  • 1. Data: 2006-12-15 13:19:53
    Temat: Ciekawostka dla zapominających pin
    Od: jezrdna <1...@p...onet.pl>

    Witam,

    Dość ciekawe rozwiązanie stosowane w Danii (chyba nie tylko) do
    zapamiętywania PINu http://42.pl/u/oBU

    Krótkie tłumaczenie instrukcji:
    ###
    1. Wybierz cztery pola, które tworzą wzór, który możesz łatwo
    zapamiętać.
    2. Wpisz swój PIN w te pola.
    3. Zapełnij resztę kolorowych pól losowymi cyframi od 0 do 9. W ten
    sposób twój kod PIN będzie "ukryty" i tylko ty będziesz wiedział, które
    cyfry go tworzą.
    Pamiętaj:
    Wszystkie cyfry od 0 do 9 powinny występować dokładnie cztery raz, kiedy
    skończysz wypełniać kartę.
    Wszystkie cyfry zapisz tym samym długopisem.
    Nie zaznaczaj pól, w których znajduje się twój PIN.

    Całe bezpieczeństwo polega na tym, że tylko ty znasz wzór, w którym jest
    twój PIN.
    ###

    Dość ciekawe rozwiązanie i może przyda się zapominalskim :) ...o ile są
    w stanie zapamiętać wzór ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej If you want to achieve the impossible, just try

  • 2. Data: 2006-12-15 15:34:04
    Temat: Re: Ciekawostka dla zapominających pin
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    można zastosować swoją date urodzenia po odpowiednich działaniach
    matematycznych - daty urodzenia sie nie zgubi a algorytm jak nie bedzie prosty
    można liczyć w pamięci ;)

  • 3. Data: 2006-12-16 22:14:32
    Od: "Jacek" <J...@n...pl>

    Jak mam taki sposób na PIN. Do każdej cyfry PIN-u dodaję ustaloną cyfrę (np.
    3) i taki wynik zapisują na ... karcie.
    Przykład:
    PIN: 3421
    po podaniu cyfry 3 wygląda tak: 6751, i taką liczbę zapisuję na karcie.
    Gdy potrzebuję użyć PIN-u to odczytuję liczbę z karty i od każdej cyfry
    odejmuję 3

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 4. Data: 2006-12-16 22:22:42
    Od: tenesu <t...@n...net>

    Jacek napisał(a):

    > Przykład:
    > PIN: 3421
    > po podaniu cyfry 3 wygląda tak: 6751

    i udaje Ci się coś wypłacić? chyba ma być 6754... :-)

    --
    tenesu

  • 5. Data: 2006-12-16 22:32:36
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    Jacek wrote:
    > Jak mam taki sposób na PIN. Do każdej cyfry PIN-u dodaję ustaloną
    > cyfrę (np. 3) i taki wynik zapisują na ... karcie.
    > Przykład:
    > PIN: 3421

    No to złodziej Ci podziękuje. Max 9 prób i ma Twoje pieniądze. Obskoczy
    kilka bankomatów i po krzyku...
    W podanym przykładzie już w drugim zgarnie kasę.
    Leszek

  • 6. Data: 2006-12-17 10:18:19
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Dec 2006 23:32:36 +0100, "Leszek"
    <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> wklepał(-a):

    >No to złodziej Ci podziękuje. Max 9 prób i ma Twoje pieniądze. Obskoczy
    >kilka bankomatów i po krzyku...
    >W podanym przykładzie już w drugim zgarnie kasę.

    W jaki sposób obliczyłeś, że wystarczy 9 prób? Skąd ktoś ma wiedzieć ile trzeba
    dodać/odjąć do tych cyfr?

  • 7. Data: 2006-12-17 13:33:47
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Leszek napisał(a):

    > No to złodziej Ci podziękuje. Max 9 prób i ma Twoje pieniądze. Obskoczy
    > kilka bankomatów i po krzyku...

    O zatrzymaniu karty nie decyduje bankomat, a bank-wystawca, a raczej
    jego CA.

    Albo przynajmniej NIE TYLKO bankomat.

  • 8. Data: 2006-12-17 18:02:16
    Od: "Jacek" <J...@n...pl>

    > i udaje Ci się coś wypłacić? chyba ma być 6754... :-)

    Jasne, że tak. Pomyliłem się w przykładzie.
    Jacek

  • 9. Data: 2006-12-17 18:08:24
    Od: "Jacek" <J...@n...pl>

    > W jaki sposób obliczyłeś, że wystarczy 9 prób? Skąd ktoś ma wiedzieć ile
    > trzeba
    > dodać/odjąć do tych cyfr?

    Można też utrudnić ten sposób i do każdej cyfry PIN-u dodawać/odejmować inną
    cyfrę.
    np. PIN: 2635 dodajemy odpowiednio cyfry 1,2,3,4 i mamy wynik 3869.
    Niestety nie potrafię zapamiętać PIN-u, a ten sposób wydaje mi się
    bezpieczny.
    Jacek

  • 10. Data: 2006-12-19 08:18:44
    Od: Michał Kopeć <v...@p...onet.pl>

    Ja zapamiętuję wzrokowo .. więc patrząc na kartę wybieram któreś z cyfr
    jej numeru. Rzut oka przed wsunięciem i pin sam się w głowie buduje. Mam
    kilka kart i dla każdej inny pin i inna kombinacja i na razie działa.

    pozdrawiam
    Michał