po
    zerwaniu umowy i nie ma odroczonego terminu płatności.

    KG

  • 34. Data: 2004-04-21 16:56:21
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    kam <X#k...@w...pl.#X> wrote:
    > Moim zdaniem nie. Zobowiązanie do zapłaty kary umownej powstaje już po
    > zerwaniu umowy i nie ma odroczonego terminu płatności.

    Ale tego juz nie wiemy - wiec to jest tylko gdybanie.

    http://www.PRnews.pl

  • 35. Data: 2004-04-21 18:38:10
    Od: "XXL" <b...@w...pl>

    Przyjemny jest ten Wasz spór. Może troche pomogę. Póki co zaden z
    operatorów sieci komórkowej nie jest klientem KRD - więc sprawa jest
    prosta - nie mół dopisać zadłużenia do KRD.

  • 36. Data: 2004-04-21 18:52:19
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Moze to, ze kara umowna - jest za zerwanie umowy - a w umowie zobowiazujesz
    > sie do placenia abonamentu - to juz mozna podciagnac pod kredyt konsumencji?

    Kredyt udziela tylko bank.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 37. Data: 2004-04-21 18:56:26
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    wrote:
    > Kredyt udziela tylko bank.

    kredyt konsumencki to trochę inne pojęcie niż kredyt z prawa bankowego

    KG

  • 38. Data: 2004-04-21 19:55:25
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > O co pytasz, bo nie rozumiem? Ale jak mi nie udzieli to jest to
    > dyskryminacja. A skoro dyskryminacja to rasizm. A to już o kodeks karny
    > się ociera. :)
    >
    > Pytanie pomocnicze - jakie zobowiązania konsumenckie mogą być wpisane do
    > BIG?

    Spór bezsensowny - podstawą prawną możliwości wpisania przez operatora
    telekomunikacyjnego swojego klienta do BIGu jest art. 70a ustawy Prawo
    telekomunikacyjne, która to zmiana została wprowadzona ustawą o
    udostępnianiu informacji gospodarczych, więc nie było specjalnie trudno
    znaleźć.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 39. Data: 2004-04-21 20:15:53
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Tomasz Waszczynski wrote:
    > Spór bezsensowny - podstawą prawną możliwości wpisania przez operatora
    > telekomunikacyjnego swojego klienta do BIGu jest art. 70a ustawy Prawo
    > telekomunikacyjne

    "na zasadach i w trybie określonych w ustawie z dnia 14 lutego 2003 r. o
    udostępnianiu informacji gospodarczych". A więc przekazac może dane
    tylko w zakresie jaki przewiduje ta ustawa. Bezsensowny?

    KG

  • 40. Data: 2004-04-21 20:43:53
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    kam wrote:

    > kredyt konsumencki to trochę inne pojęcie niż kredyt z prawa bankowego

    Podobnie jak kredyt kupiecki, który kredytem jest tylko z nazwy :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\